Poradnik - Przygoda w dżungli

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3454
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Poradnik - Przygoda w dżungli

Post autor: Alibali » sobota 03 cze 2023, 18:29

Moja dusza podróżnicza została bardzo ukontentowana tym dodatkiem. Uwielbiam bowiem wszelkie wyzwania, poszukiwania i zbieranie artefaktów. Postanowiłam więc napisać nawet poradnik - jak zwiedzać, by na wstępie nie zostać otrutym, zatrutym, porażonym, lub po prostu nie paść z głodu i zmęczenia!

No i wzbogacić się, chociaż nie tak łatwo, jakby się mogło na początku wydawać :)

Selwadorada jest światem wakacyjnym, luźno nawiązującym do kultury Ameryki Południowej i Środkowej. Usytuowana jest w samym sercu dżungli, pełnej niesamowitych okazów fauny i flory.

Na każdym kroku podziwiamy prześliczne krajobrazy - tonące w gąszczu roślinności ruiny zaginionych świątyń

ruiny.jpg



świątynia.jpg



świątynia2.jpg



totem.jpg



zapierające dech masy wody spadające kaskadami w dół, tworzące przepiękne wodospady i lśniące w słońcu tęcze, czy oszałamiającą roślinność.

kaskady.jpg



ogrody.jpg



Na każdym kroku czyha też na nas jakaś niespodzianka w postaci drapieżnych stworzeń. W wodzie czają się grożnie wyglądające krokodyle i zabójcze anakondy,

krokodyl.jpg



Możemy uzupełnić zbiór ryb, łowiąc drapieżną piranię (paku czarnopłetwy), rzadkiego suma zbrojnika czy węgorza elektrycznego.

paku.jpg

Nad głowami przelatują stada wielobarwnych ptaków - papug, tukanów, rajskich ptaków...

Warto mieć włączone głośniki, by dobrze słyszeć szum wodospadów, śpiew ptaków, wrzask papug, czy szelest drzew. Od czasu do czasu słyszymy pomruki dzikich zwierząt i głosy spłoszonych stworzeń. Owa "muzyka" dżungli naprawdę działa na wyobraźnię :)

Aby rozpocząć podróżowanie - nasz SIM musi dysponować wolnym czasem, więc jeśli pracuje - musi mieć w zapasie kilka dni urlopu. Czas bowiem nie ulega zamrożeniu jak w trójce - i nasz Sim może po prostu wylecieć z roboty, jeśli sobie "przedłuży" urlop samowolnie.

Oczywiście, musi też dysponować na początek jakimś zapasem simoleonów. Dobrze jest też wybrać sobie wygodny strój - dostępny jest nawet strój a la Indiana Jones - drelichowa koszula, bryczesy i wysokie trapery. A do tego zawadiacki kapelusz a la Indiana - i voila - możemy ruszyć na podbój egzotycznej dżungli!

Aby wybrać się do Selwadorady Sim powinien kliknąć na swoim telefonie i wybrać ikonkę taksówki (podróżowanie) a w opcjach wybrać - podróżuj.
Zostaniemy przeniesieni do menu wyboru światów wakacyjnych.

Gdy klikniemy na interesujący nas świat - w tym wypadku Selwadoradę - po wczytaniu musimy ustalić, na ile dni się wybieramy , oraz wybrać miejsce docelowe - co wiąże się z wysokością opłat.
Każdy z dostępnych domków ma cennik uzależniony od standardu domku.

Na początek proponowałabym wybranie najtańszego domku znajdującego się w pobliżu targu. Oprócz niskiej ceny, taki domek ma też tę zaletę, że pobliski targ mamy na wyciągnięcie ręki, i możemy tam bywać nawet kilka razy dziennie. A to jest istotne, bo co kilka simowych godzin zmienia się towar wyłożony na stoiskach, i możemy łatwo skompletować produkty niezbędne do eksploracji dżungli.


Obrazek


Po przybyciu do domku widzimy, że nie ma w nim jakichś super wypasionych warunków. Mamy jednak w miarę wygodne łóżko, średnio wyposażoną kuchnię, łazienkę i stół do badania okazów archeologicznych. Przy kolejnych wizytach możemy wynająć lepsze kwatery, ale bardziej oddalone od targu.

Jeśli nasz Sim z trudem odrywa się od laptopa - musi zabrać go w swoim wyposażeniu, bo na miejscu raczej go nie kupi. Warto też zaopatrzyć się np w sztalugi malarskie, by w razie czego (braku gotówki) dorobić sobie, sprzedając namalowane obrazy.

Pierwsze co robimy po przybyciu - to biegniemy na targ, by zakupić potrzebne obiekty - maczety niezbędne do torowania sobie drogi wśród gęstych lian, kwiaty guzmanii do odstraszania dzikich zwierząt, pianę gaśniczą na wypadek zapalenia się odzieży na naszym Simie, środek na pająki dr Parkera, przynętę na nietoperze, tonik Faradaya - środek niwelujący skutki porażenia prądem, różne antidota na trucizny i pogryzienia. Niezbędne jest także zaopatrzenie się w zapasy jedzenia i picia - kanapki, środki higieny - wodospad w butelce) oraz drinki dostarczające energii. Jedzenie zresztą możemy kupić na straganie najdującym się na targu. Oprócz podstawowej funkcji - zaspokajanie głodu - pozwala też rozwijać wiedzę o kulturze selwadoriańskiej.
W razie niedostępności wszystkich tych produktów - udajemy się na targ kilkakrotnie, gdyż jak wspomniałam - co jakiś czas pojawiają się nowe towary.

Warto też zaprzyjaźnić się z miejscowymi - wdać się w pogawędkę ze sprzedawcami czy tubylcami, którzy nazywają siebie Omiskami. W menu widzimy nowe interakcje - m.in. selwadoriańskie powitanie.

Możemy wysłuchać omiskańskich legend, nauczyć się miejscowego tańca, dowiedzieć się różnych ciekawostek. Te interakcje a także zakup tradycyjnych omiskańskich potraw pozwalają na postęp nauki o kulturze selwadoriańskiej. Im większy jej poziom - tym większe szanse na znalezienie ciekawych roślin i okazów kolekcjonerskich. A jest ich całkiem sporo.

Możemy znaleźć nowe gatunki rośłin - drzewo wrażeń, awocado, czy krzaczek czarnej fasoli.

Wśród geologicznych znalezisk należy wymienić dwa nowe kamienie szlachetne - amazonit i aleksandryt.

(W realu aleksandryt ma niezwykłe właściwości zmiany barwy - w zależności od pory dnia oraz natężenia światła naturalnego - jest barwy od zielonkawej (w słońcu) do ciemnoniebieskiej (w dni pochmurne) z refleksami zieleni. W sztucznym świetle przybiera barwę różowo-fioletową podobną do ametystu. Wiele lat temu miałam pierścionek z dość dużym oczkiem z aleksandrytu i sama ze zdziwieniem zauważyłam te zmiany barwy. Uwielbiałam ten kamień!) Teraz pierścionek nosi moja córka :)

Możemy też znaleźć też pięć nowych skał wapiennych, ze śladami prehistorycznych gadów i roślin.


Aby rozpocząć eksplorację dżungli - nasz Sim musi udać się na specjalną parcelę o nazwie "Na szlaku Belomisji", z której wyruszy na dalsze poszukiwania.

Na poniższej planszy widzimy ją po lewej stronie u dołu:


Obrazek


Aby odblokować wszystkie obszary widoczne na mapie pod znakiem zapytania - Simowie muszą przejść całą serię przygód. Gdy znajdziemy się na tej pierwszej parceli zauważymy na niej ni to bramę, ni portal zarośnięty lianami. Sim musi przedrzeć się przez nie, aby dostać się dalej.


Obrazek




Po usunięciu pnączy, Simowie mogą podróżować przez bramy do innych obszarów dżungli.

brama2.jpg


Gdy Simowie po raz pierwszy przejdą przez bramę, dostaną szansę na przygodę, przedstawioną w postaci tekstowych kart losowych.

kapib.jpg

post.jpg

Niektóre obszary nie zawsze są dostępne, co wymaga kilkukrotnych odwiedzin naszych podróżników, aby w pełni zbadać dżunglę.



Dżungla zawiera naturalne niebezpieczeństwa, takie jak pszczoły i pająki czy nietoperze.


Atak komarów
komary.jpg

Pszczoły ogniste
ogniste muchy.jpg


Uciążliwe jest jedynie to, że rozpoczynając kolejne poszukiwania - za każdym razem musimy wczytać tę pierwszą parcelę.

Aby tego dokonać - musimy kliknąć na telefonie - podróżuj, i na ekranie który się pojawi wybrać ową parcelę Na szlaku Belomisji.



Eksplorowanie dżungli podzielone jest na kilka obszarów.


Pierwszy obszar

W pierwszym obszarze eksploracji dżungli znajdują się dwie bramy: jedna to właśnie ta - początek szlaku Belomisia, a druga prowadzi do miejsca katastrofy samolotu.


Znajdziemy tam też różne rośliny i naturalny krzew toaletowy, w którym Simowie mogą zaspokoić swoje potrzeby związane z pęcherzem.

brama.jpg


Po pomyślnym przejściu przez bramę początkową Simowie docierają do pierwszego obszaru z wodospadem i mostem przecinającym kanion z rzeką.

most.jpg



na moście.jpg


Obszar jest podzielony na dwie mniejsze sekcje: obszar dżungli i obszar ruin po drugiej stronie kanionu.

Na szczycie wodospadu znajduje się kolejna omiskańska ruina, o której miejscowi mówią, że to zepsuta tama.

Możemy przedzierać się przez te pnącza porastające bramy gołymi rękami, co trwa długo i nasz Sim szybko traci energię, lub przecinać pnącza za pomocą maczety.
Maczetę niestety łatwo stracić w ferworze tego przedzierania się, dlatego trzeba zaopatrzyć się na targu od razu w kilka egzemplarzy, tak jak i niezbędnych pozostałych środków.

Po oczyszczeniu bramy dostajemy informację tekstową o zadaniu, jakie musimy wykonać - w nagrodę dostajemy ciekawy artefakt, kamień lub darmowe egzemplarze wyposażenia na czas podróży.


Gdy pierwsza brama jest oczyszczona, i wykonaliśmy związane z nią zadanie - możemy kliknąć na nią - zostaniemy przeniesieni na kolejną polanę, na której będą kolejne bramy do pokonania, a jedna z bram prowadzi na miejsce katastrofy samolotu!

Ten obszar jest trudny do znalezienia, ponieważ brama jest ukryta za drzewami i nie zawsze jest dostępna do utorowania. Znajduje się tu rozbity samolot, skrzynia skarbów i wykopaliska. Simowie otrzymają nastrójnik o nazwie „Na samym szczycie” (Pewność siebie +2).

samolot.jpg

Na terenie ruin Simowie otrzymają nastrójnik z napisem „Nastrojowy szum” (Flirciarski +2). W okolicy znajdują się również wykopaliska i brama do obszaru drugiego. Są tam bramy do


Kolejna brama prowadzi do Omiskańskich łaźni.

łażnie.jpg

Jest to ładne i malownicze miejsce, zawierające naturalny basen otoczony zielenią i wykopaliskami, w którym nasz Sim może popływać - odreagowując zmęczenie, oczyścić się z brudu, czy po prostu posiedzieć sobie na brzegu.
omis królewskie łaźnie.jpg

Dostęp do tej części dżungli możliwy jest tylko z obszaru drugiego. Przed przejściem do łaźni otrzymamy komunikat, który zawiera pytanie, czy gracz na pewno chce przejść do tej części mapy. Po zatwierdzeniu wyskoczy ekran wczytywania. Z tego miejsca Simowie mogą utorować drogę do ogrodów omiskańskich, które dają nastrójnik o nazwie „U źródeł sił” (Pobudzony +2)




Kolejna "brama", przez którą możemy przejść i przenieść się w kolejne miejsce, prowadzi do Ogrodów przy Królewskich łażniach Omiskańskich, do Świątyni Omisków, do Laguny lub do Wyspy. Dwie ostatnie bramy na początku są niedostępne - otworzą się dopiero po iluś tam wizytach i zdobyciu doświadczenia.

Omiskańskie ogrody
Do ogrodów można wejść tylko przez bramę w łaźniach królewskich, ale nie zawsze jest ona dostępna. Ogrody zawierają rośliny Selvadorady i skrzynię skarbów w pobliżu schodów.

Laguna
Do laguny można się dostać z drugiego obszaru, ale droga nie zawsze jest dostępna. Na lagunie znajduje się jezioro z miejscem do wędkowania, wykopaliskami i skrzynią skarbów.

Wyspa
Na wyspę można się dostać z obszaru drugiego, lecz droga nie jest zawsze dostępna. Znajduje się tu miejsce do wędkowania, w którym Simowie mogą znaleźć gatunki ryb występujące tylko w Selvadoradzie. W centrum wyspy znajduje się również skrzynia skarbów.

Za każdym razem po wczytaniu parceli Na szlaku Belomisji randomowo pokazują się nam kolejne bramy i nowe (a tak naprawdę ciągle te same) miejsca trochę inaczej "umeblowane"

Za niektórymi z nich, na środku polany czeka na nas skrzynia pełna skarbów - oczywiście opróżniamy ją skwapliwie!



I gdy już nam się wydaje, że nic się dalej nie wydarzy - po kilku takich oczyszczonych przejściach dostajemy upragniony komunikat - czy chcemy udać się na eksplorację świątyni?

Gdy przytakniemy - zostaniemy przeniesieni (wczytani) do miejsca, w którym znajduje się owa świątynia. W pobliżu świątyni warto zebrać owoce z drzewa wrażeń (to drzewo rośnie także w pobliżu omiskańskich łaźni, a także w kilku innych miejscach). Dlaczego - napiszę za chwilę.



Świątynia
świątynia.jpg
Świątynia jest zawsze dostępna z obszaru drugiego. Jest to wyjątkowa parcela, ponieważ zmienia swój układ za każdym razem, gdy Simowie ją odwiedzają. Jest to to budynek nawiązujący zarówno swoim kształtem jak i wystrojem do świątyń Azteków.
Schodami na górę dostajemy się do wejścia. Po drodze zauważamy kopczyki do przekopania, ale na razie ignorujemy je, by nie tracić cennego czasu.

Świątynia składa się z wielu pomieszczeń wypełnionych różnorodnymi zagadkami i pułapkami, skrzyniami ze skarbami oraz wykopaliskami. Jeśli Simowie będą zdolni przejść przez obronę świątyni, będą mogli znaleźć wielki skarb w jej środku. Czasami w świątyni pojawia się szkielet.
skrzynia.jpg

Po ukończeniu świątyni i otworzeniu finalnej skrzyni skarbów pojawi się komunikat:

[Sim] znalazł najwspanialszy skarb świątyni! Sim powinien się rozejrzeć za innymi tajemnicami, jakie może skrywać budowla, zanim zdecyduje się ją opuścić.


Zwiedzanie świątyni zaczynamy od wejścia na samą górę i schodzimy coraz niżej, pokonując różne przeszkody, rozwiązując łamigłówki i zagadki. Warto każdy posążek czy miejsce składania ofiar dokładnie zbadać poleceniem badaj. Unikniemy niepotrzebnych przykrych niespodzianek w postaci porażenia prądem, gwałtownego spadku potrzeb czy nawet śmierci.

Błędne użycie posążka w świątyni i moja Simka została obłożona klątwą, w wyniku której pokryła się zielonymi plamami.


-Czy pan.. Czy pani... Wiesz może, gdzie znajdę najbliższy gabinet kosmetyczny? Muszę pozbyć się tych wstrętnych, zielonych plam!
plamy.jpg


Niestety - trzeba było szukać antidotum, a nie gabinetu kosmetycznego :( W efekcie Simka umarła!
śmierć.jpg
Ostatnio zmieniony poniedziałek 05 cze 2023, 15:11 przez Alibali, łącznie zmieniany 25 razy.

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3454
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » sobota 03 cze 2023, 18:30

Każda świątynia zawiera kilka takich zagadek i portali, przez które musimy przejść, by odsłoniły się nam kolejne ukryte poziomy. Za każdym razem musimy postępować powoli i z rozwagą, nie działajmy na skróty.
W niektórych miejscach musimy być w odpowiednim nastroju, by móc rozwiązać zagadkę. Ale co zrobić by znaleźć się we flirciarskim nastroju, gdy akurat nasz Sim jest osmolony, brudny i głodny, oraz niesamowicie zmęczony?
Otóż nasz przezorny Sim sięga po owoce zebrane z owego drzewa wrażeń! Może szybko nadrobić siły, łykając owoc wigorówki, i znaleźć się w wymaganym stanie skupienia lub zabawy pogryzając owoc radościówki czy rozrywkówki :)

Zbadajmy posągi bóstw zanim zaczniemy wykonywać dostępne polecenia.
bóstwo.jpg

W niektórych miejscach świątyń stoją w szeregu uzbrojeni po zęby strażnicy. Są nieżywi, ale również można z nimi "porozmawiać". Najpierw jednak zbadajmy ich szkielety :)
strażnicy.jpg

Gdy zakończymy zwiedzanie świątyni (co zostanie oznajmione stosownym komunikatem) - może zabrać się za przekopywanie owych kopczyków piachu.

Może to robić na dwa sposoby - szybko - wtedy po prostu przekopuje szybko i byle jak.
Lub może przygotować stanowisko archeologiczne i zabrać się za metodyczne przekopywanie. Trwa to dłużej, ale nasz Sim znajdzie dużo więcej i znaleziska są najczęściej dużo bardziej cenne.

Co możemy znaleźć - oprócz kamieni szlachetnych, skał wapiennych, trofeów MySims, simoleonów i części zamiennych?
- W miarę rozwoju wiedzy archeologicznej naszego podróżnika znajdujemy grudki ziemi z zawartymi w niej coraz cenniejszymi artefaktami. A skrzynie zawierają cenniejsze skarby.

Owe grudki ziemi zawierają elementy nowej kolekcji archeologicznej - czaszki z kwarcu i amazonitu, noże ofiarne z brązu i amazonitu, wazony z terakoty, kamienia lub złota, figurki Cetlcitili, czy maski szamańskie Khaasa z terakoty lub złota.




Maska brązowa jest jeszcze nie wyceniona. Ta niebieska - choć bardzo ładna - okazała się podróbką!
maska.jpg


Artefaktów jest w sumie 16, ale tak naprawdę jest ich dużo więcej, gdyż trafiamy na artefakty podrobione lub uszkodzone, kiepskiej wartości. Nawet najcenniejsze z nich, wykonane z czystego złota - mogą być uszkodzone. Notabene - uszkodzone czy podrobione wazony czy maski - mają często ładniejszy wygląd niż te - oryginalne i "całe"\\


Która ładniejsza - oryginalna turkusowa, czy ta z prawej - podróbka?
maska2.jpg

Co prawda - kolekcja artefaktów jest kompletna, ale powiększają ją jeszcze egzemplarze uszkodzone lub falsyfikaty. W sumie jest tego sporo :)
Brakuje jeszcze najcenniejszych posążków żab, zwanych perecami. Moje siostry podróżniczki znalazły dopiero dwie. Na półkach stoją obok siebie egzemplarze oryginalne, uszkodzone i podróbki - uważam, że podróbki w kilku przypadkach (jak choćby czaszka z amazonitu) jest ładniejsza niż oryginalna :)

kolekcja.jpg

zbiory.jpg




Grudki ziemi musimy oczyścić na stanowisku archeologicznym a potem ocenić ich wartość. Nie muszę dodawać, że jest to bardzo prosty - choć czasochłonny sposób wzbogacenia się, bo artefakty te - szczególnie te znalezione w skrzyniach skarbów - mogą być niezwykle cenne.

Po powrocie do domu możemy kontynuować oczyszczanie grudek. Na bodajże piątym stopniu wiedzy archeologicznej otrzymujemy propozycję współpracy od Towarzystwa Archeologicznego, które zaczyna nam przysyłać grudki ziemi do oczyszczenia i już wydobyte artefakty - do oceny. Po wykonaniu zadania klikamy na artefakcie z poleceniem - odeślij. Za kilka oczyszczonych w ten sposób grudek dostajemy sowitą zapłatę.

Na stanowisku archeologicznym pojawiają się - w miarę rozwoju umiejętności - możliwości oszlifowania kamieni szlachetnych, czy uzyskania pierwiastków z zebranych metali.

Oszlifowane klejnoty będą nam potrzebne nie tylko w archeologii - także w uzyskaniu różnych maści, eliksirów oraz do rzucania zaklęć.

Ale także Selwadorada ma w tej kwestii coś do powiedzenia.

Otóż wśród znajdowanych artefaktów znajdują się cenne posążki oraz podstawy pod te posążki. Posążków mamy trzy - posążek Zazatototla, posążek Totecallamy oraz posążek Balampalsoha, które występują w wersji zwykłej - z brązu i w cenniejszej wersji - ze złota. Posążki służą do rzucania czarów (klątw i błogosławieństw). Oprócz posążków mamy do nich podstawy - podstawę Strażnika, Chaosu, - i Śmierci.

Żeby uaktywnić posążek - trzeba go połączyć z którąś z podstaw, ale to nie koniec. Musimy jeszcze umieścić w nim oszlifowany klejnot. Teraz mając kompletny posążek, możemy go użyć - na sobie, lub kimś innym.
Możemy wywołać czyjąś śmierć, lub zamienić w szkielet, lub spowodować atak kichania. Kichanie w Selwadoradzie to bardzo poważna sprawa - tak jak i zatrucie trucizną ze strzałki czy kontakt z trującą rośliną - może skończyć się śmiercią delikwenta. Natomiast błogosławieństwa skutkują pozytywnie, a co kilka simowych dni otrzymujemy finansową premię.

Klątw i błogosławieństw może być bez liku, i trzeba by pewnie spędzić mnóstwo czasu na rozgryzienie ich, zważywszy, że kombinacji posążków z podstawą mamy osiemnaście dziewięć dla zwykłych posążków i dziewięć dla posążków ze złota, a do tego dochodzą dołączane do posążków szlify różnych kryształów! A jest ich sporo. Nie wiem jeszcze, czy rodzaj kamienia ma wpływ na działanie posążka,bo tego nie rozgryzłam.

Moja Simka uaktywniła posążek Totecallamy z podstawą Strażnika i oszlifowanym ametystem, i została obłożona klątwą kichania!

Z klątwy można wyleczyć się, kupując odpowiedni specyfik na targu, lub sporządzić samemu z użyciem wymaganych roślin i pradawnego kościanego pyłu, który możemy kupić na targu lub zdobyć podczas wykopalisk.


Jednym słowem - w dżungli na każdym kroku czeka nas miła lub przykra niespodzianka. Możemy się bardzo szybko wzbogacić, ale też i niespodziewanie zakończyć życie. Jedynym sposobem na uniknięcie złych skutków ciekawości i chęci szybkiego wzbogacenia się jest posiadanie lekarstw, kwiatu śmierci i... łutu szczęścia.

Miłej zabawy w Indiana Jonesa, kochani Simowicze! Sul sul!

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3454
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » niedziela 04 cze 2023, 16:52

Dodam jeszcze trochę fotek z rozgrywki, więc rezerwuję ten post :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Poradniki”