Paralives - bieżące informacje i ciekawostki dotyczące gry

Awatar użytkownika
Aericia
Administrator
Administrator
Posty: 729
Rejestracja: wtorek 03 kwie 2018, 21:54
Lokalizacja: Warszawa
Origin ID: ukyojin

Re: Paralives - bieżące informacje i ciekawostki dotyczące gry

Post autor: Aericia » sobota 02 maja 2020, 12:57

@Alibali Alu, nie mam moda na wzrost i nie wiem jak on działa, ale nie wykluczam, ze będę go potrzebować jeśli zacznę nową historyjkę (przemierzam się). :)
Chciałam się tylko odnieść do zestawiani ze sobą kształtu ciała ludzików z ich wzrostem. Dla grafika to dwie zupełnie różne sprawy. Dobrym przykładem niech tu będzie wicked - ta sama animacja działa na Simow otyłych jak i na chudych, przy czym w czasie obejmowania się ludzików raz ręce będą „wytapiać się” w partnera a raz wisieć w powietrzu (bo ona ma talię jak gałązka, co się u mnie często zdarza bo robię szczupłe Simki). Ręce są bowiem zaprogramowane na wykonanie stałego gestu i nie wyczuwają, czy maja do objęcia większy czy mniejszy obiekt (dlatego np. Simowie nie mogą sobie dowolnie przesuwać krzeseł przy stołach i jeść np. siedząc na rogu - po prostu dokładnie w tych miejscach maja wyznaczone machać rękami a to, czy będzie tam talerz, ma drugorzędne znaczenie). Jednak owa talia i inne części ciała są cały czas w tym samym miejscu - bo właśnie maja równy wzrost. Dlatego można robić te wszystkie „erotyczne” animacje bez problemu, bo strategiczne części ciała są na stałe w szkielecie Sima, stad np. wysoka pani nie całuje namiętnie czoła swojego niższego małżonka. Pewnie dlatego Maxis zrobił nastolatków równych wzrostem z dorosłymi - odeszło im mnóstwo nowych animacji do zrobienia (i nie mówię o romansowania z nastolatkami, ale o zwykłym objęciu czy choćby odchyleniu głowy w czasie rozmowy). Tak samo w Wickedzie mamy mało animacji, gdzie Simowie jakoś bardziej ten, kontaktują się ze sobą - w sensie tulą, miziają itd. W ogóle im więcej możliwości rozciągania Simow w poziomie, tym mniej animacji „kontaktowych” - bo trzeba je tak zaprojektować, żeby gesty pasowały do wymiarów.
Myśle, ze jeśli wzrost to raczej stopnie wysokości i dodatkowe zestawy animacji. To by jednak bardzo skomplikowało prace grafikom. Chyba ze... ludziki będą projektowane nie jako szkielety ale jako bryły i animacja w jakiś sposób rozpoznawałaby gabaryty partnera a także jego wzrost i gesty nie byłyby już stałymi, zaprogramowanymi ruchami „w powietrzu”.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kirka
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 426
Rejestracja: wtorek 14 kwie 2020, 14:54
Origin ID: KirrkaNa

Post autor: Kirka » sobota 02 maja 2020, 14:44

Kwietniowe nowinki o Paralives z Twittera.
Przede wszystkim ważna wiadomość - do zespołu wkrótce dołączy animator i programista.
Ponadto Roxana oświadczyła:
- wsparcie dla trans, nb parafolków jest potwierdzone;
- skóra, włosy i oczy będą miały koła kolorów;
- są prowadzone prace nad fizyką włosów (ich poruszaniem się);
- wciąż przeprowadzane są testy, czy wykonalne są suwaki wysokości;
- ogólnie parafolki będzie można bardzo dostosowywać do własnych potrzeb;

Na pytania zainteresowanych odpowiadały Roxana i Lee:

- Zastanawiałem się, czy w Paralives będzie możliwa wielozadaniowość? Lubisz oglądać telewizję, jeść i rozmawiać jednocześnie z rodzeństwem?
Odp. Właśnie do tego dążymy!

- Czy w grze będą sporty?
Odp. Tak!

- Zastanawiałem się, czy nastolatki doświadczyłyby zmian hormonalnych w Paralives. Rozumiem, że menstruacja to trudny temat. Ale co powiesz na trądzik, przyrost masy ciała, wzrost klatki piersiowej?
Odp. Prawdopodobnie będziemy mieć jakieś „zdarzenie” dojrzewania, ale szczegóły będą zależeć od naszych kolejnych prac.

- Czy możemy spodziewać się zobaczenia Parafolków do czerwca? Nie potrzebuję, żebyś powiedział „Tak, na pewno!”, Ale przynajmniej „Prawdopodobnie” sprawiłoby mi radość i ulgę.
Odp. Nie mogę powiedzieć dokładnie, kiedy, ale rzeczywiście zbliżamy się do ich ujawnienia.

- Czy będą drabiny prowadzące na drugie piętro domu? Jeśli chcesz zbudować naprawdę mały dom (lub strych), ale nie chcesz na przykład korzystać z dużych schodów.
Odp. Tak. Raczej tak.

- Czy w grze będą urządzenia kuchenne takie jak miksery i tostery? A jak będzie wyglądał aspekt jedzenia? Czy nastąpiłaby utrata / zwiększenie masy ciała w zależności od jedzenia, które jedzą parafolki?
Odp. Tak sobie wyobrażam, choć jest jeszcze za wcześnie, aby powiedzieć, na ile urządzenia będą funkcjonalne. To samo dotyczy rzeczywistego przygotowania żywności. Przyrost i utrata masy ciała prawdopodobnie będą.

- Zastanawiam się nad kilkoma pytaniami.
1. Czy będą zaburzenia osobowości?
2. Dlaczego nie planuje się modyfikacji skryptów?
3. Czy będę w stanie wpływać na płeć / czy będą to trojaczki itp?
Odp.
1. Nie, ale zastanawiamy się nad systemem, w którym możesz wybrać symptomy i wyzwania, jakich doświadcza twój parafolk.
2. Obsługa modów skryptowych wymagałaby dużo dodatkowej pracy, którą wolelibyśmy włożyć w tworzenie własnych dostępnych, potężnych narzędzi do modowania.
3. Jest za wcześnie, aby o tym powiedzieć.

- Chciałem wiedzieć, czy możemy kontrolować zwierzęta, wpływać na ich czynności, na oddziaływanie na inne zwierzęta?
Odp. Musimy jeszcze zdecydować, czy zwierzęta będą domyślnie kontrolowane, ale chcemy, aby ich potrzeby i tym podobne były widoczne.

- Czy Paralives będą obejmować sporty jeździeckie, takie jak skoki przez przeszkody lub wyścigi? Jako szalona końska dziewczyna, która nie może posiadać koni, chciałbym mieć wiele zajęć z końmi, takich jak pokazy, treningi, opieka nad nimi, a może nawet hodowla?
Odp. Jest za wcześnie, aby o wszystkim powiedzieć, ale wyobrażam sobie, że rozmnażanie koni będzie możliwe.

- Głupie pytanie, czy w grze będą piwnice? W jaki sposób utrzymywać Parafolka na dole, aby zarabiał dla nas pieniądze? Czy teleportują się, jeśli opuścimy dom?
Odp. Będziesz mógł zbudować piwnicę i uwięzić tam ludzi :) Musimy jednak opracować precyzyjną mechanikę gospodarstw domowych i zarabiania pieniędzy, zanim będę mógła odpowiedzieć na resztę pytań.

- Czy w grze będą choroby? Jak gorączka, grypa, przeziębienie lub ekstremalne rzeczy, takie jak rak, cukrzyca i złamane / skręcone kości? Jeśli tak, czy będziemy w stanie to wyłączyć?
Odp. Być może będzie opcja wyłączenia. Jednak choroby „lekkie”, takie jak przeziębienia, są znacznie bardziej prawdopodobne niż poważne, takie jak rak.

- Kiedy umiera parafolk, co się z nimi stanie? Czy gra będzie miały swoją własną wersję ponurego żniwiarza, jak w simach, czy też zostanie wezwana karetka i juz?
Odp. Nie zdecydowaliśmy się jeszcze ostatecznie, choć nie pójdziemy w kierunku Ponurego Żniwiarza, ponieważ byłby zbyt podobny do Simów. Czy wszyscy wolelibyście „nadprzyrodzone” wydarzenie śmierci, czy coś realistycznego?

- Czy parafolki będą miały przerażający uśmiech i przesadnie smutną twarz jak simowie? Czy ich mimika (różniąca się w zależności od osobowości) będzie bardziej realistyczna? Coś, czego absolutnie nienawidzę w TS, to ich okropne miny.
Odp. Nie ograniczamy się do sposobu, w jaki Sims 4 robi rzeczy. Mamy nadzieję, że animacje będą bardziej przyjazne.

- Czy w grze podstawowej będą plaże i wyspy? I czy będą w stanie współdziałać?
Odp. Plaże powinny być czymś podstawowym w grze podstawowej, choć nie mogę jeszcze komentować reszty.

- 1. Czy będą jakieś domy / schroniska, które możesz odwiedzić i zobaczyć, jakie dziecko / zwierzę chcesz adoptować?
2. Czy porody domowe będą opcją jak w wannie, na łóżku itp.?
Odp.
1. Naprawdę chcę, aby w grze zaimplementowano schronienia, głównie dlatego, że chcę zwrócić uwagę na ten temat, nie mogę jeszcze niczego potwierdzić, ale myślę, że byłoby naprawdę miło. Nie można jednak tego zdecydowanie potwierdzić.
2. Nie wiemy jeszcze!

- Czy będą takie sytuacje jak mówienie partnerowi, że zamierza zostać ojcem. Czy będzie możliwość zabranie dziecka pierwszego dnia w szkole. Czy pojawią się goście, którym naprawdę zależy na ślubie?
Odp. To miałoby sens i naprawdę mamy nadzieję, że dodamy takie rzeczy, aby świat i ludzie poczuli się żywi.

- Czy możemy stworzyć własne miasto, na przykład jak w The Sims 2?
Odp. Po premierze udostępnimy narzędzie do budowania świata / miasta :)

- Czy zastanawiałaś się, jaki rodzaj treści (poza nadprzyrodzonymi) planujesz dodać w dodatkach i co w bezpłatnych aktualizacjach?
Odp. Tak. Ogólnie rzecz biorąc, DLC koncentrowałyby się na rzeczach, które dodają nowy wymiar rozgrywce, podczas gdy darmowe aktualizacje obejmowałyby dodatki do „codziennej” pętli gry.

I to byłoby na razie na tyle :)

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3454
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » sobota 02 maja 2020, 18:02

Jestem podekscytowana maksymalnie - będzie kreator świata! Kurcze, Michał jak tu dotrze to chyba pęknie z radości :)

Awatar użytkownika
Aericia
Administrator
Administrator
Posty: 729
Rejestracja: wtorek 03 kwie 2018, 21:54
Lokalizacja: Warszawa
Origin ID: ukyojin

Post autor: Aericia » sobota 02 maja 2020, 20:58

@Kirka bardzo dziękuję za te informacje! Super że będą zwierzęta, porody, trądzik i falujące włosy... ale czy jest coś w kwestii samej społeczności parafolków? Czy mieszkający oddzielnie rodzice będą pamiętać o dzieciach? Czy zakochany w dziewczynie poznanej w pubie parafolk będzie chciał ja zaprosić na randkę mimo, że nie ma jej w pobliżu? Czy będzie coś w rodzaju atrakcyjności z Dwójki?
Tak naprawdę marzy mi się odświeżona graficznie Dwójka. Brałabym w ciemno! :)
Obrazek

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3347
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » niedziela 03 maja 2020, 01:32

Oj dotarł i już by to zamówił 😍nareszcie szykuje się coś na co czekam. Dzięki @Kirka za tak cenna garść info i bezcenne info wspomniane przez @Alibali w nim zawarte. Już jestem fanem produkcji pana Masse, odliczanie czas zacząć . Ps coś mi się zdaje że sims5 też będzie musiało nas tym bardziej czymś zaskoczyć i może szybciej niż planowano dowiemy się oficjalnie,że owszem jest od pewnego czasu dłubane, więc przyszłość malutkiej półki z symulatorami życia rysuje się naprawdę ciekawie choć ja już chyba wiem na co czekam najbardziej :p
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
Wikki
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 360
Rejestracja: poniedziałek 15 kwie 2019, 18:08
Origin ID: WIKKI04

Post autor: Wikki » środa 06 maja 2020, 23:16

Dzięki @Kirka za taki ogrom informacji :)
To ja też dodam parę ciekawostek o Paralives:
- gra jest planowana zarówno dla komputerów z niższej i wyższej półki , jak i laptopów;
- sterowanie ludzikami: wskaż i kliknij:
- na pytanie, czy będzie to gra w trzeciej osobie, Masse odpowiedział, że będzie to widok tak jak w grach The Sims;
- będą samochody, do których można wsiąść i jechać, tylko samochodami nie da się sterować np. za pomocą klawiatury, tylko jak powiedział Alex Masse (cyt.) "Nie możesz jechać
bezpośrednio, ale możesz wsiąść do samochodu i wskazać miejsce, do którego chcesz jechać :)";
- każda działka ma przypisany jej adres automatycznie w zależności od jej pozycji na ulicy. Można wybrać miejsce na adres, w którym chcemy grać/budować, a wyświetli się numer
adresu partii;
- będzie można zmienić nazwę ulic za pomocą narzędzia World Editor :) (nad tym chyba kiedyś zastanawiał się @SimDels :) );
- w momencie premiery będzie jeden świat, inne zostaną dodane w późniejszych aktualizacjach. Po premierze też zostanie wydane narzędzie do tworzenia własnych światów;
- to będzie otwarty duży świat;
- będą gotowe rodziny, historie, domy, puste parcele, ale tez oczywiście ogromny teren, który można zagospodarować według własnego uznania;
- słońce powinno mieć realistyczny ruch, może będzie dodany kompas na mapie świata;
- będzie możliwość przełączania pomiędzy prędkościami czasu;
- na pewnym etapie rozwoju (niekoniecznie w dniu premiery) może prawdopodobnie pojawić się funkcjonalny transport publiczny. Natomiast pewnikiem są samochody, motocykle,
łodzie, przy czym łodzie są jak domy, więc można w nich mieszkać, a woda wokół nich będzie płynęła!
- pory roku będą już w grze podstawowej.
- psy, koty, konie od początku będą w grze. Inne zwierzaki pojawią się później (ale Masse nie zdradził jakie);
- istnieje potwierdzenie na tworzenie stajni i pastwiska dla koni;
- będzie można budować poddasza;
- będzie istniało dokładne narzędzie pomiarowe (tak jak w filmiku, który dodał SimDels powyżej);
- możliwość budowy zakrzywionych ścian i basenów za pomocą narzędzia krzywej! To samo dotyczy zjeżdżalni i schodów. Np. będzie można stworzyć zjeżdżalnię z dachu domu wprost
do krętego basenu :) (tak się ktoś rozmarzył, a Masse to potwierdził);
- nie będzie ograniczeń, co do kształtu budowanych domów, np. mogą być okrągłe albo w kształcie półksiężyca :) ;
- będzie można obniżać i podwyższać okna i drzwi, będą też drzwi przesuwne
- można będzie malować sufity, a także je dekorować np. umieszczać na nich belki lub jakiekolwiek elementy dekoracyjne! ;
- zasłony można zasuwać i odsłaniać. Twórcy gry myślą tez o otwieraniu i zamykaniu okien (to chyba dobra wiadomość dla @Alibali ). Nie są jednak pewni, czy ta funkcja pojawi się już w grze podstawowej;
- możliwość dodania obrusów na stoły (i ewentualnie rozszerzenia tej funkcji na łóżko, aby wybrać prześcieradła);
- będzie opcja budowy podwyższonych ganków. Masse pokaże to kiedyś na filmiku;

Informacje powyższe pochodzą z Paralives Hub (z działu Wiki Paralives).

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3454
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » czwartek 07 maja 2020, 16:09

@Wikki , ja cię chyba ozłocę, osrebrzę i opatynuję, jak będą rzeczywiście te otwierane okna! Ja jestem fanką otwieranych okien :) I rozsuwanych i zasuwanych zasłon. I powiewających firanek! Każdy ma jakiegoś bzika, a ja mam takiego właśnie. I jeśli powiesz mi jeszcze Wiki, że będzie można tworzyć styl danej epoki, to osobiście ci włożę koronę!
Nie wiem czy pamięta ktokolwiek dwójkową kreatorkę Hexameter (albo Hexametr), która sporządziła modyfikację umożliwiającą zastąpienie współczesnych pojazdów - pojazdami z epoki - no powiedzmy przed - mechanicznymi... A więc konne dorożki, wóz zaprzężony w konie, skromne dwukółki dla służby... Miałam więc wszystko w jednym stylu. Nie szwendał mi się listonosz we współczesnym mundurku ani służba nie zjawiała się w zdezelowanej limuzynie. Wszystko było jak wiktoriańska bozia przykazała :)

Tutaj mamy elegancką karetę
wikt.jpg
A tutaj - stylowa taxi (czy pamiętacie, że można było w dwójce i trójce zamówić taksówkę?)

taxi.jpg
Pokojówka, ogrodnik, złota rączka - wszyscy mieli swoje pojazdy stosownie do "statusu". Pokokówka przybywała skromną dwukółką, ogrodnik, złota rączka etc - zwykłym wozem. Był także tramwaj konny jako szkolny autobus :)
school.jpg
farm.jpg


I tak chciałabym pograć tak raz jeszcze - niekoniecznie w simach, i bez pracowitego ściągania potrzebnych modyfikacji, fryzur i strojów :P

Awatar użytkownika
Kropka
Fotograf
Fotograf
Posty: 711
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 09:47
Lokalizacja: Kraków
Origin ID: jasna98

Post autor: Kropka » piątek 08 maja 2020, 11:15

Nowe informacje o Paralives.



The Sims Jake

🌍 LISTA POTWIERDZONYCH FUNKCJI W PARALIVES 📋




Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3347
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » piątek 08 maja 2020, 13:27

Dzięki za to info! Wyłapałem kilka rzeczy, które wydały mi się wyjątkowo ciekawe:
Domy na wodzie - czyli dodatek typu Sulani także chyba nie będzie potrzebny do takiego cudowania w podstawce.Do tego...funkcjonalne statki i łodzie!
Schody ruchome(!) obok kręconych i innego typu. - tego nie grano chyba w żadnej odsłonie The Sims (nie pamiętam także moda na schody ruchome)
ładowanie własnych obrazków bezpośrednio do gry - taka opcja pojawiła się dawno temu w grze RCT# (Roller Coaster Tycoon 3) z bodajże 2005 roku i choć to był symulator lunaparku to opcja bezproblemowego ładowania obrazów z komputera do gry bez zabawy w CC dawała wiele zabawy a jednak nawet w Sims4 nie pojawiła się podobna prosta opcja więc to może być bardzo fajne.
Zmienimy rozmiar dowolnych okien i drzwi oraz innych (chyba dowolnych) obiektów także jeśli chodzi o proporcje czyli poniekąd stworzymy sobie inne wersje mebli bez modowania.
Malowanie sufitów może nie wydaje się najważniejsze ale jednak pozwoli na ciekawe personalizowanie pomieszczeń.
Baseny są określone jak naziemne czyli być może nie będzie możliwości tworzenia ich pod ziemią(?)
Koniki dzień dobry! - to już niby wiemy od jakiegoś czasu ale jaką będą pełnić funkcję? Jako środki transportu wymieniono pojazdy wodne, samochody,rowery i autobusy więc może te zwierzaki będą bez innych opcji jak opiekowanie się nimi choć czas pokaże :)

Dowolna zabawa z parcelami i edytor świata dopełnia całości.Ciekawe jak będzie z ilością pięter w trybie budowy bo w Sims3 realnie przeszkadzał mi brak kodu na zbudowanie czegoś bardzo wysokiego.Po długim czasie pojawiły się karkołomne sposoby na budowanie wysokich budynków oraz mój(i nie tylko) dziwny sposób na tworzenie drapaczy chmur faktycznie ponad dopuszczalna wysokość w grze za pomocą ultra wysokich fundamentów na podwyższonym terenie. Jeśli tu będzie to prostsze, choćby tak jak w Sims4 to będe bardzo happy.
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
Kirka
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 426
Rejestracja: wtorek 14 kwie 2020, 14:54
Origin ID: KirrkaNa

Post autor: Kirka » sobota 09 maja 2020, 13:39

Parę dni temu ukazały się wypowiedzi Alexa, Roxany i Lei dlaczego tworzą Paralives. Tekst był przeznaczony tylko dla Patronów, jednak kiedy ludzie się "pultali" dlaczego twórcy udostępnili go tylko wybrańcom - Masse (kolejny raz wsłuchując się w głosy społeczności) postanowił go upublicznić i można go udostępniać. Wypowiedzi twórców nie dotyczą tego, co ewentualnie zobaczymy w grze, tylko bardziej oscylują wokół pasji, w wyniku której podjęli wyzwanie stworzenia gry symulacyjnej.
Podaję link do oryginalnego teksu
https://www.patreon.com/posts/why-were-making-36544483
ale pozwoliłam sobie także na przetłumaczenie, być może ktoś z forumowiczów będzie tym zainteresowany.

Alex
"Zacząłem grać w gry w wieku 5 lub 6 lat na konsolach Nintendo, takich jak NES i SNES. Byłem uzależniony od samego początku. Mieliśmy też w domu wiele klocków Lego i spędzałem całe dnie na budowaniu różnych rzeczy, zwłaszcza domów i statków kosmicznych. Potem pamiętam, kiedy po raz pierwszy w domu pojawił się komputer. To było jak magia! Po prostu porządkowanie dokumentów i zdjęć, rysowanie w programie Paint i granie w proste, fabrycznie zainstalowane gry Windows 98 wydawało mi się niesamowite. Tak więc, łącząc wszystkie te zainteresowania, naturalne było zainteresowanie grami symulacyjnymi, takimi jak The Sims i RollerCoaster Tycoon. Właśnie dlatego gram w te gry przez całe życie, marząc o fajnych funkcjach, które chciałbym w nich dodać, gdybym tylko mógł.
W szkole średniej wziąłem opcjonalną lekcję programowania i od razu ją polubiłem. Teraz stało się jasne, że chcę to zmienić w karierę. W wolnym czasie robiłem małe gry wideo na uniwersytecie, więc wiele się nauczyłem. Po ukończeniu studiów pracowałem jako programista w branży gier przez około 5 lat. Potem poczułem, że mam wystarczająco dużo doświadczenia i oszczędności, że byłem gotowy rzucić pracę i zacząć nad czymś pracować. Ponieważ zawsze miałem mnóstwo pomysłów na nowe gry, tworzenie własnego projektu i podejmowanie własnych decyzji zawsze wydawało mi się atrakcyjne. Postanowiłem pracować nad symulacją życia, ponieważ jest to gatunek najbliższy mojemu sercu, pozwalający mi wyrazić swoją kreatywność i gubić się w nim przez wiele godzin. Jako wielki fan gier symulacyjnych, naprawdę łatwo było wymyślić pomysły na taką grę! Potem odkryłem, że wielu ludzi takich jak ja interesuje się koncepcją Paralives, więc czułem się niesamowicie, wiedząc, że ludzie są równie podekscytowani tą grą! Podsumowując, po prostu tworzę Paralives dla siebie i dla wszystkich, którzy są pasjonatami tego rodzaju gier! Mam ogromne szczęście, że mogę być w tej podróży i jestem niezmiernie wdzięczny za wsparcie, które nam daliście!"
(pod tym teksem Masse zamieścił swoje zdjęcie, gdy był chłopięciem - blondynkiem o niebieskich oczach :) ).

Roxana
"Moją pierwszą „grą, w której można budować różne rzeczy”, był Lego Creator Harry Potter. Podczas zabawy jednak gra ta nie działa zbyt dobrze i miała niski limit obiektów. Więc mój tata, gdy miałam 9 lat, kupił Sims Deluxe. Nie tylko mogłam budować, ale także bawić się z moimi inteligentnymi (ish) ludźmi. Byłam uzależniona! (Inne zalety Simów: łatwiej tworzyć nowe postacie niż kupować więcej Barbie; dużo mniej bałaganu niż plastelina).
To, co uwielbiam w tym gatunku gier, to możliwość tworzenia własnych małych światów. Tworzenie (i odtwarzanie) wszystkich rodzajów sytuacji. Budowanie nie tylko domów, ale także przestrzeni publicznych, miejsc pracy, cokolwiek na co pozwoli gra. Wcielanie powstałej społeczności w życie i rozgrywanie tam, dokąd ona zmierza, do zilustrowania swoich historii.
Początkowo zajmowałam się modelowaniem 3D, tworząc niestandardową zawartość do Sims 2. Pierwszym niestandardowym obiektem, który wykonałam, była mniejsza wersja jodły w grze - której potrzebowałam, aby dokładnie odtworzyć mój dom i podwórze. To potężne uczucie, że możesz tworzyć pożądane treści. To jeden z powodów, dla których cieszę się, że mogę być częścią zespołu Paralives.
Myślę więc, że elastyczność i możliwość dostosowania są ważne. Ludzie robią różne rzeczy w tych grach, jeden styl gry jest tak samo ważny jak następny. Moim drugim wielkim celem jest „głębia” rozgrywki: twoje wybory powinny mieć znaczenie, a twoja parafolk czuć się jak prawdziwa postać. Ostatecznie gatunek ten koncentruje się na ludziach i ich otoczeniu. Warto sprawić, aby byli interesujący dla graczy, którzy chcą się wcielić w boga".

Lea
"Zawsze lubiłam wyobrażać sobie światy i postacie. Pierwszą karierą, o jakiej marzyłam, był pisarz. Kiedy byłam mała, grałam w Playmobils z bratem przez cały dzień. Tworzylibyśmy całe miasta, w których każdy mieszkaniec miał swoją własną rolę i osobowość. Gry symulacyjne zaczęłam od The Sims 1, potem 2, potem 3 oraz wspaniałych gier RollerCoaster Tycoon i Zoo Tycoon. Spędziłam tygodnie grając w te gry z moim najlepszym przyjacielem, oboje byliśmy "przyklejeni" do komputera podczas naszych wakacji szkolnych. Mam fantastyczne wspomnienia z tego!
W 2014 roku zaczęłam streamować na Twitchu wraz z wydaniem The Sims 4. W tę grę grałam najczęściej, a teraz jestem właścicielką prawie wszystkich DLC i paczek. Poza tym jestem wielką fanką licencji Fable i The Witcher. Mam słabość do gier, które pozwalają „pisać” historię, którą chcesz stworzyć.
Bardzo wcześnie odkryłam Paralives dzięki filmowi z oknem. Od razu mnie to wciągnęło. Jako artysta od razu spodobało mi się to, że Paralives to gra, która pozwala wyrazić swoją kreatywność.
Teraz, gdy pracuję nad stworzeniem mojej wymarzonej gry, co chciałabym w to wnieść?
Przede wszystkim konsekwencje wynikające z podejmowanych działań,opowieści z historią, prawdziwe osobowości, bogatą wiedzę i tajemnice do odkrycia! Chciałabym, aby Paralives znalazło swoje miejsce w świecie gier symulacyjnych. Poza zwykłą grą myślę, że Paralives jest niesamowitym medium do mówienia o tym, na czym nam zależy, i tworzenia opowieści, które chcemy. Prosta grafika daje nam dużą swobodę. Zawsze szukam sposobów na odróżnienie Paralives od innych gier, aby był wyjątkowy".

Z powyższych wypowiedzi na pewno przebija pasja, radość z jaką twórcy tworzą tę grę nie tylko dla graczy, ale także dla swojej satysfakcji. To jest chyba tak, jak było przy programowaniu The Sims. Też wtedy autorzy byli bardzo zaangażowani w swój produkt. Szkoda, że potem Maxis i EA poszli w komercję i bylejakość.

Awatar użytkownika
bobas52
Mistrz Humoru
Mistrz Humoru
Posty: 1793
Rejestracja: piątek 06 kwie 2018, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Origin ID: bobas52

Post autor: bobas52 » sobota 09 maja 2020, 20:16

Z ich wypowiedzi wynika jasno, że to pasjonaci, którym zależny na stworzeniu gry, która po pierwsze spełnieni ich własne marzenia, a także będzie interesująca dla graczy. Takie podejście to najlepsza rekomendacja.

Awatar użytkownika
Kropka
Fotograf
Fotograf
Posty: 711
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 09:47
Lokalizacja: Kraków
Origin ID: jasna98

Post autor: Kropka » piątek 15 maja 2020, 18:41

W najbliższy wtorek, czyli 19 maja, dowiemy się, jak będą wyglądać Parafolki. Patroni wspierający twórców Paralives, czyli Aleksa i jego grupę, będą mogli zobaczyć to dzień wcześniej. Jestem bardzo ciekawa tych postaci i z niecierpliwością będę wyczekiwała wtorku :cat_blink:
Tutaj krótki filmik zapowiadający tę informację.



Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 2228
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » piątek 15 maja 2020, 19:32

Widziałam to juz na Facebooku - czyli 19 maja w południe ich czasu - u nas to piąta po południu - juz będziemy wiedzieć, czy to będzie szał, czy wielkie rozczarowanie. Jednak czytajac ich wypowiedzi wydaje i sie ze to byli pasjonaci simsów, ktorzy gdy gra ich zawiodła postanowili stworzyc jej własna, wymarzoną wersje wierząc, ze setki miłosników simsów czuja to samo co oni. Tez maja niedosyt i tez sa rozczarowani tym co dostali w Czwórce.
Wierzą, ze potrafią to zrobić a ja mam nadzieje ze potrafia.
Simsy na starcie tez byly tworzone przez pasjnatów, nasz Wiedźmin tez powstal na tej zasadzie, że ktos pomyślal ze moze zrobic lepszą, ciekawszą i piekniejsza wersje przygodówki.
Tak powstala gra Sky City i wyparła z rynku Sims City.
Tego własnie zabraklo w EA - pasjonatów kochajacych te gre - zostali wyrobnicy, ktorzy jesli nawet graja we własny wyrób to tylko z obowiazku aby go stestować.
ORIGIN ID Kreatora Hero of Answers on EA AHQ

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3454
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » sobota 16 maja 2020, 19:28

Ja strasznie się boję, by nie wyglądały tak



Z innej informacji jaką wyczytałam właśnie - parafolkowe CAS będzie nazywało się Paramaker w skrócie PAM


Awatar użytkownika
Aericia
Administrator
Administrator
Posty: 729
Rejestracja: wtorek 03 kwie 2018, 21:54
Lokalizacja: Warszawa
Origin ID: ukyojin

Post autor: Aericia » wtorek 19 maja 2020, 17:45

Za niecałe 17 minut premiera parafolk!

Obrazek

Awatar użytkownika
Kirka
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 426
Rejestracja: wtorek 14 kwie 2020, 14:54
Origin ID: KirrkaNa

Post autor: Kirka » wtorek 19 maja 2020, 20:22

No, cóż ... Maggie piękna nie jest. Czuję się trochę (może bardziej niż trochę) rozczarowana. Jednak wiem, że ludzie Alexa Masse bardzo naciskali na pokazanie postaci, więc pokazał to co już zrobili. Według mnie to dopiero szkic koncepcyjny, który został wklejony w istniejące pomieszczenie, a któremu dodano pewne animacje.
W odmętach internetu poszukałam więc prototypów Simów z The Sims 4. Znalazłam coś takiego:
prototyp zbiorczy.jpg
oraz porównanie pierwszej wizji simki z jej późniejszym, bardziej dopracowanym odpowiednikiem (obecne simy prezentują się jeszcze inaczej)
prototyp zbiorczy 2.jpg
Jest także wczesna makieta wejściowa do TS4
prototyp sims 4 makieta wejścia.JPG
Zatem Simy z Czwórki tez na początku wyglądały sztucznie, kreskówkowo. Jest więc duża szansa (mam taką nadzieję) na to, że wygląd parafolków jeszcze się zmieni, podobnie jak zmieniła się na lepsze grafika otoczenia.
W czasie prezentacji Maggie zwróciłam uwagi na pewne plusy, a mianowicie:
- suwaki części ciała, w tym suwak wzrostu :),
- podświetlenie części, które gracz chce zmienić,
- fizyka włosów i możliwości ich kolorowania,
- dosyć płynne (jak na tak wczesny etap) ruchy ludzika - to jak dziewczyna naturalnie szła do komody, to jak trzymała się poręczy, podwijając nogę, jak poruszała oczami (chociaż często robiła zeza :) )
- możliwości interakcji z komodą (np. opcja - sit),
- szczegółowe urocze stroje (szczególnie spodobała mi się biała bluzeczka :)).

Akurat na filmiku tego jeszcze nie pokazano, ale już kiedyś Masse mówił, że będzie można także dostosowywać elementy twarzy.
Pozostaje nam więc czekanie na dalsze postępy gry. Mam nadzieję, że będzie tylko lepiej!

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 2228
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » wtorek 19 maja 2020, 20:47

Ja nie jestem specjalnie rozczaowana, To dopiero pierwszy szkic - efekt finalny bedzie o 100% lepszy - jestem pewna,
Oni uywaja innego modelu animacji - to taka ktoa sie dostowowuje w grze do wzrostu ludzikow
"The sims use predefined animations, they have to create each one of them individually and put them into the game. In Paralives they can reshape items and paras so easily because they use procedural animations. This means the animations will be generated in real time as you play the game, and they will be adjusted to the size of the para and the item they're using. This may lead to some very strange animations being generated, but hopefully the team will work this out :) So no, the items won't necessarily be limited."
Niemniej taka generowana w grze animacja nada indywidualnosci kazdej postaci. Pierwsza opinia Youtubera -lilsimsie : Paralives zniecie simsy z powierzchni ziemi jesli onu dopracuja grafike postaci|

Zeby było simieszniej video z tego przestawienia postaci na ta chwile ogladnelo juz 82 tysiace ludzi a Trailer z Eco living ktort wyszedl co do minuty w tym samym czasie niecale 20 tysiecy . EA dostała przesz lo 2000 - "nie lubie tego" i sie nie dziwie bo wyjatkowo brztdkie sceny zaprezentowali - gdize najwieksza sensacja bylo b-b w smietniku,
Ostatnio zmieniony wtorek 19 maja 2020, 20:55 przez kreatora, łącznie zmieniany 1 raz.
ORIGIN ID Kreatora Hero of Answers on EA AHQ

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3347
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » wtorek 19 maja 2020, 20:53

Dzięki za info także za ciekawe podejście do tematu dla Kirki; oglądając to pomyślałem ,że faktycznie chyba nawet sam lekko kręcę nosem ale widać tu coś więcej niż potencjał, jest już kawał dobrej roboty i praktycznie gdyby wyobrazić sobie ulepszony skin to mogą być naprawdę świetne ludzki, zwłaszcza , że faktycznie opcje dostosowania wydają się jeszcze ciekawsze niż w simowej Czwórce. Na pewno poprawiłbym też włosy choć fajnie że są ruchome jak obiecano. Pewnie faktycznie to jeszcze będzie dopracowane i nie wątpię, że sugestie potencjalnych graczy będą brane pod uwagę przez skromne ale jak widać kreatywne studio pana Masse.
Ogólnie co do grafiki w tej grze to myślę, że pozostaje ona taka niespójną zagadką bo zauważcie kilka kontrastów; realistyczne łóżko z cieniami kontra rysunkowa postać, widok za oknem z rysunkowymi drzewami kontra realistyczne wnętrze; to trochę tak jakby w jednej grze były dwie zupełnie różne sposoby na grafikę i dwie jakości więc to chyba taki pośredni dowód na to, że wiele się może jeszcze poprawić osiągając poziom tego co w tych skontrastowaniach wygląda lepiej.
Osobiście chętnie bym to sobie już wypróbował :) Apetyt mimo wszystko został rozbudzony, na filmiku jest tez kociejsław więc możliwe, że następnym razem będzie coś o zwierzakach.

Elu; zobaczymy ale... historia lubi się powtarzać i pamiętają o tym twórcy SimCity ;)
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
Wikki
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 360
Rejestracja: poniedziałek 15 kwie 2019, 18:08
Origin ID: WIKKI04

Post autor: Wikki » środa 20 maja 2020, 00:30

Społeczność oszalała na punkcie parafolka. Już w tej chwili jest 174 tysiące wyświetleń i liczba ta rośnie lawinowo. Wszyscy yuteberzy rzucili się do omawiania zwiastuna (pomijając milczeniem filmik EA). Szczerze pisząc nie za bardzo rozumiem tego zachwytu. Owszem, parafolk jak na wersję pierwotną, jest niezły, ale przecież nie jest doskonały. Na pewno trzeba jeszcze sporo czasu, aby został dopracowany ogólny zarys i szczegóły. Odniosłem takie wrażenie, że Maggie od pasa w dół jest już w miarę trójwymiarowa, natomiast powyżej (szczególnie twarz) jeszcze płaska, rysunkowa. Właśnie to o czym pisał @SimDels , że grafika jest niespójna (też dostrzegłem drzewa za oknem, które wyglądają jak wycinanka z papieru).
Ogólnie jednak, co do postaci w grze, mam pozytywne nastawienie. Od pierwszego zaprezentowania gry do chwili obecnej zmieniła się ogromnie grafika. Teraz wygląda pięknie, dzięki grze światła i cieni. Wierzę więc, że i parafolki przejdą ewolucję. Już w tym momencie widać spory potencjał.
Oprócz tych szczegółów, o których powyżej pisała @Kirka zauważyłem także, że przy poruszaniu nie tylko włosy falują, ale także sukienka lub bluzka. Maggie ma piegi nie tylko na nosku, ale również na ramionach. Może to znaczyć, że Masse wysłuchał próśb przyszłych graczy i parafolki mogą mieć znamiona, blizny, a męskie typy może nawet owłosienie.
Ma też pomalowane paznokcie, czyli kolejna propozycja graczy spelniona.
Z kolei, gdy kobieta wchodziła w interakcję z komodą pojawiła się opcja "siedzenia" (sit). Być może jest to oznaką, że parafolki będą mogły siadać na różnych powierzchniach (?). To tak jak w życiu :)
A i jeszcze jedno, nie wiem czy to tylko na filmie pokazowym, czy tak będzie zawsze, ale parafolka jest tworzona w jej pokoju, bez CAS czyli bez ekranu ładowania. To też byłaby całkiem dobra opcja.
Ogólnie nie jest źle. Wierzę, że Masse i spółka jeszcze nie raz nas zaskoczą (oczywiście pozytywnie) i gra okaże się fajnym symulatorem życia :)

Awatar użytkownika
bobas52
Mistrz Humoru
Mistrz Humoru
Posty: 1793
Rejestracja: piątek 06 kwie 2018, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Origin ID: bobas52

Post autor: bobas52 » środa 20 maja 2020, 07:57

Po obejrzeniu filmiku z prezentacji Parafolka, zgadzam się z komentarzem Wiktora :
Na pewno trzeba jeszcze sporo czasu, aby został dopracowany ogólny zarys i szczegóły

Nie skreślam tej gry, bo wierzę, że to nie jest jeszcze finalny produkt.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Paralives”