Jak usunąć niechciane CC z The Sims 4

Mnóstwo ciekawych porad ułatwiających rozgrywkę w The Sims 4
Awatar użytkownika
Agusiamal
Administrator
Administrator
Posty: 96
Rejestracja: wtorek 03 kwie 2018, 22:07
Lokalizacja: Siewierz
Origin ID: agusiamal

Jak usunąć niechciane CC z The Sims 4

Post autor: Agusiamal » piątek 06 kwie 2018, 12:23

Poproszono mnie o stworzenie tego poradnika. Starałam się aby był zjadliwy nawet dla osoby mało obytej z komputerem, więc ci co bardziej zaawansowani mogą się lekko uśmiechać pod nosem… Ale chciałam, żeby każdy mógł z niego skorzystać. Mam nadzieję, że wam pomoże.
Jeśli jednak będziecie mieli jakieś wątpliwości, proszę o wiadomość na PW

Usuwanie CC z trybu budowania i kupowania:

Krok 1.
Budujemy pokój (jak ktoś ma baaaardzo dużo CC, można postawić kilkupiętrowy klocek). tutaj nie pokazuję screenów, bo meblowanie pustej skorupy jest chyba najprostszym co może być do zrobienia...

Krok 2.
Meblujemy budynek wszystkimi obiektami, które chcemy usunąć. Dotyczy to również elementów budowlanych. Wystarczy położyć 1 pasek farby lub 1 kawałek podłogi, które chcemy usunąć. Proponuję użyć kodu „bb.moveobject”, dzięki któremu upchniemy więcej rzeczy. Zapełnioną parcelę lub pokój zapisujemy do biblioteki.

Krok 3.
Przechodzimy do kroku 3 lub 4 w sekcji „Usuwanie CC z CAS”

Usuwanie CC z CAS (trudniejsze)

Trzeba pamiętać, że niektóre CC (zwłaszcza skiny, kolory oczu, brwi itp.) zastępują te domyślne od EA (w nazwie takiego pliku prawdopodobnie znajdzie się słowo „default”). W takim wypadku prawie na pewno usuniemy je z gry. Jeśli komuś na nich zależało, będzie musiał pobrać je sobie jeszcze raz albo pominąć dany plik przy usuwaniu, ale to wymaga lekkiej znajomości języka angielskiego i trochę logiki.

Krok 1.
Zaczynamy od przygotowania sima, który będzie naszym manekinem. Z gotowego sima zdejmujemy wszystkie ubranka, akcesoria, włoski, zarosty, brody, tatuaże – dosłownie wszystko. Dotyczy to wszystkich kategorii ubioru: codzienny, oficjalny, sportowy, do spania, imprezowy i do pływania. Ma być jak nowo narodzony.

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Krok 2.
Następnie możemy ubrać takiego sima w 6 zestawów niechcianych CC (ubrań, włosów, akcesoriów, skinów, oczu, brwi, tatuaży, zarostów, czapek i co tam jeszcze mamy). Jednym słowem, to czego chcemy się pozbyć zakładamy na naszego sima.
Jeśli nasze CC nie zostało przystosowane do aktualizacji z gender, prawdopodobnie trzeba będzie stworzyć osobno sima i osobno simkę, czyli powtarzamy proces dla drugiej płci.
Oczywiście, może się zdarzyć że tych niechcianych cc będzie więcej, wobec tego po przejściu kolejnego punktu trzeba będzie wszystko powtórzyć. Nikt nie obiecywał, że będzie łatwo…

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Zapisujemy naszego sima (lub simy) do biblioteki.

Krok 3.
Zaopatrujemy się w program Sims 4 Tray Importer. Można go pobrać z tej strony: http://luniversims.com/files/file/73-si ... -importer/ Strona niestety jest w języku francuskim ale na szczęście rejestracja nie jest konieczna i od razu możemy pobrać plik:

Obrazek

Obrazek

Operacji pobierania pliku, jego zapisywania i instalowania programu opisywać nie będę. Skoro potraficie zainstalować The Sims 4 i ściągnąć CC to potraficie i to zrobić.

Krok 4.
Po instalacji, ze skrótu na pulpicie uruchamiamy program. Z lewej strony wyświetlają się nasze domy, pokoje i rodziny.
Zaznaczamy naszą rodzinę objuczoną CC bądź naszą parcelę z obiektami CC. Na środku okna programu pokażą nam się informacje na temat naszego tworu.

Obrazek

Z trzech opcji na górze wybieramy CC. Pokaże nam się okno z listą obiektów CC zastosowanych na danym simie lub w danej parceli (proces jest analogiczny).

Obrazek

Naciskamy pierwszy plik na liście prawym przyciskiem myszy i wybieramy „Show containing folder”. Otworzy nam się okno eksploratora z zaznaczonym już plikiem. Plik ten usuwamy poprzez naciśnięcie „Delete” lub z menu kontekstowego, jak na obrazku. Plik ten oczywiście ląduje w koszu.

Obrazek

Następnie zamykamy okno eksploratora i powtarzamy operację dla kolejnych plików na liście. Niestety, okno nie czyści nam się automatycznie, więc zaznaczamy innego sima lub parcelę a potem znowu naszego pierwszego sima i sprawdzamy, czy okno jest puste.

Dla zaawansowanych: Można wszystkie pliki na liście zaznaczyć naraz (zaznaczamy pierwszy plik, wciskamy "Shift" i trzymając go wciśniętego zaznaczyć ostatni plik na liście - czasami trzeba chwilę odczekać na pełne zaznaczenie) i do wszystkich naraz zastosować opcję „Show containing folder”. Wtedy otworzy nam się okno z zaznaczonymi wszystkimi plikami, które możemy usunąć jednym kliknięciem przycisku „Delete”. Jeśli jednak mamy CC pogrupowane w wielu podfolderach musimy się liczyć z tym, że otworzy nam się wiele folderów, co może nam sprawić trochę kłopotów.

Jak widać, nie jest to najbardziej przyjazny sposób usuwania niechcianych CC ale jak na razie nie znalazłam lepszego a przekopałam pół internetu (drugie pół omijam ze względów bezpieczeństwa).

Mam nadzieję, że jest to do zrozumienia...
Pozdrawiam :)

P.S.

Postanowiłam uzupełnić poradnik o opcję eksportu naszych prac zawierających CC.

Należy jednak uważać, gdyż twórcy CC mogą nie wyrażać zgody na takie rozpowszechnianie ich prac... To co pokazuję, pozwala nam na oferowanie naszych prac poza galerią. Jednak jeśli udostępniacie pracę z CC, pamiętajcie o podawaniu linków do nich. Można również udostępnić pracę bez załączonych CC a jedynie podać linki do nich, tak aby każdy sobie mógł pobrać.

Należy postępować według kolejności:

Obrazek

Plik zapisujemy w wybranym miejscu (możemy również zmienić nazwę). Wynikowy plik zip zawiera wszystkie pliki danej pracy plus ewentualnie załączone CC. Pliki takie możemy dowolnie przenosić między komputerami. Jedyne co trzeba z nim docelowo zrobić to wypakować zawartość do folderu Tray a archiwum z CC wypakować do Mods.

EDIT:

Dawno tego programu nie używałam, więc być może trochę się zmienił. Jak tylko się zapoznam z najnowszą wersją i będą jakieś zmiany to zrobię aktualizację poradnika.

Zablokowany

Wróć do „The Sims 4 - rozgrywka”