The Sims 4 Kompaktowe Wnętrza [RECENZJA]
: sobota 15 lut 2020, 17:00
Ta niby-recenzja mojego autorstwa powstała za sprawą grupy "SIMHOLIC" [gdzie wisiał konkurs, gdzie do wygrania były tytułowe akcesoria] i na prośbę/sugestię @Angel92.
Jeśli dział który wybrałam nie pasuje do tego typu postu, proszę dać mi znać i/lub przenieść temat tam, gdzie będzie bardziej prawidłowo.
____
Na pierwszy ogień idzie tryb CAS


Jak to często w akcesoriach bywa, liczba fryzur nie powala na kolana. Mamy dwie "tylko dla kobiet" i dwie współdzielone z mężczyznami. Mężczyźni fryzury "tylko dla siebie" nie dostali żadnej. Chociaż (moim zdaniem) fryzury nie są jakoś szałowe, to trzeba przyznać, że ich wykonanie jest dużo lepsze od tych, które widnieją w podstawie gry (i które jeszcze nie zostały zaktualizowane). Wszystkie fryzury są krótkie, ale dobre jakościowo. Moim osobistym faworytem są błyszczące loczki. Nie mniej jest tego troszkę za mało. Nie obraziłabym się za fryzurkę lub dwie (z grzywką) dla panów.


Przyznam, że podobają mi się akcesoria dla simów, chociaż znowu bieda piszczy. Mamy cały jeden naszyjnik, kolczyki (również w liczbie 1) i współdzielone z panami okulary, które szkoda, że nie mają brązowych oprawek.
I co ciekawe, z dekoracji to wszystko, brak zegarków na rękę, czy bransoletek, ba, nie dostaliśmy nawet jednej pary butów czy kapci.


W przypadku kobiecych ubrań mam mieszane uczucia. Wbrew pozorom patrząc na to, do czego przyzwyczaiły nas akcesoria do tej pory, ubrań mamy całkiem sporo (i że tak kąśliwie dodam: wciąż wyglądają lepiej od tych z akcesoriów "modowych". Patrzę na ciebie, Moschino.) nie mniej mam wrażenie, że ich jakość pozostawia trochę do życzenia.
Ludzie odpowiedzialni za stroje w TS4 często tworzą ubrania, które się rozjeżdżają na np. dużych piersiach, mięśniach czy szerokich barach, przez co ubrania się pikselizują czy też rozmywają. Tak i w przypadku Masahiro (mojej modelki) widać, jak wzór sweterka na jej piersiach nagle gubi jakość. W samej grze nie będzie to sprawiało większego problemu i sweterek będzie wyglądał ładnie (patrząc z dala, a nie z kamerą przybliżoną maksymalnie na cycki), nie mniej można się było troszku bardziej do tego przyłożyć.
Boli mnie też, że nie podołali ze zdecydowaniem się w sprawie naszyjnika w ubranku numer cztery, ponieważ mały jego kawałek chowa się pod materiałem, a reszta nie.
Stroje "na całe ciało" i "dół" wypadły nieco gorzej na tle "góry", ale wciąż są to ubrania lekkie, stawiające przede wszystkim na wygodę.


Panowie wyjątkowo dostali ubrania w takiej samej liczbie, jak panie. I chociaż nie ma żadnego stroju "na całość", muszę przyznać, że "góra" prezentuje się całkiem nieźle, wyglądając dobrze nawet na mocno umięśnionym simie (w TS4 jest ten problem, że spora ilość ubrań po prostu nijak nie pasuje do panów z muskulaturą Rambo z czasów jego świetności). Rozczarował mnie jednak "dół". Musiałam dwa razy sprawdzać, czy to nie są aby przypadkiem po prostu te same spodnie tylko w innym kolorze i wrzucone jako dwa. I cóż, nie licząc nogawek w przypadku jednych dresów, te spodnie wyglądają identycznie.
CAS daje nam łącznie 4 fryzury (i ich kopie dla nastolatków, dzieci i małych dzieci), 8 damskich ubrań, 8 męskich ubrań, 2 akcesoria dla pań i 1 okulary dla pań i panów, co łącznie daje 23 przedmioty. Kopiowanych fryzur dla pozostałych etapów rozwoju nie liczę.
-> Czy jakikolwiek ciuch jakoś mnie zachwycił? Sprawił, że zapiszczałam "pragnę to!"? W sumie nie. Ale podobają mi się góry strojów dla pań i panów. W końcu dostaliśmy ładne sweterki, które w sam raz pasują na zimniejsze pory roku! I mimo, że nie piszczę na to jak fanki Roberta Downeya Jr, gdy ten się uśmiecha, to wciąż jestem zadowolona z rodzaju ubrań jakie dostaliśmy; lekkie, "po domu", wygodne.
Szkoda tylko, że poskąpiono z fryzurą dla panów i że dostaliśmy spodnie na zasadzie "kopiuj wklej". Podobają mi się akcesoria dla pań (ale niech EA naprawi ten naszyjnik!), okulary już mniej. Samych fryzur nie wiem czy użyję, po prostu wolę simki z długimi włosami, ale na pewno cieszy mnie fakt, że przypadkowi simowe w sąsiedztwie będą pojawiać się z większą ilością fryzur. Nawet jeśli to tylko całe cztery.
_______________
To teraz czas na tryb budowania i życie!





^ Wraz z akcesoriami doszły nowe ustawienia parceli. Mamy teraz do wyboru typ "Malutki dom mieszkalny", który na trzy podkategorie. 1) Mały Dom, 2) Malutki Dom, 3) Tyci Dom, każdy z nich musi spełniać wymagane warunki by zdobyć bonusy widoczne na zrzutach ekranu powyżej. Słowem- im mniejszy dom, tym więcej bonusów sprawiający, że życie naszych simów jest jeszcze lepsze. Stawia to pewne wyzwanie w kreowaniu ciekawych małych domków o określonej wielkości. Wszystko by zachować bonusy!
Ciekawi mnie, czy w przyszłości czeka nas pakiet z wielkimi willami, by wyrównać jakościowo zalety życia w wielkim jak i małym domku...

W akcesoriach tych mamy 36 przedmiotów [z drzwiami) + trzy rodzaje gotowych pokoi. W zamierzeniu są to przedmioty własnie "kompaktowe", mające na celu usprawnienie życia w małych domkach. Zobaczmy, czy się sprawdzają!


^ Na pierwszy ogień idzie mocno reklamowane składane łóżko, są dostępne jego cztery różne wersje. 1) Składane z kanapą, 2) składane bez kanapy, 3) Składane z kanapą i półką na książki, 4) najszersze składane z pełną meblościanką, bez kanapy. I prze państwa... To nie jest do końca kompaktowy przedmiot. Jasne, można łóżko złożyć przez co sim ma więcej miejsca na to by wykonywać inne interakcje jak np. przytulenie innego sima czy ćwiczenie zaklęć, ale rozłożone łóżko zajmuje tyle samo miejsca, co zwykłe, więc tak czy siak potrzeba zagospodarować dla niego całkiem sporą sypialnię. Wciąż jednak zdaje to egzamin, jeśli chcemy w sypialni postawić telewizor. A wtedy składamy łóżko, hop przed kanapę i można oglądać "Dlaczego Ja?".
Dlaczego zamiast tego twórcy nie rzucili w nas łóżkiem piętrowym? Sprawdziłoby się dużo lepiej w tego typu akcesoriach.
Łóżko to można ulepszać, ale i tak słyszy się, że bardzo wysokie jest prawdopodobieństwo śmierci poprzez zmiażdżenie nim, gdy się je rozkłada. Powstały nawet mody, które tę przyczynę śmierci całkowicie wyłączają, sprawiając, że łóżko znów jest w pełni bezpieczne.

^ Moim ulubionym przedmiotem w tych akcesoriach, jest ta wielofunkcyjna półka na książki z telewizorem i radiem. To jest świetny kompaktowy przedmiot! Zajmuje mało miejsca a ma niemal wszystko, czego trzeba. Brakuje mi w tym tylko konsoli do gier.

^ DZIWI MNIE brak jakiegokolwiek przedmiotu dla kuchni. Nie mamy małej lodówki, czy też małej lodówki, którą moglibyśmy schować pod blat. A to aż się prosiło! Podobnie jak o skonstruowanie pralki, którą można schować w blacie. W przypadku tego drugiego rozumiem, że chodzi o ograniczenia związane z akcesoriami "Wielkie Pranie", ale lodówka? Byłaby idealna dla tego rodzaju pakietu. Smutno mi też, że nie dostaliśmy żadnego ciekawego prysznicu. Mamy toaletę, mamy umywalkę, mamy nawet lustro! Ale umyć się już nie ma gdzie.
~~~~
Podsumowując:
Akcesoria te nie są idealne, ale nadal w moim rankingu znajdują się wyżej od chociażby "Wytwornego Przyjęcia" czy "Mój mały zwierzak". Są to pierwsze akcesoria, które wprowadzają nowy typ parceli i są one całkiem przyzwoicie wykonane, nawet jeśli twórcy byli ślepi na prośby o kręcone schody (zajmujące mało miejsca i idealnie pasujące do małych domów), mini lodówki czy łóżka piętrowe. Jak wspomniałam wyżej, mimo że możliwość budowania domków mieliśmy od zawsze, i nie potrzeba do tego tych akcesoriów, podoba mi się jakie wyzwanie nam daje budowanie w określonej liczbie kratek, a także bonusy jakie ze sobą niosą coraz to mniejsze domostwa.
Ilość przedmiotów w trybie budowania czy kreowania postaci co prawda nie jest jakoś powalająca, ale wciąż są to ładne ubrania i "sympatyczne" przedmioty (tylko dlaczego w jednej lampce stojącej jest ponoć półka na małe rzeczy, a tak na serio to ona nie działa?), tylko można się było do tego bardziej przyłożyć.
Są to też akcesoria, więc nie powinno się oczekiwać cudów z pakietów czy pełnych dodatków. Czy "Kompaktowe Wnętrza" są warte zakupu? To już pozostawiam w ocenie wam.
Jeśli dział który wybrałam nie pasuje do tego typu postu, proszę dać mi znać i/lub przenieść temat tam, gdzie będzie bardziej prawidłowo.
____
Na pierwszy ogień idzie tryb CAS


Jak to często w akcesoriach bywa, liczba fryzur nie powala na kolana. Mamy dwie "tylko dla kobiet" i dwie współdzielone z mężczyznami. Mężczyźni fryzury "tylko dla siebie" nie dostali żadnej. Chociaż (moim zdaniem) fryzury nie są jakoś szałowe, to trzeba przyznać, że ich wykonanie jest dużo lepsze od tych, które widnieją w podstawie gry (i które jeszcze nie zostały zaktualizowane). Wszystkie fryzury są krótkie, ale dobre jakościowo. Moim osobistym faworytem są błyszczące loczki. Nie mniej jest tego troszkę za mało. Nie obraziłabym się za fryzurkę lub dwie (z grzywką) dla panów.


Przyznam, że podobają mi się akcesoria dla simów, chociaż znowu bieda piszczy. Mamy cały jeden naszyjnik, kolczyki (również w liczbie 1) i współdzielone z panami okulary, które szkoda, że nie mają brązowych oprawek.
I co ciekawe, z dekoracji to wszystko, brak zegarków na rękę, czy bransoletek, ba, nie dostaliśmy nawet jednej pary butów czy kapci.


W przypadku kobiecych ubrań mam mieszane uczucia. Wbrew pozorom patrząc na to, do czego przyzwyczaiły nas akcesoria do tej pory, ubrań mamy całkiem sporo (i że tak kąśliwie dodam: wciąż wyglądają lepiej od tych z akcesoriów "modowych". Patrzę na ciebie, Moschino.) nie mniej mam wrażenie, że ich jakość pozostawia trochę do życzenia.
Ludzie odpowiedzialni za stroje w TS4 często tworzą ubrania, które się rozjeżdżają na np. dużych piersiach, mięśniach czy szerokich barach, przez co ubrania się pikselizują czy też rozmywają. Tak i w przypadku Masahiro (mojej modelki) widać, jak wzór sweterka na jej piersiach nagle gubi jakość. W samej grze nie będzie to sprawiało większego problemu i sweterek będzie wyglądał ładnie (patrząc z dala, a nie z kamerą przybliżoną maksymalnie na cycki), nie mniej można się było troszku bardziej do tego przyłożyć.
Boli mnie też, że nie podołali ze zdecydowaniem się w sprawie naszyjnika w ubranku numer cztery, ponieważ mały jego kawałek chowa się pod materiałem, a reszta nie.
Stroje "na całe ciało" i "dół" wypadły nieco gorzej na tle "góry", ale wciąż są to ubrania lekkie, stawiające przede wszystkim na wygodę.


Panowie wyjątkowo dostali ubrania w takiej samej liczbie, jak panie. I chociaż nie ma żadnego stroju "na całość", muszę przyznać, że "góra" prezentuje się całkiem nieźle, wyglądając dobrze nawet na mocno umięśnionym simie (w TS4 jest ten problem, że spora ilość ubrań po prostu nijak nie pasuje do panów z muskulaturą Rambo z czasów jego świetności). Rozczarował mnie jednak "dół". Musiałam dwa razy sprawdzać, czy to nie są aby przypadkiem po prostu te same spodnie tylko w innym kolorze i wrzucone jako dwa. I cóż, nie licząc nogawek w przypadku jednych dresów, te spodnie wyglądają identycznie.
CAS daje nam łącznie 4 fryzury (i ich kopie dla nastolatków, dzieci i małych dzieci), 8 damskich ubrań, 8 męskich ubrań, 2 akcesoria dla pań i 1 okulary dla pań i panów, co łącznie daje 23 przedmioty. Kopiowanych fryzur dla pozostałych etapów rozwoju nie liczę.
-> Czy jakikolwiek ciuch jakoś mnie zachwycił? Sprawił, że zapiszczałam "pragnę to!"? W sumie nie. Ale podobają mi się góry strojów dla pań i panów. W końcu dostaliśmy ładne sweterki, które w sam raz pasują na zimniejsze pory roku! I mimo, że nie piszczę na to jak fanki Roberta Downeya Jr, gdy ten się uśmiecha, to wciąż jestem zadowolona z rodzaju ubrań jakie dostaliśmy; lekkie, "po domu", wygodne.
Szkoda tylko, że poskąpiono z fryzurą dla panów i że dostaliśmy spodnie na zasadzie "kopiuj wklej". Podobają mi się akcesoria dla pań (ale niech EA naprawi ten naszyjnik!), okulary już mniej. Samych fryzur nie wiem czy użyję, po prostu wolę simki z długimi włosami, ale na pewno cieszy mnie fakt, że przypadkowi simowe w sąsiedztwie będą pojawiać się z większą ilością fryzur. Nawet jeśli to tylko całe cztery.
_______________
To teraz czas na tryb budowania i życie!





^ Wraz z akcesoriami doszły nowe ustawienia parceli. Mamy teraz do wyboru typ "Malutki dom mieszkalny", który na trzy podkategorie. 1) Mały Dom, 2) Malutki Dom, 3) Tyci Dom, każdy z nich musi spełniać wymagane warunki by zdobyć bonusy widoczne na zrzutach ekranu powyżej. Słowem- im mniejszy dom, tym więcej bonusów sprawiający, że życie naszych simów jest jeszcze lepsze. Stawia to pewne wyzwanie w kreowaniu ciekawych małych domków o określonej wielkości. Wszystko by zachować bonusy!
Ciekawi mnie, czy w przyszłości czeka nas pakiet z wielkimi willami, by wyrównać jakościowo zalety życia w wielkim jak i małym domku...

W akcesoriach tych mamy 36 przedmiotów [z drzwiami) + trzy rodzaje gotowych pokoi. W zamierzeniu są to przedmioty własnie "kompaktowe", mające na celu usprawnienie życia w małych domkach. Zobaczmy, czy się sprawdzają!


^ Na pierwszy ogień idzie mocno reklamowane składane łóżko, są dostępne jego cztery różne wersje. 1) Składane z kanapą, 2) składane bez kanapy, 3) Składane z kanapą i półką na książki, 4) najszersze składane z pełną meblościanką, bez kanapy. I prze państwa... To nie jest do końca kompaktowy przedmiot. Jasne, można łóżko złożyć przez co sim ma więcej miejsca na to by wykonywać inne interakcje jak np. przytulenie innego sima czy ćwiczenie zaklęć, ale rozłożone łóżko zajmuje tyle samo miejsca, co zwykłe, więc tak czy siak potrzeba zagospodarować dla niego całkiem sporą sypialnię. Wciąż jednak zdaje to egzamin, jeśli chcemy w sypialni postawić telewizor. A wtedy składamy łóżko, hop przed kanapę i można oglądać "Dlaczego Ja?".
Dlaczego zamiast tego twórcy nie rzucili w nas łóżkiem piętrowym? Sprawdziłoby się dużo lepiej w tego typu akcesoriach.
Łóżko to można ulepszać, ale i tak słyszy się, że bardzo wysokie jest prawdopodobieństwo śmierci poprzez zmiażdżenie nim, gdy się je rozkłada. Powstały nawet mody, które tę przyczynę śmierci całkowicie wyłączają, sprawiając, że łóżko znów jest w pełni bezpieczne.

^ Moim ulubionym przedmiotem w tych akcesoriach, jest ta wielofunkcyjna półka na książki z telewizorem i radiem. To jest świetny kompaktowy przedmiot! Zajmuje mało miejsca a ma niemal wszystko, czego trzeba. Brakuje mi w tym tylko konsoli do gier.

^ DZIWI MNIE brak jakiegokolwiek przedmiotu dla kuchni. Nie mamy małej lodówki, czy też małej lodówki, którą moglibyśmy schować pod blat. A to aż się prosiło! Podobnie jak o skonstruowanie pralki, którą można schować w blacie. W przypadku tego drugiego rozumiem, że chodzi o ograniczenia związane z akcesoriami "Wielkie Pranie", ale lodówka? Byłaby idealna dla tego rodzaju pakietu. Smutno mi też, że nie dostaliśmy żadnego ciekawego prysznicu. Mamy toaletę, mamy umywalkę, mamy nawet lustro! Ale umyć się już nie ma gdzie.
~~~~
Podsumowując:
Akcesoria te nie są idealne, ale nadal w moim rankingu znajdują się wyżej od chociażby "Wytwornego Przyjęcia" czy "Mój mały zwierzak". Są to pierwsze akcesoria, które wprowadzają nowy typ parceli i są one całkiem przyzwoicie wykonane, nawet jeśli twórcy byli ślepi na prośby o kręcone schody (zajmujące mało miejsca i idealnie pasujące do małych domów), mini lodówki czy łóżka piętrowe. Jak wspomniałam wyżej, mimo że możliwość budowania domków mieliśmy od zawsze, i nie potrzeba do tego tych akcesoriów, podoba mi się jakie wyzwanie nam daje budowanie w określonej liczbie kratek, a także bonusy jakie ze sobą niosą coraz to mniejsze domostwa.
Ilość przedmiotów w trybie budowania czy kreowania postaci co prawda nie jest jakoś powalająca, ale wciąż są to ładne ubrania i "sympatyczne" przedmioty (tylko dlaczego w jednej lampce stojącej jest ponoć półka na małe rzeczy, a tak na serio to ona nie działa?), tylko można się było do tego bardziej przyłożyć.
Są to też akcesoria, więc nie powinno się oczekiwać cudów z pakietów czy pełnych dodatków. Czy "Kompaktowe Wnętrza" są warte zakupu? To już pozostawiam w ocenie wam.