Malowanie niestandardowych obrazów w grze i fotografie (nie CC).

Mnóstwo ciekawych porad ułatwiających rozgrywkę w The Sims 4
Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 618
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Malowanie niestandardowych obrazów w grze i fotografie (nie CC).

Post autor: SimDels » środa 11 kwie 2018, 13:27

Jeśli ciekawi was to jak zrobić oryginalne obrazy namalowane przez sima w grze i odczytywane także w galerii gry jako niezmodyfikowane (oryginalne z gry ,nie CC) to postaram się to wyjaśnić w kilku prostych krokach:


1.Przygotujemy obraz CC, który następnie nasz sim namaluje w grze.
Do tego celu można użyć programu "S4S" oraz dowolnego edytora zdjęć odczytującego format graficzny DDS, np darmowy Gimp lub paintnet czy tez płatny Photoshop.
Pod tym linkiem opisałem wcześniej w jaki sposób przygotować taki obraz.
Można też wykorzystać pobrany z sieci obraz dla The Sims 4 (dodatek CC)


Obrazek

Ważne(!) - Przygotowanie do zabawy w grze:
Na początku wyjmijcie wszystkie mody i cc z folderu "mods" ,na wszelki wypadek można usunąć plik konfiguracyjny "resource.cfg". Tworzymy zapis gry na którym będziemy malować przygotowane wczesniej obrazy CC (lub w podobny sposób fotografować simem) by uzyskac te same obrazy jako niezmodyfikowane (NoCC).
Po wyjściu z gry wkładamy spowrotem mody do "Mods" "resource.cfg" utworzy się sam od nowa kiedy ponownie otworzymy zapisany zapis gry. Takie przygotowanie pozwoli uniknac błędu w postaci zapisania naszych obrazów (lub fotek robionych simem) jako zmodyfikowanych (czyli odczytywanych przez grę jako CC).

*Na wszelki wypadek mozna spróbowac nie zapisywac gry po namalowaniu obrazu lub zrobieniu fotki simem. W ten sposób bédziemy miec ulatwenie w postaci zawsze takiej samej godziny malowania na starcie co spowoduje korzystne dla nas owietlenie i ustrzeemy sié ewentualnych problemów po ponownym otwarciu zapisu gry w razie gdyby gra uznala znów obiekty stworzone przez sima jako zmodyfikowane)


Obrazek

Obrazek

2.Jeśli mamy już obraz CC to potrzebne nam będą 2 parcele;
Na pierwszej zbudujemy ścianę (najlepiej na 2 piętra lub wyższą) najlepiej przy krawędzi parceli a następnie umieścimy tam wspomniany obraz CC.


Obrazek

3.Na sąsiedniej parceli wprowadzamy sima ,kupujemy mu sztalugę i ustawiamy ,najlepiej na podeście fundamencie) w taki sposób aby sztaluga była jak najbliżej ściany z obrazem na pierwszej parceli i malujemy obraz w trybie zycia sma żywając opcji 'maluj na podstawie zdjęcia'.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

4.Aby zapisać namalowany obraz ,najlepiej zbudować ściankę na tej samej parceli na której nasz sim namalował obraz a następnie powiesić namalowany obraz na niej i zapisać ściankę jako pokój. W taki sposób możemy się równiez podzielić swoimi dziełami w galerii w grze.

Obrazek

Obrazek

Uwaga !
Przed rozpoczęciem zabawy najlepiej wyjąć wszystkie mody z katalogu gry "mods" pozostawiając tam jedynie przygotowany przez nas lub pobrany z sieci obraz w formie dodatku CC (do przemalowania przez sima).

Podziękowania dla Elżbiety M. (id. kreatora) za pomoc i wskazówki.
Ostatnio zmieniony środa 03 paź 2018, 19:41 przez SimDels, łącznie zmieniany 2 razy.
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 477
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » środa 11 kwie 2018, 17:06

Taka mała refleksja po wybudowaniu duzej ilosci chat ozdobionych obrazami wyzej wymienionego mistrza Delsa , wspanialymi obrazami Kropki (vel Jasna w Galerii) oraz pracami innych mych przyjaciól.Obrazy tego typu malowane w grze niestety maja duzą wagę w Megabajtach. Zabawne ze obrazy malowane przez sima z ukrytego spisu EA "obrazow ktore sim moze wymalować" ważą tyle co nic. Parcele ozdobione wiec takimi obrazami - jesli jest ich duzo bardzo obciazaja grę.
Wystepuje tez przeklamanie - cena tych obrazow powieszonych w domu nie jest wliczona w cenę parceli wysyłanej do Galerii. Jesli ozdobimy takimi obrazami starter - to dzieciak co to pobrał przezyje niemila niespodzianke stawiajac chate na pustej parceli i chcąc potem do niej wprowadzić sima z biblioteki. Bo chata w grze bedzie juz miala wliczona w cenę te obrazy i startem juz nie będzie.
Jest alternatywa - zdjecia a nie obrazy, ktore wazą tyle co nic , kosztuja po 10 dolarow i slicznie ozdobia kazdy starter czy chatę. Mistrz Dels i Kropka maja w swoich katalogach w Galerii mnostwo takich zdjec , ktore ja teraz uzywam w kazdym staterze - tu wielkie dzieki Wam obojgu :hearts/heavy-black-heart: :hearts/heavy-black-heart:
Tak ze mysle ze ten poradnik co wyzej jeszcze mozna byloby uzupelnić o maly akapit dotyczący zdjeć - jaki stopien umiejetnodci fotograd miec powinien :) jak te obrazy wzory powinny byc oświetlone - wiadomo im wiecej swiatła tym lepsze zdjecie . moze trzeba uzyc swiatla dodatkowo z debug?
No i ogromna prośba ode ,mnie - od osoby ktora tych dziel przez WAs wytworzonych uzywa.
Opatrujcie je w ramki przed wysłaniem!!!! Teraz ramki sie zapisuja! Nie kazdą chate zwiedza sie simem przed wyslaniem - startera z reguły nie i gdy obrazy, czy zdjecia sa bez ramek to taki pobrany w Galerii obiekt trzeba najpierw postawić tam gdzie ma się sima, dodac ramki zapisac pokoj jeszcze raz i dopiero wtedy można wracać na budowę. :)
ORIGIN ID Kreatora

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 618
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » środa 03 paź 2018, 15:19

Ważna aktualizacja (info dzięki Eli) :

Obecnie należy zrobić zapis gry bez modów i cc w folderze "Mods" i na wszelki wypadek warto usunąc także plik konfiguracyjny "resource.cfg".
Następnie wkładamy ponownie obrazki cc przygotowane wcześniej ponownie do folderu "Mods" i otwieramy grę oraz nasz zapis do malowanie/fotografowania.
Na wszelki wypadek ,w razie kolejnych aktualizacji i eksperymentowania przez twórców gry z jej kodem, warto tez nie zapisywac stanu gry po stworzeniu i wyslaniu do galerii naszego nowego obrazu lub fotografii stworzonej przez sima


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Oczywiście warto by nasz zdolny sim posiadał maksymalnie rozwinięte umiejętności malowania i fotografii.
Przy malowaniu przyda się równiez najdroższa sztaluga a przy fotografowaniu najleoszy aparat.

W tym celu otwieramy konsole kodów wpisując ctrl+shift+c a następnie kody, które zwiększą umiejętności;

stats.set_skill_level Major_Painting (1-10) - malowanie
stats.set_skill_level Major_Photography (1-5) - fotografia

Dla ułatwienia można w grze korzystać z wygodnego Słynny MC Command Center ,wtedy wystarczy kliknąc na ludzika w grze i zwiększyć mu nawet wszystkie umiejętności owym jednym kliknięciem :)

info o MC Command Center

Dzięki takiej zabawie wprowadzimy do gry zupełnie nowe rzeczy i będziemy mogli dzielić się nimi wraz z budowanymi domami czy pomieszczeniami tak jakby były cześcią gry.
Podziękowania dla Eli oraz innych osób, które uratowały możliwość takiej zabawy.
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 271
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » czwartek 04 paź 2018, 13:58

Delsiku - jeszcze łatwiej posłużyć się narzędziem UI Cheats Extension modera Werbeesu z MTS, bez tego moda bardziej nie wyobrażam sobie grania niż bez MC Commandera. Tam jednym kliknięciem ustawiasz sobie róźności, łącznie ze spełnieniem aspiracji, wykonaniem zadań potrzebnych do awansu etc. Oprócz zadania codziennego. Klikając na umiejętności w zakładce ppm otwierasz okno dialogowe, wpisujesz wartość żądaną dla danej umiejętności i tyle. Bez żmudnego wpisywania kodów.
Link do moda http://modthesims.info/d/558548

ODPOWIEDZ

Wróć do „The Sims 4”