
Wymóg zachowania fragmentu starego budynku został spełniony - zachowałam całą fasadę budynku, z niewielkimi przeróbkami zwieńczenia dachu.
Że budynek jest stary i przerabiany - świadczą o tym ubytki i pęknięcia, a miejscami odpadający tynk

Kombinowałam, aby było to coś na kształt bazaru pod dachem. Coś, co znam choćby z Wrocławia - Halę Targową. Niewiele jednak ma z nią wspólnego, bo nie da się spełnić wymogów tego bazaru i jednocześnie sprawić, by działała restauracja, kawiarnia, sklepy i budki z festiwalu smaków.
Częściowo to działa - tzn działa kawiarenka z wejściem od zachodniej strony budynku
A w ogródku za budynkiem działają budki z festiwalu smaków i lodziarnia
Zrobiłam więc ustępstwo funkcjonalności na rzecz ... dekoracyjności. To znaczy - nie, żeby parcela nie była funkcjonalna. Ale powstałe sklepy nie funkcjonują jak sklepy, bardziej jako dekoracje. A rolę ekspedientów pełnią przypadkowi SImowie, bo jako kasy sklepowe ustawiłam komputery na blatach, i NPC lgną do nich jak muchy do miodu. Powstała więc w ten sposób kwiaciarnia, sklep z zabawkami, butik odzieżowy, działają kramy warzywne, w butiku można wybrać ciuch (stoiska ciucholandowe z Licealnych lat)
Wykorzystałam też funkcję przestrzeni twórczej stawiając w sklepie jubilerskim warsztat szlifowania kryształów. a w ogrodzie (bo zostało mi miejsce na ogród) staną niezbędne elementy ogrodu ekologicznego. Nie wiem jednak, czy nie zniknie mi połowa elementów wyposażenia i dekoracje, gdy przełączę parcelę, aby sprawdzić jakie nadałam przeznaczenie tej przestrzeni. Tyle razy bowiem skakałam z kwiatka na kwiatek, że teraz nie pamiętam

W restauracji na parterze postawiłam kontuar barowy, gdyż nie mogę liczyć na spełnienie funkcji restauracji w takiej formie, w jakiej powinna działać (szef sali, kelner). Sim może zatrudnić obsługę kuchni oraz miksologa i restauracja "ożyje" Już to wypróbowałam - i działa

Kwiaciarnia i sklep zabawkowy (nic tam niestety nie można kupić, jedynie komputer przyciąga "sprzedawców"
Za to w "sklepie muzycznym" , oprócz różnych gitar - są dwa stanowiska sprzedażowe - jedno z książkami a drugie - ze świecami. W drugiej części pomieszczenia za przepierzeniem ukryty jest mały sklepik zielarski.
Na parterze znajduje się też coś na kształt targu warzywnego. Wykorzystałam budkę z warzywami z festiwalu smaków, sklepik Agnieszki Zadeckiej z Wiejskiej Sielanki oraz stragan z targu w Tomarangu. Oprócz tej funkcjonalnej części, są także stragany - dekoracja, z pracowicie ułożonymi przeze mnie stosami warzyw

Od strony ulicy na parterze jest mały bar kawowy, ma nawet szatnię w korytarzyku wspólnym z restauracją, (oczywiście dekoracja)
Na pierwszym piętrze znajduje się kolejny bar, z ogródkiem kawowym na tarasie, i z salką muzyczną (Simowie chętnie się "udzielają" na pianinie)
Po drugiej stronie budynku jest funkcjonalny butik z przebieralnią, oraz sklep jubilerski.
Wieszaki w butiku zachowały swoje funkcje i możemy simowi zmienić ubiór lub zaproponować stylizację.
Skorzystałam z podpowiedzi Michała i zrobiłam funkcjonalną przebieralnię. Podest, na którym Sim staje pozwala nam przenieść się wraz z Simem do CAS i zmienić mu całkowicie ubiór i elementy makijażu.
Obok butiku funkcjonuje niewielki sklep jubilerski. Nie wiem, jak zadziałają stoiska sprzedażowe, ale liczę na dobrze funkcjonujący warsztat szlifowania kryształów.
Piętro wyżej znajdują się pomieszczenia rekreacyjne - sala do ćwiczeń oraz jogi, a po drugiej stronie - stoliki do gier, stół do tenisa, stoliki szachowe oraz sztalugi.
Całość wieńczy dach, pod którym również coś się kryje. Wstawiłam tam wymagane do funkcjonowania parceli urządzenia eko - fabrykator, maszynę do recyklingu oraz stojak z ogrodem wertykalnym i ze dwa rozsadniki. Simowie pędzą tam bez przerwy sadzić, pielić, podlewać
