Paralives - bieżące informacje i ciekawostki dotyczące gry

Awatar użytkownika
Kropka
Fotograf
Fotograf
Posty: 711
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 09:47
Lokalizacja: Kraków
Origin ID: jasna98

Paralives - bieżące informacje i ciekawostki dotyczące gry

Post autor: Kropka » środa 22 kwie 2020, 14:09

Kochani, mea culpa mea maxima culpa. Mimo, iż nie jest to Środa Popielcowa tylko zwykła, to głowę posypuję popiołem i składam PRL-owską samokrytykę :35-tired-face: Nawywijałam niewąsko. Chcąc zmienić wyłącznie! swojego posta, przez przypadek wykasowałam cały temat dotyczący Paralives.
I to skutecznie :56S-loudly-crying-face: Tym samym zostaje założony nowy, samodzielny temat. Chcę bardzo przeprosić wszystkich tych, którzy tu pisali i udostępniali wszelkiego rodzaju informacje i równocześnie proszę, o ile to jest możliwe, o ponowne wrzucanie posiadanych ciekawostek i wiadomości dotyczących postępów w tworzeniu nowo powstającej gry Paralives :hearts/heavy-black-heart:

Awatar użytkownika
bobas52
Mistrz Humoru
Mistrz Humoru
Posty: 1793
Rejestracja: piątek 06 kwie 2018, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Origin ID: bobas52

Post autor: bobas52 » środa 22 kwie 2020, 17:50

Witaj skarbie, tylko ten się nie myli, co nic nie robi. Każdy może zaliczyć wtopę.

Szukałam i znalazłam na YouTubie filmik, który podsumowuje wszystkie dotychczasowe informacje o grze Paralives. Dodatkowo jest z rzetelnym komentarzem autora.

Przyłączam się do prośby Kropesi, skierowanej do autorów dotychczasowych informacji. Jeśli posiadacie swoje materiały dodajcie je ponownie do nowego tematu. Z góry dziękuję.

Awatar użytkownika
Marvi
Stalker
Stalker
Posty: 684
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:41

Post autor: Marvi » środa 22 kwie 2020, 18:59

https://www.gry-online.pl/newsroom/para ... ms/za1dac1
Tutaj są w miarę chronologicznie filmikowe newsy.

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3454
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » środa 22 kwie 2020, 20:59

Pozwolę sobie wkleić link do jednego z filmików z twojego posta Marv - bo TO zasługuje na osobne omówienie! To jest ogromny prztyczek, a nawet wielki KOPNIAK dla EA! :a-angry3:


Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3347
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » środa 22 kwie 2020, 21:55

O tak, to mój ulubiony wątek :) Drugi podobny pokazuje luz w kształtowaniu parcel budowlanych. Teraz czekam jeszcze na transport, samochody cokolwiek bo chyba to też będzie. Wygląda na to, że historia pt. Simcity vs Cities:Skylines odnośnie symulatora życia może się powtórzyć; tu także ktoś jakby celowo pokazuje dosłownie te możliwości, których niby się "nie dało". No ale teraz jeszcze zadanie najtrudniejsze czyli ludziki. Ja tam mogę to brać nawet bez nich :D Otwarty świat, pełen luz z parcelami i ustawieniem ścian więc jak do tego dojdą konie w podstawie to simsy leżą i kwiczą lub jak podejrzewam szybciej usłyszymy o sims5 ;) Bo serię Simcity EA sobie odpuściło ale tak złotonośnej kurki jak simsiaki już nie odpuści. Oby tylko to wszystko się udało, podejrzewam, że fala entuzjastów rośnie z każdym dniem więc pewnie i wsparcie na to jest (np na steamie) czyli już teraz chyba nie powinniśmy się obawiać porzucenia projektu na tym etapie i z tak dobrym przyjęciem (oraz rosnącymi jak truskawki po deszczu fanpage-ami tej gry).
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
Wikki
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 360
Rejestracja: poniedziałek 15 kwie 2019, 18:08
Origin ID: WIKKI04

Post autor: Wikki » czwartek 23 kwie 2020, 19:21

Pełna lista potwierdzonych funkcji w Paralives zarówno ogólnych, jak też dot. świata, budowania, tworzenia postaci, rozgrywki znajduje się na Paralives Hub:

https://paraliveshub.com/wiki/all-features/

Co prawda jest w języku angielskim, ale można przecież włączyć automatyczne tłumaczenie. Lista jest o tyle wiarygodna, gdyż niemal każda funkcja jest zaznaczona niebieskim kolorem, a po jej kliknięciu, zainteresowany zostaje przeniesiony do odpowiedniego tematu na kanale Alexa Masse na Twitterze.
Lista ta jest systematycznie aktualizowana!

Awatar użytkownika
Kirka
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 426
Rejestracja: wtorek 14 kwie 2020, 14:54
Origin ID: KirrkaNa

Post autor: Kirka » niedziela 26 kwie 2020, 00:44

Taka mini ciekawostka.
Gra Paralives jeszcze się nie ukazała, a już inspiruje twórców z The Sims 4.
Na pierwszym zdjęciu jest mieszkanie z Paralives, pokazane w ostatnim zwiastunie, na drugim zaś ...

paralives (2).JPG
paralives TS4.JPG

.. tak, tak to ten sam pokój odtworzony w The Sims 4 :)

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 2228
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » niedziela 26 kwie 2020, 04:28

Ich grafika jest bardziej realistyczna i lepsza od tej w simsach, Az nie chce mi sie wierzyc. Karta graficzna bedzie musiala byc z najwyzszej polki chyba. To jest jakość filmu, a nie gry.
ORIGIN ID Kreatora Hero of Answers on EA AHQ

Awatar użytkownika
Aericia
Administrator
Administrator
Posty: 729
Rejestracja: wtorek 03 kwie 2018, 21:54
Lokalizacja: Warszawa
Origin ID: ukyojin

Post autor: Aericia » niedziela 26 kwie 2020, 12:51

@Kirka dziękuję za to zestawienie. :) Gram sobie w Czwórkę i zastanawiam się, jak wyglądałoby zestawienie grafik Czwórki i Para... Bo ja ślepa jestem, ostatnio gapilam się na drzewa w Windenburgu (spoko gracz ze mnie, siedzi i się gapi w drzewa) i myślę sobie, czy w Para będą fajniejsze. Teraz widać, że grafika w Para jest w innym stylu ale wygląda chyba lepiej (to też kwestia przyzwyczajenia).
@kreatora Elu, mamy już 2020 rok i nie tylko lepsze kompy, ale i lepsze rozwiązańia graficzne, lepsze metody kompresji owej grafiki. Tzn. o ile wiem zręczny grafik jest w stanie wygernerować coś, co dobrze wygląda a jednocześnie żre mniej zasobów kompa. Ta śliczna grafika z Para wcale nie musi być bardziej wymagająca niż obecna Czwórka.
Ale żeby to życie w Para było lepsze! Żeby ludki miały powiązania między rodzinami... Na przykład mam teraz w rodzinie premade Sima Dona Lothario (potrzebowałam go do rozgrywki) i on ma już jakieś dziecko z inną Simką (sprawka MCCC). Ale to ńie ma żadnego znaczenia dla Sima, dla tego dziecka, dla matki itd. Dostaję smsy od innych Simów, że świetnie, że mój Sim zaprzyjaźnił się z innym, bo jest "naprawdę fajny", mimo że ten "naprawdę fajny" stoi obok i nawet autora SMS-a nie zna. Już to pisałam milion razy, ale w starej Dwójce jak mi zeszła przypadkowo Simka-podrywaczka, co miała stado panów na boku, połowa męskiej populacji wpadła w depresję - tutaj nawet własna rodzina ewentualny zgon po prostu oleje. :/
Obrazek

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 2228
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » poniedziałek 27 kwie 2020, 14:48

Fakt - popadniecie w smutek na 2 dni z powodu "zejscia" śmiertelnego wroga, to nawet dla mnie lekka przesada. Tu te reakcje simów na śmierć, rozwody czy zdrady EA zupełnie spieprzyła. A prawdę powiedziawszy zrobiła je byle jak i na odwal - aby tylko jakieś były. Czy maja sens czy nie.
Miejmy nadzieję, ze twórcy Paralives nie popełnia tego błedu.
ORIGIN ID Kreatora Hero of Answers on EA AHQ

Awatar użytkownika
Kirka
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 426
Rejestracja: wtorek 14 kwie 2020, 14:54
Origin ID: KirrkaNa

Post autor: Kirka » poniedziałek 27 kwie 2020, 17:09

Kolejna garść informacji z Twittera o Paralives. Na pytania zainteresowanych odpowiadała Roxana (pani odpowiedzialna m.in. za Parafolki) oraz Alex Masse.

Na kwestie dot. odcieni skóry i mody (odpowiadała Roxana)

- Czy będą różne odcienie skóry? Jestem po prostu ciekawy, ponieważ w niektórych innych grach, ciemniejsze skórki mają odcień popiołu, czy wiesz, czy twoje odcienie skóry w ciemniejszych sekcjach są takie
Odp. Będziemy mieli koło kolorów do odcieni skóry Tęcza i mamy nadzieję, że unikniemy problemu "szarawej" cery we wstępnie ustawionych próbkach.

- Jakie są ograniczenia dotyczące odcieni skóry? Czy pojawią się niestandardowe kolory, takie jak niebieski lub różowy?
Odp. Tak! Koła kolorów oznaczają, że prawdopodobnie nie będzie żadnych ograniczeń.

- Czy można też mieć pastelowe kolory?
Odp. Tak. Znowu koło kolorów oznacza, że możesz wybrać dowolny kolor.

- Jeśli chodzi o genetykę włosów, to na przykład, jeśli zmienisz kolor włosów dorosłego parafolka na coś w rodzaju różowego, czy ich dziecko to dostanie? Myślę, że fajnie byłoby dodać opcję wyboru naturalnego koloru włosów.
Odp. Rozważamy taką opcję!

- Chcę mieć możliwość zmiany wzrostu i wagi. Uwielbiam personalizację, która pozwala uczynić postać wyjątkową, taką jak tatuaże i różne rodzaje ubrań.
Odp. Zmienna waga jest potwierdzona. Tatuaże i dostosowywanie wysokości, wciąż szukamy.

- Czy niektóre spodnie i spódnice mogą mieć wysoki stan?
Odp. Mam taką nadzieję. Mam teraz na sobie spodnie z wysokim stanem :)

- Z jakiegoś powodu, tak niewiele gier wydaje się dodawać opcje lakieru do paznokci na palce u stóp, co jest wstydem, ponieważ może to otworzyć wiele możliwości, szczególnie jeśli możesz kolorować na podstawie paznokci lub tworzyć niestandardowe treści, aby robić fantazyjne efekty, takie jak francuskie tipsy lub zdobienia paznokci.
Odp. Dostosowywalne paznokcie to coś, co pojawia się dość często w propozycjach pytających, więc rozważamy to :)

Teraz Pan Masse:

- To będzie dziwne pytanie, ale jak nasze parafolki „stworzą nowe życie”, jeśli tak zrobicie. czy będzie to coś w rodzaju sims 4, gdzie jest cenzurowane, czy będzie bardziej nieocenzurowane?
Odp. Zostanie ocenzurowany, gra uzyska ocenę 13+ (nastolatki).

- Czy niemowlęta będą parafolkami, a nie przedmiotami?
Odp. Nie chciałbym, żeby były przedmiotami!

- Czy zobaczymy, jak dziecko z czasem rośnie lub zaczyna bełkotać? Oczywiście na ekranie twórcy będą kategorie lub ustawienia wstępne, ale jest to ciekawy pomysł do zobaczenia.
Odp. Rozważamy stopniowe starzenie się.

- Chciałbym zapytać, czy są szkoły ... czy będą szkoły wyższe i uniwersytety? Czy byłyby w stanie współdziałać?
Odp. Wciąż nie zdecydowaliśmy o szkołach, więc na razie niewiele mogę powiedzieć. Ale szkoły prawdopodobnie na początku będą proste, więc nie będą mogły być interaktywne. Uaktywnienie ich to dużo pracy, więc może jest to coś, co możemy dodać później po wydaniu gry podstawowej.

- Czy będzie wiele opcji osobowości?
Odp. Tak! Chcemy mieć złożone i różnorodne osobowości :)



- Bardzo bym chciała, abyście wszyscy (w pewnym momencie, nawet jeśli nie zostaną wydani), stworzyli podobną / lepszą wersję tego, w jaki sposób Sims 4 ma trans simy jako opcję! Jeśli wszyscy moglibyście zrobić to lepiej niż Sims 4 i mieć Trans Simy dostępne poza CAS, byłoby to niesamowite.
Odp. Planujemy coś w tym kierunku. od samego początku będzie lepiej.

- Czy będą bary? A jeśli tak, w jaki sposób obchodzić się z alkoholem? Nie mam nic przeciwko temu, że ma inną nazwę, aby obniżyć ocenę gry, ale chcę, żeby miało to ten sam efekt. Tylko dorośli mogą pić i mogą się odurzyć.
Odp. Będzie alkohol, ale nie wiemy jeszcze, czy będziemy go nazywać jakoś inaczej. Mogą więc być też bary! W każdym razie alkohol powinien sprawić, że będziesz pod wpływem alkoholu :)

- Czy Paralives będą miały jakieś maskotki lub zwierzęta? Podobnie jak sims ma lamę i gnomy.
Odp. Prawdopodobnie! Chcemy dodawać takie fajne rzeczy :)

- Czy Parafolk będzie mówić w swoim własnym języku, podobnie jak Simowie mówią w języku Simlish? Jeśli nie, jakie masz plany (jeśli w ogóle)?
Odp. Prawdopodobnie będą mówić jakimś bełkotliwym językiem, tak :) Ale tekst na plakatach, frontach sklepowych itp. Będzie w języku, w którym grasz.

- Zastanawiałem się, czy pozwolisz modderom na tworzenie wielu modów i czy będą jakieś tutoriale pokazujące, jak tworzyć mody.
Odp. Będą narzędzia dla modderów i planujemy zrobić tutoriale, które pomogą ich tego nauczyć. Powinno być możliwe tworzenie dowolnych modów.

- Będziesz tworzyć pakiety rozszerzeń, czy może wszystko będzie w pierwszej grze, a potem stworzysz nową serię podobną do GTA?
Odp. Obecny plan obejmuje wiele bezpłatnych aktualizacji treści i kilka dodatków.

- Zauważyłem w filmach, że podczas budowy możesz umieszczać przedmioty w zasadzie w dowolnym miejscu, ale nie jestem zbyt dobry w utrzymywaniu rzeczy, więc czy będzie funkcja przyciągania?
Odp. Tak, będzie przyciąganie, aby ułatwić wyrównywanie obiektów :)

- Czy Paralives w którymś momencie będzie grą wieloosobową?
Odp. Może w dalekiej przyszłości, ale w tej chwili nie ma na to żadnego planu.

- Nie podoba mi się to, że zmuszam cię do publikowania treści i nie chcę, żeby brzmiał jak ten tweet, ale jak ..... jak to się dzieje, wszystko jest dobre, nad czym obecnie pracujesz ????
Odp. Hej! Wszystko idzie dobrze, dzięki! W tej chwili ciężko pracujemy nad postaciami i naprawdę nie możemy się doczekać, aby pokazać je, gdy będą gotowe :)

- Czy gra będzie wydana w 2020 roku?
Odp. Hmm ... to zbyt optymistyczny wariant!

- Czy wiesz, ile będzie kosztowała gra, gdy ją wydacie? Gra wygląda tak dobrze! Jestem podekscytowany!
Odp. Dziękuję Ci! Dokładna cena nie została jeszcze ustalona, ale będzie mniej więcej taka sama, jak w przypadku innych gier tego gatunku.

Z powyższych kwestii najbardziej rozbawiła mnie sytuacja odurzonego Parafolka będącego pod wpływem :)

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3454
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » poniedziałek 27 kwie 2020, 20:06

Kirko, dzięki za ten wpis - trochę to rozjaśniło mroki otaczające tę grę. Gdybym miała szansę zadać kilka własnych pytań do pani Roxany i samego Masse, to zadałabym ich sporo - a mianowicie
- czy świat Paralives będzie otwarty
- czy na parceli mogą mieszkać dwie niezależne rodziny (jako sąsiedzi np w domku-bliźniaku)
czy będzie można kształtować własny staw, sadzawkę, basen
- czy będą wreszcie kiedyś "otwieralne" okna
- czy obrazom malowanym przez Parafolki będzie można dowolnie zmieniać ramy i wymiary
- czy okna i drzwi będzie można dowolnie powiększać dopasowując do wysokości ścian
- jakie będą wysokości ścian ( w jaki sposób regulowane)
- ile kondygnacji maksymalnie będzie liczył budynek
jak będziemy tworzyć dachy - czy od razu będą wszystkie możliwe kształty dachów (spadziste jednoboczne, spadziste dwuboczne, czworokątne, wieżyczki i kopuły)
- czy będzie możliwe zrobienie mostku użytkowego nad strumieniem, czy w ogóle takie konstrukcje będą
- czy będzie dworzec kolejowy (:P) Nie musi być używalny - ale żeby był sam budynek, reszta może być jako królicza nora...
To samo tyczy dworca lotniczego, portu, mariny. O właśnie -
- czy będą jachty
Czy w dalszej przyszłości będzie można wykreować świat w jakimś konkretnym stylu lub przedziale czasowym - np Dziki Zachód, Cesarstwo Rzymskie, epoka wiktoriańska tal by zarówno NPC jak i własne postaci nie różniły się wyglądem i strojem a rozwój techniki nie odbiegał rażąco - np Rzymianin w todze z tel komórkowym! Albo wiktoriańska pomoc domowa podjeżdżająca pod dom własnym samochodem...

Ucieszyło mnie, że Alexander Masse nie zamierza potraktować niemowląt jako przedmiotu. W związku z tym nasuwają się kolejne pytania
- czy to będzie w pełni animowana postać jak w dwójce, a nie tylko częściowo jak w jedynce lub czwórce, lub okropny tobołek jak w trójce
- czy niemowlakowi będzie można w końcu zmienić ubranko, fryzurkę, kolor włosków
- czy będzie go można włożyć do wózka i wozić poza obrębem parceli
- czy będzie troszkę więcej interakcji niż nakarm, przewiń i pobaw się (np wykąp, ukołysz)
- jak będzie działać system opieki nad niemowlakiem (niania na miejscu czy odwożenie do przedszkola lub żłobka)
- czy będą rózne sposoby poruszania się tak jak w czwórce

Bardzo jednak chciałabym, by była możliwość regulowania wzrostu. Obecnie w grze oficjalnie nie ma takiej możliwości, a jednak moderzy wyprodukowali takie mody - i moje męskie Simy są wysokie (lub niziutkie i grubiutkie, jak jeden detektyw)
-czy będzie możliwość samodzielnego kreowania zarostu, owłosienia na ciele, blizn, piegów, znamion.

Jeśli już jesteśmy przy pracownikach NPC - jak będą działały te postaci - czy będą w jakikolwiek sposób sterowalne, tzn prace typu listonosz, sprzedawca, opiekunka - będą mogły wykonywać nasze postaci (q ramach wykonywanych zawodów), czy będą to tylko NPC i będą wykonywać zakres działań wbudowany w tę postać. I czy będziemy mogli zlecić coś więcej niż sprzątanie, gotowanie. Np - zrób pranie, wypiel ogródek, poczytaj dziecku, lub opierniczyć za źle wykonaną pracę. Obecnie lokaj często rozsiada się przed telewizorem a właściciel sam musi zasuwać :( I nie ma na niego bata - prócz zwolnij...

CZY będzie FARMA? I duży wybór roślin
I w końcu czy cebula będzie rosła jak cebula, truskawki jak truskawki - tzn czy będzie zróżnicowany pokrój krzaczków warzyw i owoców oraz drzew owocowych. W czwórce zróżnicowanie jest minimalne, i trochę wkurzające jest, że nie ma niskich krzaczków typu truskawki, pnącza dyń, ogórków, kabaczków etc...

Ale mam wymagania... Zamiast cieszyć się tym, że w ogóle będzie konkurencja dla The Sims :)


-

Awatar użytkownika
bobas52
Mistrz Humoru
Mistrz Humoru
Posty: 1793
Rejestracja: piątek 06 kwie 2018, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Origin ID: bobas52

Post autor: bobas52 » wtorek 28 kwie 2020, 06:11

Wraz z nowymi informacjami rośnie apetyt na Paralives . Uzbrajam się w cierpliwość i czekam na kolejne ciekawostki ... oraz finalnie na samą grę.

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3347
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » wtorek 28 kwie 2020, 23:09

To jeszcze uzupełniająco - dowolność zabawy z parcelami do budowy. Będą mogły być wreszcie obok siebie bez przerwy co pozwoli na sensowniejsze niż w simsach tworzenie np.ciągłej zabudowy miejskiej. Kształty jak widać można ustawiać dowolnie i nie zabrakło trochę humoru jeśli chodzi o dokładne pomiary wyznaczonej przez gracza parceli.
Sam fakt powrotu do możliwości samodzielnego wyznaczania parceli jak w Sims2 i Sims3 już cieszy a z taka dowolnością zapowiada się naprawdę edytowalny świat, przynajmniej cześciowo choć podejrzewam, że po takich smaczkach na pewno przewidywana jest zabawa z terenem ,planowaniem całego otoczenia trochę jak w niedziałającym od jakiegoś czasu kreatorze świata world tools dla The SIms3.

Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 2228
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » czwartek 30 kwie 2020, 10:44

@Alibali
Na jedno pytanie Alutku moge opdpowiedziec - tak to bedzie swiat otwarty. Gdzies o tym Masse juz wspomnial na twiterze.
Na drugie podejrzewam ze znam odpowiedż. Parafolki będą tego samego wzrostu.
Dlaczego? bo inaczej kazda interakcja bedzie musialaby mieć najmniej 2 wersje interakcji. Kazda interakcja dowiazana d odpowiedniego wzrostem sima . A w opcji romantycznej bedzie musiała mieć 3 wersje - 1: kobieta plus mezczyzna - ten sam wzrost - druga wersja: mezczuyzna wyzszy -kobieta nizsza 3. Kobieta wyzsza - mezczyzna niższy bo dlaczego nie? Jesli gra ma byc realistyczna to taka wersja tez powinna być
To samo dotyczy interakcji dorosłego z dzieckiem czy todlersem. Kazda interakcja w dwoch wersjach. Tylko dwoch o ile ktos radosnienie nie zarząda aby dzieci i todlesy tez sie rózniły wzrostem, bo pzeciez w realu sie różnia. Jak hulać to juz na całego.
Dla kazdej wersji wzrostu inna wersja interakcji z blatem , czy sztalugą, czy rowerem i tak dalej i tak dalej.
Robiliby te gre 8 lat a nie trzy juz nie wspominając jakie cudzne bugi by mogły powstac gdyby nagle interakce dla wysokiego gra doczepiła do niskiego osobnika.
Owszem modziarze to zrobili ale czy dopracowali w szczególach interakcje z kazdym obiektem w grze Alu? Byc może - ale oni bawili się tylko z tym - nie tworzyli gry.
Ostatnio zmieniony czwartek 30 kwie 2020, 10:53 przez kreatora, łącznie zmieniany 1 raz.
ORIGIN ID Kreatora Hero of Answers on EA AHQ

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3454
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » czwartek 30 kwie 2020, 10:51

No to właśnie Elu jedno z drugim się łączy! Masz suwak na stół i łóżko? Nic prostszego jak dopasować Parafolka suwakiem do tego stołu czy łóżka! :) Może nie będzie tak źle, że Vimes parafolkowy (bo nie wątpię, że takowy powstanie :P )- będzie całował powietrze :P Mam nadzieję, że jakoś to rozwiążą. A w ostateczności - no cóż... Masse zostawia furtkę otwartą modziarzom...

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 2228
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » czwartek 30 kwie 2020, 10:56

Juz widze jak dostosowuje suwakiem rower do Vimesa XD :cat_mwaha: Dałabys lepiej zdjecie twojego wysokiego - dalej wysokiego nie zmniejszonego suwakiem - jak pedałuje na rowerze - to uwierze ze to mozna zrobic, bo zmineiszanie i powiekszanie suwakiem co dhwila goscia zeby pasowal do krzesła czy do pocalunku to taka idea mnie nie podnieca specjalnie.
ORIGIN ID Kreatora Hero of Answers on EA AHQ

Awatar użytkownika
Kirka
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 426
Rejestracja: wtorek 14 kwie 2020, 14:54
Origin ID: KirrkaNa

Post autor: Kirka » piątek 01 maja 2020, 12:36

@Alibali , @kreatora
Alicjo i Elu oczywiście nie wiem, czy w Paralives ostatecznie będzie suwak wzrostu, lecz od początku powstawania gry Alex Masse coś o nim przebąkuje.
Odniosę się więc do rozwiązań w The Sims 2. Co prawda nie było tam suwaka wzrostu, ale wysokość pomiędzy grupami wiekowymi była widoczna - wiadomo maluchy były malutkie, dzieci nieco większe, nastolatki niższe od młodych dorosłych/dorosłych, nawet dało się zauważyć (niewielką, bo niewielką) różnicę seniorów od dorosłych, bowiem seniorzy lekko się garbili.
Teraz o animacjach.
Todlersy początkowo głównie siedziały na ziemi lub raczkowały, gdy nauczyły się chodzić wdrapywały się na kanapy, fotele, a nawet były w stanie samodzielnie wyjść z łóżeczka, gdy zaś chciały coś zobaczyć u góry wówczas wyciągały rączki, aby dorosły je podniósł. Dorośli zaś (nastolatki, młodzi dorośli, seniorzy) w kontaktach z maluchami albo klękali, albo siadali na podłodze, lub schylali się do nich. To oczywiste animacje i akurat o nich wspominam tak przy okazji.
Natomiast bardzo ciekawe były animacje dot. dzieci. Gdy dziecko siadało na krześle - podwijało nogę, gdy np. grało w szachy na krzesło kładło stos książek, gdy chciało skorzystać z umywalki, z blatu, ze sztalugi była animacja podstawiania taboretu, gdy zaś chciało coś zabrać z górnej półki lodówki - otwierało ją i stawało na jej brzegu. Gdy tańczyło z dorosłymi stawało na ich stopach.
I teraz animacje, które (tak myślę) miałyby sens przy różnicy wzrostu w Paralives. Otóż, gdy nastolatek, młody dorosły, dorosły, senior chciał przytulić dziecko lub je pocałować po prostu pochylał się i zdarzało się, że dziecko w takich sytuacjach stawało na paluszkach.. W przypadku nastolatków, gdy ta różnica wzrostu nie była tak duża w stosunku do starszych grup wiekowych, ci ostatni tylko lekko się schylali (zresztą normalnie tak jak w realnym życiu).
Dlatego sądzę, że te interakcje - pochylanie się, stawanie na palcach - mogłyby być wykorzystane przy kontaktach osób różniących się wzrostem. Jeszcze wspomnę o jednej rzeczy - w Dwójce najpierw był do bug gry, ale potem zrobiono z tego kod, że można było z Sima zrobić giganta z głową aż do nieba, a patyczkowatymi dłuuuugimi nogami i rękami. Wyglądało to karykaturalnie, ale jeżeli chodzi o animacje, to nawet w takich sytuacjach były zachowane - długi do małego i tak się schylał i to skutecznie.
Skoro więc przed 2004 rokiem, kiedy powstawało TS2 dało się skorelować zachowania, o których powyżej, to chyba w 2020 r. tym bardziej nie powinno być aż takich wielkich problemów.
Warto zauważyć, że jedna z pań z zespołu Masse była moderem Dwójki, więc może coś z tego wyniknie :)
Oczywiście nie mam pojęcia jak mogłaby wyglądać jazda na rowerze parafolków wysokich i niskich. Jednak jest to już problem twórców gry, o ile suwak wzrostu oczywiście powstanie.

Awatar użytkownika
Aericia
Administrator
Administrator
Posty: 729
Rejestracja: wtorek 03 kwie 2018, 21:54
Lokalizacja: Warszawa
Origin ID: ukyojin

Post autor: Aericia » piątek 01 maja 2020, 14:31

Co do suwaka wzrostu. Pamiętam jak 20 lat temu na zajęciach z grafiki komputerowej bawiłam się programem, w którym można było dowolnie zaplanować poruszanie się obiektu w określonym kierunku. To znaczy można było tak zanimować prostego ludzika (kółko zamiast główki i patyczki jako części ciała), żeby pochylał główkę w określonym kierunku - jeżeli obiekt wył wyżej, główka odginała się w górę, jeśli niżej, ludzik się pochylał. Nie było to jakieś trudne ale tam było tylko kilka prostych części ciała - głowa, tułów i patyczki zamiast kończyn. W przypadku gier takich jak TS4 ludziki się o wiele bardziej skomplikowane graficznie...
Nie wiem czy to byłby pasek, bo chyba zrobienie animacji tak, aby za każdym razem jeden ludzik dopasowywał się do innego o innym wzroście, byłoby bardzo pracochłonne (chyba że opracowali jakieś fajne metody, ale pamiętajmy, że growy ludek to tak naprawdę trójwymiarowa siatka graficzna. Łatwiejsze byłoby chyba wprowadzenie jakichś poziomów we wzroście dorosłych paraludków - np. bardzo wysoki, wysoki, normalny, niski, bardzo niski i robić animacje tak, jak robi się w relacji dorosły - dziecko. Więcej pracy by było ale tu już wola i ochota twórców. Pamiętajmy, że jeżeli praca w to wlożona nie bedzie opłacalna (zamiast bawić się we wzrost i robić x razy więcej animacji, żeby bardzo wysoki ludek mógł przytulić bardzo niskiego, wysoki niskiego i tak dalej..., załoga może zrobić więcej powszechnie oczekiwanych rzeczy, na przykład świetnie zanimować konia, który będzie parskał, skakał przez przeszkody i takie tam), to najprawdopodobniej z tego elementu zrezygnują. A szkoda, bo i ja chciałabym móc robić ludzików o różnym wzroście i gabarytach. :(
Obrazek

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3454
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » sobota 02 maja 2020, 09:29

@Aericia @Kirka - Ari, Kirko - obecnie moderzy wybrnęli z zagadnienia zróżnicowania wzrostu w ten sposób, że (oprócz suwaka wzrostu działającego w wiadomy sposób) są jeszcze tzw wyjściowe kształty ciała (z ang. presets), dostępne po wgraniu takiego ceca z zakładki wyboru typu umięsnienia, (nie mylić z suwakiem umięśnienia). Tak jak np można wybrać nowy kształt ust i manipulując suwakami, uzyskać całkiem nowe wartości. Wybierając ten nowy kształt ciała, ust czy uszu (presed) i manipulując suwakami można uzyskać efekt końcowy, niemożliwy do osiągnięcia przy manipulacji dostępnymi w niececowej grze zakresami suwaków. Taka manipulacja najbardziej widoczna jest przy presetach oferowanych przez miłośników ciał zwalistych afroamerykanek, (że tak powiem unikając niepopularnego określenia - Murzynek). Szokujące jest dla mnie to dążenie do uzyskania ogromnych czterech liter i takichże ud. Niemożliwe jest uzyskanie tego nawet cecowymi suwakami - ale możliwe jest, po wgraniu takiego cielska (presetu) JUŻ NA WSTĘPIE z powiększoną pupą i pogrubionymi udami. Wchodzimy do zakładki typów umięśnienia i voila - zaczynamy przygodę życia z tuszą :) I podejrzewam, że prace nad zróżnicowaniem wzrostu też mogą pójść właśnie w tym kierunku. I myślę, że to byłoby dobre rozwiązanie w celu uniknięcia pochłaniających cenny czas poszukiwań. Wgranie wyjściowego kształtu ciała i dalsza obróbka suwakami skraca ten czas znacząco. Chociaż nie rozwiąże to i tak dręczącego problemu całowania powietrza, tudzież innych czynności :P

Tu wklejam link do takich zwalistych presetów, żeby graficznie "unaocznić" o co kaman



Ale nowy typ ciała to nie tylko tusza - to także wzrost - w ten sposób można manipulować również ciałem w każdym przedziale wiekowym - np dziecka, zamieniając go wizualnie w toddlersa, i odwrotnie - toddlersa zamieniając w niemowlę (też tylko wizualnie). Uzyskuje się nowe animacje niedostępne dla przedziału toddlers czy w ogóle dla niemowlęcia, np kręcąc filmiki czy robiąc historyjki obrazkowe


ODPOWIEDZ

Wróć do „Paralives”