Aktualizacja z dnia 18 września 2025

Informacje o najnowszych aktualizacjach gry The Sims 4
Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 4332
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Aktualizacja z dnia 18 września 2025

Post autor: Alibali » piątek 19 wrz 2025, 09:56

Najnowsza aktualizacja z 18 września 2025 uaktualnia grę na PC i MAC do wersji PC: 1.118.242.1030 / Mac: 1.118.242.1230,

Na Konsole: Wersja 2.20 - dostępna będzie od 23 września br.


LISTA POPRAWEK



Lista naprawionych błędów jest długa (- może w końcu znikną uporczywe błędy)
.
Aktualizacja wprowadza też nowe funkcje do gry, o których na końcu tym razem ( osobnym poście).

Gra podstawowa

Simowie z cechami dotyczącymi przedsiębiorczości nie doświadczają już nagłych przeskoków poziomu kariery. Poprawka zapobiegnie występowaniu tego problemu w nowych plikach zapisu.
Ikona „Informacja o lokalu” w trybie budowania nie będzie już błyszczeć mimo braku niewyświetlonych informacji.

Sim, który zajmuje się pisaniem książki, może już wznowić pracę po tym, jak przerwie mu inny Sim w celach towarzyskich.

Simowie nie będą już za każdym razem siadać, żeby napić się wody.

Postępy interakcji (takich jak gotowanie czy pisanie) nie będą już zerować się po wczytaniu gry.

Po opuszczeniu przewijaka Simowie nie ulegają zresetowaniu oraz nie pojawia się już ostatni błąd.

Spodnie „ymBottom_SDX037Jeans_SolidPink” pojawiają się na męskich sylwetkach w odpowiednim wariancie kolorystycznym.

Nie występuje już zduplikowany wariant kolorystyczny obiektu „doorDoubleSliding2x1_SDX037BUILDERTileable3Tile_set1”.

Menu „Świąteczne” nie zamyka się już podczas przełączania Simów.

Wariant kolorystyczny obiektu „shelfWallGFPlank2x1_01_set1” pasuje do umieszczonego obiektu.

Znak wolnostojący „Bar” świeci teraz we właściwy sposób.

„Łyse” warianty kolorystyczne brwi niemowlęcia znajdują się teraz we właściwej kolejności.

Następujące podłogi pryszniców nie będą już migotać podczas przybliżania oraz oddalania widoku kamery: prysznic „Spokojna woda”, prysznic nowocześnie mrocznych inspiracji, prysznic „Wodospad”, kabina prysznicowa „Hop siup hyc”, prysznic „To pułapka”.

Palce oraz paznokcie u rąk nie nakładają się już oraz nie zniekształcają po założeniu niektórych strojów.

Przy wszystkich wariantach kolorystycznych poza głównym pozytywki „Żałobne melodie” nie wyświetlają się już debugowe nazwy.

Zasłony będą się teraz poruszać podczas korzystania z DX11.

Nie można już uniknąć śmierci, planując za pośrednictwem kalendarza wydarzenie na innej parceli podczas sekwencji śmierci.

Wariant obiektu „ymShoes_AnkleOxford_TrueBlack” nie zmienia już kształtu.



Błędy wpływające na wiele pakietów


Kody dotyczące umiejętności mogą teraz być wykorzystywane do obniżenia poziomu umiejętności.

Zwykłe okulary nie wyglądają już jak okulary przeciwsłoneczne.

Niektóre ze ściennych skrzynek pocztowych nie pojawiają się już w kategorii „Różne urządzenia” zamiast „Śmietniki i skrzynki pocztowe”.

Interakcja „Przyzwij sławojkowy krzew” jest już dostępna dla wampirów i dzieci będących wróżkami.

Ogień w niektórych kominkach już nie świeci do tyłu.

Naprawiono problem powodujący brak tekstury po połączeniu obiektu „yfTop_GP12SweaterVest” z niektórymi dolnymi częściami ubioru.

Zniekształcenia tekstur nie występują już po połączeniu obiektu „ymBottom_SP56CK001ShortsRuffles” z innymi górnymi częściami ubioru.

Przycisk „Cofnij” nie jest już wyszarzony podczas edycji rodzajów istot okultystycznych w trybie Stwórz Sima.



Witaj w Pracy

Szafka do przedpokoju „Śmiała” nie jest już niepoprawnie przypisana do kategorii „Różne dekoracje” zamiast „Blaty”.



Psy i koty

Zwierzaki po zmianie grupy wiekowej nie ulegają już zniekształceniu podczas przemieszczania się na inną parcelę.

Po umieszczeniu obiektu „stair_rail_EP04CAxFrame_set5” niebieskie warianty kolorystyczne wyświetlają się poprawnie.

Szare warianty kolorystyczne obiektu „sculptwall_EP02GENchalk2x1_set1” wyświetlają się poprawnie.



Wyspiarskie życie

Kołyska „Oceaniczna kołysanka” jest już dostępna w trybie budowania/kupowania wraz z innymi kołyskami.

Naprawiono błąd powodujący migotanie animacji wody występujące po wykonaniu przez Sima interakcji „Uprawiaj snorkeling” wobec boi w Sulani.



Uniwersytet

Pedały roweru są już dopasowane do stóp Sima jadącego rowerem z tego Dodatku.

Obiekt „ymBottom_EP08LeggingCropped_Solid Yellow” u Simów płci męskiej wyświetla się we właściwym kolorze.

Teczki prawnicze i podręczniki dr. Tysona nie są już błędnie przypisane do kategorii „Dekoracje” > „Rzeźby” zamiast „Szpargały”.



Życie eko

Kolczyki z Dodatku Życie eko posiadają właściwe, brązowe i złote warianty kolorystyczne.



Wampiry: [/b

Wampiry przestały nieustannie znikać oraz pojawiać się podczas interakcji.



Ucieczka w Plener:

Rośliny „GP01GenFern” nie nakładają się już po umieszczeniu na dachu.



Razem raźniej

Wiadra na pieluchy „Wygonię wonie” przypinają się już do przewijaka „Wytworny maluch”.

Stół bankietowy z kolekcji „Gwiazdy w oczach” znajduje się w kategorii „Bary” zamiast „Stoły do jadalni”.



Do wynajęcia

Wydarzenia lokatorów nie kończą się niepowodzeniem, gdy właściciel nieruchomości naprawi wszystko, co tego wymaga, na parceli lokatora.



Zakochaj się!:

Wszystkie tagi kolorów zostały zastosowane w przypadku obiektów „Sny pod baldachimem” i „Udrapowane pragnienia”.



Życie i śmierć:

Na umywalce i zlewie kuchennym nowocześnie mrocznych inspiracji można już umieszczać obiekty; lakier do paznokci nie wywołuje już błędu tekstury; dzieci objawiają się w postaci duchów po śmierci z przegrzania lub wychłodzenia.



Dochodowe hobby:

Tapeta „Pomaluj mnie!” pojawia się już po przefiltrowaniu według koloru.



Czar natury:

Interakcja „Nawoź wszystkie rośliny użytkowe” działa już w przypadku nawożenia olbrzymich roślin użytkowych.


Zjawiska paranormalne

[Archiwum błędów] Wszystkie lakiery do paznokci w kategorii „Paznokcie u rąk” nadają kolor obiektowi „yfBody_SP18DressShirt”.


Ucieczka w Plener

Rośliny „GP01GenFern” nie nakładają się już po umieszczeniu na dachu.



Kraina magii

Schody z przeszklonym podestem nie są już niepoprawnie przypisane do kategorii „Różne blaty” zamiast „Różne dekoracje”.

Obiekt „ymTop_GP08VestShirt” posiada właściwy wariant kolorystyczny.



Wilkołaki

Fryzura „yfHair_GP12MedWavy_Black” wyświetla się poprawnie po przybliżeniu w grze.



Zabawa na podwórku

Obiekt „yfTop_SP08TeeBoatNeck” posiada właściwy wariant kolorystyczny.



Zielony zakątek

Po wyborze zielonego lub żółtego wariantu kolorystycznego drzwi „doorSingle1x1_SP40GENTileable3Tile_set1” na miniaturce wyświetla się właściwy wariant.


Piżama party

Paznokcie u Simów z męską sylwetką wyświetlają się poprawnie.
Origin ID: Aschantka

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 4332
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » piątek 19 wrz 2025, 10:05

Do nowości, jakie wprowadziła w/w aktualizacja należą:


nowy typ parceli - plac zabaw


Obrazek


nowa interakcja dla dzieci - zabawa w udawanie. Nowej interakcji towarzyszą też efekty wizualne. Można wybrać z menu kołowego tematykę "udawania"


Obrazek



Obrazek


zabawa w podróż w kosmos

Obrazek


Udawanie pirata

Obrazek


Udawanie rozbitka

Obrazek
Origin ID: Aschantka

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 4332
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » piątek 19 wrz 2025, 10:16

Aktualizacja wprowadza też pewne udogodnienie dla graczy, często organizujących wydarzenia towarzyskie - nowy filtr pozwala szybciej odnaleźć właściwy typ parceli, co znacząco przyspiesza organizowanie imprezy.


Obrazek



Syreny doczekały się wreszie specjalnej "syreniej" kołyski


Obrazek



Dodano rekolor czapki typu beanie - jest to kolor kremowy (nie wiem jak u was, ale u mnie wygląda na brudny -kremowo-szary :( )


Obrazek



Dodano nową wersję statku pirackiego na plac zabaw (wg mnie prawie niczym się nie różni od poprzedniej!)


Obrazek


I to tyle na już :)


Zapowiedziano jednak kilka nowości w nadchodzącym czasie


Memory Boost:

Od 23 września gracze na PC (Windows) będą mogli włączyć w opcjach gry funkcję „Memory Boost”. Ma ona na celu optymalizację zużycia pamięci, co powinno przełożyć się na płynniejszą rozgrywkę i mniejszą liczbę błędów.


Obrazek


Jak włączyć funkcję „Wsparcie pamięci”: (funkcja dostępna od 23 września)

W menu głównym wybierz wielokropek (•••), aby otworzyć „Opcje gry”.
Przejdź do zakładki „Inne”.
Znajdź rozwijane menu „Wsparcie pamięci” i wybierz „Włączono”. Gra uruchomi się ponownie z włączoną opcją „Wsparcie pamięci”.
UWAGA: Zapisy odzyskiwania utworzone, gdy aktywna jest funkcja „Wsparcie pamięci”, zostaną odpowiednio oznaczone. Co najmniej jeden z oryginalnych plików zapisu odzyskiwania (utworzonych, gdy „Wsparcie pamięci” jest wyłączone) pozostanie zachowany na wypadek awarii gry. W każdej chwili możesz wyłączyć opcję „Wsparcie pamięci” za pośrednictwem tego samego menu.

Więcej szczegółów, informacje dotyczące rozwiązywania problemów oraz FAQ znajdziesz tutaj:

Wsparcie pamięci – pytania i odpowiedzi dotyczące wczesnego dostępu

https://forums.ea.com/blog/the-sims-gam ... q/12559451


Poradnik krok po kroku

https://forums.ea.com/blog/the-sims-gam ... e/12559448


Wątek pomocy i opinii

https://forums.ea.com/discussions/the-s ... d/12559480



Jak to będzie wyglądać - można obejrzeć na filmiku


Origin ID: Aschantka

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 4332
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » piątek 19 wrz 2025, 10:18

Na październik zaplanowana jest zapowiadana już wcześniej kolekcja jesiennych stylizacji - m inn takie oto odzienie

Obrazek
Origin ID: Aschantka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aktualizacje gry”