Strona 1 z 1

Wicked Whims - Archetypy (potrzebne w systemie Atrakcyjności)

: sobota 10 sie 2019, 17:28
autor: Aericia
Archetypy

Archetypy to dwie specjalne cechy, które nasz Sim dostaje po zainstalowaniu WW. Pojawiają się po kilku pierwszych konwersacjach i przydzielane są na podstawie cech nadanych w CAS oraz cech, które Sim otrzymał po wybraniu aspiracji.
Archetypy w ciągu gry mogą ulec zmianie, jeżeli:
  • zmienimy cechy w CAS,
    wypełnimy aspirację związaną z archetypem,
    wykonujemy dużo czynności związanych z konkretnym archetypem (niepotwierdzone).
Archetypów jest osiem:

Everyman - "każdy człowiek" - jest to "pusty archetyp". Pojawia się, gdy Sim nie ma na starcie odpowiednich cech powiązanych z archetypami, np. schludny albo ambitny. W trakcie gry w miejsce tego archetypu może wskoczyć coś innego, jeśli zainteresujemy Sima jakąś aktywnością lub wypełni aspirację.

Lover - "kochanek" - czyli powiązany jest z cechami takimi jak romantyk lub uroczy (z aspiracji Miłość). Nie wiem czy nie towarzyski...

Caregiver - "opiekun" - powiązany z rodzinny i aspiracjami popularności.

Greedy - "chciwy" - negatywne cechy, takie jak zły, wredny, materialista, kleptoman oraz z aspiracją Fortuna.

Innocent - "niewinny" - powiązane z cechą dobry.

Hero - "bohater" - tu proponuję dawać cechy takie jak pewny siebie, aktywny oraz robić aspirację Kulturysty.

Sage - "mędrzec" - tu, oczywiście, ważne są cechy związane z "mózgowcami", takie jak geniusz, zapaleniec czy aspiracje z kręgu Wiedzy.

Artist - "artysta" - dostaną go Simowie z cechami kreatywny, znawca sztuki, miłośnik muzyki oraz ci, którzy wypełniają aspiracje artystyczne.

Jester - "wesołek" - tutaj dodatkowa cecha dla głupków, szaleńców i wesołych Simów.

Dodatkowo dostajemy Skill - Persuasion (perswazja), który maksujemy do levelu 5. Przyznam szczerze, że trudno się to expi i jeszcze samej nie udało mi się zaliczyć levelu drugiego bez pomocy modów (w MC można sobie perswazję wymaksować). Skill ten odpowiada za "wykrywanie archetypów". Można wtedy udawać jakąś osobowość. Nigdy tego nie próbowałam i chyba nie jest to zbyt przydatne. Na szybkość zdobywania kolejnych poziomów perswazji ma ponoć charyzma, ale nie szło to jakoś dłużej (po sześciu simowych tygodniach grania Simka o charyzmie na 10 miała perswazję na 1 levelu wbitą w około 15%!).
Niepotwierdzone - partnerzy seksualni Simów o wysokiej perswazji mają lepszy seks.

Będę dodawać kolejne cechy, które wpływają na archetypy. Prośba - jeżeli możecie, róbcie to samo i wpisujcie jakie cechy ma Wasz Sim i jakie dostał typy osobowości. Może to ułatwić życie bo wpływają na chemię.

Re: Wicked Whims - Archetypy (potrzebne w systemie Atrakcyjności)

: poniedziałek 26 sie 2019, 03:49
autor: kreatora
Nie jestem pewna czy to ma jakikolwiek wplyw na rozgrywkę. Ja przynajmniej tego nie zauwazylam. Tak dlugo jak te nie bedzie powiazane z intrakcjami to raczej nie bedzie przydatne. Jak na razie Turbo sie nie wysilil i zadnych interakcji do tego nie przywiązał. To nawet nie ma wplywu na zwiazki miedzy simami.