CC vs mody - wpływ na rozgrywkę

Pytania i ciekawostki z gry The Sims 4
Nisełka
Felietonista
Posty: 107
Rejestracja: sobota 09 mar 2024, 12:34
Origin ID: niselka

CC vs mody - wpływ na rozgrywkę

Post autor: Nisełka » wtorek 09 kwie 2024, 22:14

Rozumiem, że przy modach (czyli dodawaniu nowych interakcji, itd.) jest większe ryzyko kolizji z grą. Ale czy przy pobieraniu CC też? No bo - jak mi się wydaje - jeśli pobieramy np. średniowieczną część garderoby, to tylko zwykły ciuch i chyba nie powinno się nic schrzanić.
Ostatnio zmieniony czwartek 11 kwie 2024, 11:51 przez Nisełka, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3513
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » czwartek 11 kwie 2024, 01:41

Ciuchy również zawierają błędy. Pamiętaj aby wypakowywać do gry w folderze Mods do podfolderów posegregowanych wg kategorii, bo ci się bardzo szybko wszystko pomiesza. Ale każdy szanujący sie zbieracz cece robi próbny folder nazywany różnie - u mnie np - nosi nazwę Sprawdzanie. Tam wklejam nowe rzeczy (rozpakowane jeśli były kompresowane, i każdy z obrazkiem, pakowane do folderka z nazwą danego cece).
Gdy włączę grę, i sprawdzę, ze wszystko ok - to przenoszę (po wyłączeniu gry) na miejsce stałe - oczywiście każdy cece jest pakowany do osobnego podfolderka, koniecznie z obrazkiem.

To wydaje się skomplikowne ale takie nie jest, jeśli nabierzesz wprawy.

Jeśli jakiś ciuch wyświetli się na SIMIE Z BŁĘDEM - TO WYWALASZ NATYCHMIAST. BEZ ŻALU! (Chyba, że pobrałaś jedynie rekolor bez mesha - wtedy rzeczywiście na beton wyświetli się z blędem - więc pobierając trzeba sprawdzać, czy to cece wymaga jeszcze czegoś dodatkowo - na TSR czy MTS od razu przy takim cece jest informacja, że dany obiekt wymaga mesha)) Błędy, o które pytałaś to najczęściej - pomieszane kolory - robi się wtedy na simie coś w rodzaju różnokolorowej szachownicy. Często też brakuje jakiejś części ciała sima (ten błąd głównie dotyczy braku wymaganego mesha - ale nie tylko), albo po założeniu np swetra czy koszuli - simowi nienaturalnie odstają na boki ręce. Nałożenie rzęs 3d powoduje często konflikt z niektórymi elementami biżuterii. A włosy wydają się jakby przeźroczyste miejscami, albo głowa wydaje się chwilami łysa, lub po prostu fryzury są brzydkie, bo źle zrobione. Co do makijażu - najlepiej jest skupiać się na najnowszych pracach (sprawdzać datę produkcji), bo często starsze skórki są niekompatybilne z makijażem. Nie działają wtedy suwaki koloru, albo cień do oczu, róż na policzkach czy szminka w ogóle się nie wyświetla - znaczy to, że skórka jest wadliwie zrobiona, albo nie aktualizowana, albo ma własne kolory (najczęściej w małym zakresie wyboru).

Co do pozostałych obiektów - np mebli czy elementów architektury - błędy jeśli występują - wynikają ze zmian w grze, wprowadzanych większymi aktualizacjami. Np w którymś momencie dodano psy i koty. Te zwierzaki w grze mogły wchodzić w interakcje z np meblami (kot wskakuje na blaty szafki, pies wyleguje się na kanapie czy łóżku pana, albo trzeba go kąpać w wannie. Wtedy to był istny armagedon, bo trzeba było wymienić prawie wszystkie pobrane meble na takie, które zostały naprawione po aktualizacji. To samo dotyczyło okien i drzwi, gdy "uwolniono je" - można je obecnie dowolnie przesuwać po ścianie = wcześniej tkwiły w konkretnych miejscach. Ale to uwolnienie spowodowało konieczność wymienienia wszystkich elementów architektury, prócz pokrycia podłóg i ścian. Więc trzeba uważnie śledzić zmiany i informacje o nadchodzącej aktualizacji. Szczególnie narażone na zepsucie są modyfikacje - dlatego trzeba tego bardzo pilnować, i dlatego ciebie ostrzegamy, ponieważ jeszcze nie posiadasz tej gry i nie jesteś świadoma zagrożeń.

Pobierając skórki czy inne elementy genetyki sprawdzaj, czy dany element ma w opisie default. Jeśli ma - to w danej kategorii możesz mieć TYLKO JEDEN taki obiekt - np defaultową skórkę - dla każdej płci osobno, i dla każdej grypy wiekowej, oczy czy zestaw brwi. Najcześciej robię tak (jeśli oczywiście producent to przwidział), że pobieram osobno body i osobno face. Body pobieram tylko jedno defaultowe dla każdej płci i wieku - i jeśli mi się spodoba, to gości dłużej. Natomiast face nigdy nie pobieram defaultowych bo nie mogłabym patrzeć po tygodniu na ten sam pyszczek, przerabiany jedynie suwakami i kolorem - jeśli oczywiście w ogóle skórka współpracuje. Więc niedefaultowych twarzy mam bardzo dużo.
Dlatego często korzystam z tzw facemasks. Pobieram tylko z jednego źródła - na TSR albo MTS, gdzie jestem pewna, że cece jest dobrze zrobione. Czasami korzystam z popularnych patreonów. Fajne rzeczy robi np Obscurus na swoim tumbl;rze, ale trzeba się przygotować, że jedna postać obciążona jego wyrobami może zaważyć tyle, ile pół tony różnych innych ceców. Sama skórka potrafi "ważyć" kilkaset mb!) Sama zobacz na liście "składników" - skórka jednego tylko sima (akurat Azjaty) waży prawie 300 mb! (Dla porównania - cały SIm made by EA - czyli z gry, z kilkoma ciuchami w każdej kategorii strojów i fryzur do każdego stroju - to góra 3 mb :) )

https://mega.nz/folder/J5h1UQQZ#gyfi7_F7r706C-nSrsyYEg

a tutaj - skórka małego dziecka - waży ponad 400mb (w życiu nie pobiorę, bo przy dziesięciu skórkach o takim "tonażu" - zaklajstrowałabym na maksa partycję systemową, na której znajduje się m.innymi folder Dokumenty, do którego instaluje się systemowo część gry). Ale popatrzeć można.

https://mega.nz/folder/Qlp3BJ7a#92T4P47fN0Soz2fs275b3g


tu jest link do patreona tego twórcy


https://www.patreon.com/posts/male-asian-skin-42285173


a tu stronka na której zachwalane są jego "wyroby". Osobiście używam najczęściej jego suwaków twarzy - są niesamowite (linki do suwaków zamieściłam w dziale cece do czwórki). Nie wiem czy nadal prowadzi starą stronkę, bo to, co ci dziś wkleiłam jest dla mnie samej zaskoczeniem - zmienił zarówno stronę jak i sposób prezentacji swoich postaci. Wczesniej nie były takie "landrynkowe". No i zaczął w końcu zarabiać na swoich produktach - wcześniej wszystko było free.


https://snootysims.com/wiki/sims-4/best ... -and-mods/

Nisełka
Felietonista
Posty: 107
Rejestracja: sobota 09 mar 2024, 12:34
Origin ID: niselka

Post autor: Nisełka » czwartek 11 kwie 2024, 12:40

@Alibali Dzięki :). I właśnie zadaję wam te wszystkie pytania po to, byście w razie czego ostrzegli mnie przed ryzykiem schrzanienia się jakiegoś elementu rozgrywki przez dany mod, lub CC :).

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3513
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » czwartek 11 kwie 2024, 19:20

Siedziałam wczoraj ze dwie godziny nad tym postem, a zaczęłam grubo po pierwszej w nocy, więc wiesz.... Więc kurde - zmieniaj szybko ten komputer, bo nas wykończysz ZANIM dotrwamy do tego sławetnego dnia! :a_grin3: :a_hatecomp: :cat_mwaha: :cat_mwaha: :cat_mwaha:

ODPOWIEDZ

Wróć do „The Sims 4”