Simowa atrakcyjność - jak dobierać w pary Simów? (90% pewności).

Mnóstwo ciekawych porad ułatwiających rozgrywkę w The Sims 4
Awatar użytkownika
Aericia
Administrator
Administrator
Posty: 729
Rejestracja: wtorek 03 kwie 2018, 21:54
Lokalizacja: Warszawa
Origin ID: ukyojin

Simowa atrakcyjność - jak dobierać w pary Simów? (90% pewności).

Post autor: Aericia » niedziela 18 sie 2019, 14:34

Nie wiem, nie wiem sama czy się nie mylę... ale chyba odkryłam o co chodzi!

Czy mieliście tak, że dobrani przez Was Simowie się ignorowali? Że trzymaliście w domu parkę sobie przeznaczoną, która dniami i nicami się tylko omijała? Za to nagle Simowi zapalało do sąsiadki że chce koniecznie z nią gadać a Simka uskuteczniła w knajpie autonomiczny flirt z jakimś typkiem i nagle pasek im wystrzelił jak złoto?

Dużo gram w tę grę, dużo romansuję i zauważyłam to... i wkurzalam się. Byłam prawie pewna, że te mendy simowe mają jakieś ukryte dobrze preferencje, które wpływają na ich wybory. Jednocześnie nie byłam pewna i zawsze zastanawiałam się, czy w miarę "mocnej" parce nagle się nie odwidzi bo wyłączę grę i na następny dzień włączę ponownie.

Z pomocą moda Wicked Whims wczoraj mnie oświeciło! Jeżeli mam pewność, to twórcy wbudowali Simom preferencje które zmieniają się nieznacznie za każdym razem, gdy zaczynamy nową rozgrywkę. Dlatego też próżno oczekiwać na 100%, że ulubiona Simka z biblioteki zawsze będzie leciała na muskularnych brunetów. Nie! To się będzie zmieniać, dlatego za każdym razem trzeba sprawdzać preferencje Sima. Jak to zrobić?

W modzie mamy zainstalowany system atrakcyjności. Na razie nie wpływa on na ukryte preferencje Simów. To znaczy możemy ręcznie ustawić, że Simowi mają podobać się rude, blade Simki w ubraniu w kwiatki, ale gra wciąż ma własne ustawienia. Dlatego nie polecam niczego odejmować ani dodawać!
at2.jpg
A jak sprawdzić kto naszym Simom się spodoba? To proste!
Po pobraniu moda przy naszym Simie pojawi się dodatkowa opcja Attractiveness. Po kliknięciu w nią mamy opcję change Sim attractiveness. Wystarczy otworzyć to i popatrzeć, co tam mamy - i jestem na 90% pewna, że to są wlasnie ukryte przez twórców zalety i wady spotykanych Simów. Dlatego pisałam, żeby tego nie zmieniać, za to warto przeanalizować stan zastały: czarne włosy, zielone oczy, piegi, ubranie w stylu boho najlepiej niebieskie? Ok! Lecimy do CAS i tworzymy partnera lub partnerkę marzeń.
at3.jpg
at4.jpg
Schody się pojawiają, gdy podejrzymy preferencje Sima numer 2 (czyli ideału). Jeżeli okaże się, że pierwszy sim kompletnie nie spełnia oczekiwań możemy po prostu skasować Sima 2 i szukać do skutku (względnie zmienić w CAS Sima numer jeden).

Swego czasu miałam fioła na punkcie ryzykownego pytania. Często je stosuję (ok, z uporem maniaka) bo mam takie przeświadczenie, że to jest wlasnie to, co twórcy dali nam aby sprawdzać na oślep preferencje innych Simów. Ryzykowne pytanie w moim eksperymencie działa teraz zawsze (ok, miałam chyba z sześć prób) pozytywnie a różowy pasek idzie od tego jak szalony nawet jeżeli to pierwsza interakcja jaką Simowie mają w grze (więc bajki o romantycznych gadkach, wielkiej przyjaźni między Simami można sobie wkładać między bajki. Miałam małżeństwa z długim stażem, kochające się, najlepsi przyjaciele itd., flirciarskie nastroje, gorące rozmowy a ryzykowne bywało odrzucane). Także kaprysy Simowe są chyba o to oparte, bo nagle w głowach nowych współlokatorów pojawiają się marzenia o obściskiwaniu się przy trzymilimetrowych paskach romansu i przyjaźni.
at1.jpg
Będę sobie próbować dalej. Nie wiem co będzie, gdy umieszę Simów w oddzielnych domach (na razie testuję ze współlokatorami bo szybciej się przełącza na jednej parceli). Myślę że będzie dobrze działać ale pewności nie mam. :(

Liczę na to, że Turbo przełamie opory gry i pozwoli nam samym ustalać preferencje Simów tak, żeby to miało faktyczne przełożenie na rozgrywkę. Na razie można powiedzieć że odkrył ukrytą atrakcyjność, więc ułatwił wielu osobom życie. Teochę z tym roboty ale chyba warto popróbować zwłaszcza, ze planujemy dłuższą rozgrywkę. :)
Obrazek

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 2228
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » niedziela 18 sie 2019, 14:40

@Aericia Masz ci los! A ja juz ustawilam te preferencje simowi. Jest jakas opcja zeby to wrocilo do stanu default bez wyjmowania modu z gry? Luknij prosze... Inna rzecz ze jak sie okaze ze on lubi grube, starsze blondynki to sie obale... juz nie wspominajac o innych mozliwosciach..
Co do ryzykownego pytania to mam wątpliwości.
Jesli parka juz spała ze sobą to nie ma opcji zeby sim z tej parki nie zaakceptowal tego pytania. No i fakt rozowy pasek leci potem w góre... Akceptacja stanu istniejacego?
ORIGIN ID Kreatora Hero of Answers on EA AHQ

Awatar użytkownika
Aericia
Administrator
Administrator
Posty: 729
Rejestracja: wtorek 03 kwie 2018, 21:54
Lokalizacja: Warszawa
Origin ID: ukyojin

Post autor: Aericia » niedziela 18 sie 2019, 14:52

Elu, obawiam się że tylko nowa gra tu poradzi - ewentualnie cofniecie się do sejwa sprzed eksperymentów.
Ja zaczęłam zupełnie nowa grę wraz z tym modem. Jeżeli Vimes na starcie będzie miał dzikie preferencje to zacznij nową grę aż do skutku. Na szczęście nie miewają zwykle dziwacznych pragnień (choć raz trafił mi się obiekt który lubił kaleki z wąskimi biodrami, wielkimi tyłkami i masywnymi udami... nie wiem jak on sobie to wyobrażał!).

I jeszcze warto rozwinąć menu debug (czyli to drugie, kryte, z shiftem) i kliknąć na wickedwhims a nastepnie na debug i potem general ifno. Wyświetla sie informacje o Simie, na ile lubi panie lub panów. Raz Victarionowi wskoczyło 100% gej (testowałam na różnych ludzikach, ale głownie na tym tu Antku).

Ryzykowne... Elu, ta gra jest głupia i nielogiczna. ;) Simowie beda odpowiadali negatywnie nawet gdy w drodze będzie dziecko. Jeżeli Simka mu się nie podoba a związał się z nią pod wpływem Stwórcy/soku z festiwalu miłości/buga to gra dalej pamięta, że to nie to.
Może wpływa na to styl gry - Ty, o ile wiem, dajesz więcej autonomii Simowi niż ja. Ja mu robię babę Ty pozwalasz mu poszukać. Jeżeli sam sobie wybierał to logiczne, że jest większa szansa na interakcje pozytywną.

To po prosu ułatwi życie wszystkim - Tobie, bo możesz sobie sprawdzić co się niuńkowi podoba i mi, abym mogła sobie robić adorowane ulubione Simki przez moich ulubionych Simow.

@kreatora Ale czekaj...może gdzies jest opcja resetu ustawień atrakcyjności? Albo jakis kod? Poszukam!
Obrazek

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 2228
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » poniedziałek 19 sie 2019, 14:43

@Aericia
Mam pytanie za 100 punktów. Czy gra za kazdym razem gdy tym samym simem zaczynasz gre generuje mu inne niz poprzednie preferencje? Mam fajnego sima ale niestety kiedy dodałam go do gry i według twojego sposobu podgladnelam jego preferencje - to mi wyszedł 100% gay ktory preferuje meskie umieśnione cialo. Mozna sie zalamać!
Czy to co napisałas wyzej, ze trzeba probować kilka razy, to znaczy jak go usune z gry i na nowo dodam to wedlug Ciebie bedzie miał inne preferencje?
ORIGIN ID Kreatora Hero of Answers on EA AHQ

Awatar użytkownika
Aericia
Administrator
Administrator
Posty: 729
Rejestracja: wtorek 03 kwie 2018, 21:54
Lokalizacja: Warszawa
Origin ID: ukyojin

Post autor: Aericia » poniedziałek 19 sie 2019, 17:20

@kreatora Tak, po prostu usuń go z gry i wrzuć jeszcze raz aż do skutku.
Ja w ogóle zrobiłam sobie rodzinkę 8 identycznych Simek (po prostu dodawałam te z biblioteki do rodziny ile było miejsca, tylko numerki dołożyłam do imion) i sprawdzałam je po kolei aż jedna miała mniej więcej takie preferencje jakie chciałam. Na w sumie 11 sprawdzonych dwie były homo. Resztę klonów usunęłam, oczywiście.
Zależało mi na tym, żeby lubiła szczupłych, wysportowanych z brązowymi włosami (czyli takich jak Antek Testowy). Trochę roboty ale jestem zadowolona.


Wiem, odbiło mi! ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Aericia
Administrator
Administrator
Posty: 729
Rejestracja: wtorek 03 kwie 2018, 21:54
Lokalizacja: Warszawa
Origin ID: ukyojin

Post autor: Aericia » wtorek 20 sie 2019, 11:25

Niestety jest bug wickeda (albo gry) ponieważ atrakcyjność może się czasem resetować po wyłączeniu rozgrywki. :( widoczny za fotach Antek zmienił upodobanie do koloru włosów - już nie kręcą go rude a blondynki. Podejrzałam go gdy był npc i mi aż serce stanęło prawie. Reszta cech pozostała bez zmian.
Zadałam pytanie Turbo czy w takim razie po zmianie liczy się pierwsze ustawienie (moim zdaniem dalej lubi rude bo to problem moda a nie gry).
W każdym razie modder wciąż tworzy i poprawia swoje dzieło oraz sam pisał, ze jest świadom tego błędu.
Zamiar kupować Komara zainwestowałam w lepszy dodatek i teraz mam pełny wgląd w konwersacje Turbodrivera. :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Aericia
Administrator
Administrator
Posty: 729
Rejestracja: wtorek 03 kwie 2018, 21:54
Lokalizacja: Warszawa
Origin ID: ukyojin

Post autor: Aericia » środa 21 sie 2019, 02:47

Wiem, post pod postem ale chcę to jakoś podzielić sensownie. Przepraszam wszystkich, nie urywajcie głowy!

Zauważyłam ciekawą rzecz! Otóż w modzie mamy nastrójnik "zatrzymanie serca na widok TEGO JEDYNEGO Sima". Gdy testowałam to na jednej parceli działało bez pudła - ale gdy Simowie mieszkają w różnych domach, Simka, która wcześniej robiła taką furorę, jest zaledwie ciekawa dla Sima (nie ma już tej euforii). Otóż on ją spotyka w barze a tam dookoła pełno innych pań. Mod (albo mechanizm gry) działa w ten sposób, że w tłumie podobnych Simek ta jedna nie będzie się wyróżniać i nie wpadnie w oko. W domu co innego - bo była sama jedna. Tutaj więc trzeba sposobu.
Np. Na Sulani większość Simek ma brązowe oczy i ciemne włosy. Moja Simka jest ruda ale tez ma brązowe oczy (kiedy Antek się narodził w grze miał dwa ulubione kolory - ciemny brąz i jasną zieleń. Wybrałam brąz bo łatwiej mi zidentyfikować kolor - co do zieleni nie miałam pewności bo jest ich kilka do wyboru). No i on, niestety, nie postrzega Simki jako specjalnej, bo ma takie same oczy jak reszta.
Czyli - jezeli wokół brunetki z czarnymi oczami róbcie blondynki albo rude z jasnymi. Jeżeli panie mają duże biodra, zróbcie z wąskimi (oczywiście, jezeli będą pasować do gustu Sima, jeżeli nie, to niestety kaplica. Organizujcie mu spotkania w miejscach, gdzie bedzie szansa na większe urozmaicenie, dzięki czemu Simka się wyróżni). Sprytne, nie? ;)

A, i jeszcze pod każdym elementem tego co się podoba a co nie Turbo umieścił jaki procent populacji posiada daną cechę (occurs) i na ile Simowie ją lubią bądź nie. Np. Ciemnoniebieskie oczy występują u mnie u 1,4% Simów i lubi je tylko 0,7% populacji (co obala mit o urodzie niebieskich oczu, skandal i bez sensu! :D). Wlasnie rozeczytałam, że to także wpływa na atrakcyjność, ale nie wiem właśnie czy lepiej jak cecha jest popularniejsza czy wręcz przeciwnie. Warto jednak wybierać te rzadsze - większa szansa na to, że nie spotkamy podobnego Sima.
To jest genialne! :D
Obrazek

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 2228
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » środa 21 sie 2019, 18:19

@Aericia
No simki byly tylko dwie w ich chacie NPC dla moich facetów, ktorxy przyszli z wizytą. Figury podobne, ale jedna jasna blondynka z zielonymi oczami, druga kruczoczarna brunetka z szaroniebieskimi oczami. Wydawałoby sie ze ta zielonioka blondynka to rzadsze zjawisko. Jednak to ta druga zrobiła furorę. I jednego z moich simów wyskoczył ten komunikat o spotkaniu tej jednej, jedynej. U drugiego nie, ale ten drugi natychmiast zacżął z nią flirtować. Chyba miał szybszy refleks i olał komunikat :cat_mwaha: Blondynka mogła dla nich pójść sie bujać.
Kazdy mial inny ideał w ustawieniach atrakcyjnosci - nie zmieniany - taki jaki otrzymał od gry i nic tam nie bylo o brunetkach z szaroniebieskimi oczami.
Jedyna rzecz że obaj ci simowie to tez bruneci z szaroniebieskimi oczami. Wiec wygladało ze szukaja podobnych do siebie.
Nic juz z tego nie rozumiem. Obie panienki byly rozpytane "szczególnym pytaniem" przez kazdego sima i obie na obu zareagowały z entuzjazmem. Blondynka też. Tylko tyle za obaj panowie byli bardzo wykształceni w wielu dziedzinach z kupionymi cechami jak "szczegolnie atrakcyjny" plus podobnymi , a one tepe bez umiejetnosci.
Coś z tego kumasz? Bo ja nie - ale ubaw miałam :cat_mwaha:
ORIGIN ID Kreatora Hero of Answers on EA AHQ

Awatar użytkownika
Aericia
Administrator
Administrator
Posty: 729
Rejestracja: wtorek 03 kwie 2018, 21:54
Lokalizacja: Warszawa
Origin ID: ukyojin

Post autor: Aericia » środa 21 sie 2019, 22:06

Przyznam że nie kumam. ;) oczy i włosy to nie wszystko - liczy się także głos, ton głosu, kolory ubrań, długość włosów i ich struktura itd.
Co do autonomicznych interakcji miedzy Simami to jeszcze do tego nie doszłam, ale myślę, że te akurat są związane rzeczywiście z nastrójnikiem. Jak wiesz, Turbo nie ogarnął jeszcże fizycznego orzyciągania do podobających się Simów.
Spróbuj zagrać tymi panienkami i zadać panom ryzykowne pytania po czym zobacz na reakcję. Będzie ciekawe doświadczenie. :)

Btw. Juz raz Sim cholerny zmienił upodobanie - z list lubianych kolorów włosów zniknął pomarańczowy i został tylko blond. :< moze i tu się coś niedobrego podziało?

Z dalszych ciekawostek - premadeowe małżeństwa (czyli takie, które rozpoczęły grę będąc już w związku) mają ustawione preferencje pod partnera. Np. Bella lubi chudych brunetów z wąsami.

Na razie wiem tyle, że mod w jakiś sposób współpracuje z grą i na 90% pokazuje ukryte preferencje co do partnerek. Czekam na odpowiedź Turbo. :(
Obrazek

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 2228
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » czwartek 22 sie 2019, 14:39

No musze coś opisać bo pierwszy raz takie zjawisko widziałam. Juz wczesniej wspomnialam gosciu ktorym praktycznie nie gram, choc nalezy do moich rodzin i który mial ustawione przez gre preferencje zdecydowanie pro meskie. Nie wywalalam go z gry tylko sobie zostawilam. No i kiedys nim zagralam w obecnosci mojego aktywnego sima. Są najlepszymi przyjaciólmi oprócz tego. Wyskoczylo mu natychmiast ze ten jego najlepszy przyjaciel to najatrakcyjbniejszy sim na swiecie. Adonis i w ogóle. W ramach eksperymentu przelaczyłam sie na tego zawwsze granego przeze mnie sima - zdecydowanie wielbiciela dam z kolei - i kazalam mu zadać ryzykowne pytanie kummplowi ktory o nim marzył. No i tu wyskoczylo zadziwiajace zjawisko. Nie bylo reakcji ani pozytywnej ani negatywnej. Byla za to intensywna gadka ze strony tego wielbiciela facetów jakby cos tlumaczyl. Mocno zalowalam ze nie znam simowego jezyka w tym momencie :cat_mwaha: Na koncu sie objeli jak to przyjaciele i nic z tego nie wyniklo. Elektroniczny piksel wyczuł ze to byla podpucha i ze to nierealne?

Jeszcze musze dodać cos o tej blondynce i brunetce.
Jak powiedzialas tak zrobilam. Obaj panowie poztywnie zareagowali na pytanie,
Z tym ze jedna rzecz sie zmienila. Teraz ta blondynka jest number one i obaj na nia lecą. Chyba granie moze sie kapnąć o co tu w ogóle biega i probuje róznych opcji. Jest tylko jeden schemat. Jesli jeden z simow zaczyna wykonywać autonomiczne romantyczne interakcje z jedna simką natychmiast drugi sim sie "budzi' i tez leci do tej samej simki.
Z tym ze zawsze musi to zaczac ten sim ktory ma najwiecej osiagow we wszytkich dziedzinach i ktory temu drugiemu najwyraźniej imponuje - jesli mozna przeniesc takie uczucie z realu do gry. Bo ten drugi mu do piet nie dorasta umiejetnosciami - ten pierwszy ma 10 charyzmy , ten drugi trzy na przyklad. Wiec ten drugi go nasladuje - przynajmniej tak to wyglada w mojej grze.
Ostatnio zmieniony czwartek 22 sie 2019, 16:21 przez kreatora, łącznie zmieniany 1 raz.
ORIGIN ID Kreatora Hero of Answers on EA AHQ

Awatar użytkownika
Aericia
Administrator
Administrator
Posty: 729
Rejestracja: wtorek 03 kwie 2018, 21:54
Lokalizacja: Warszawa
Origin ID: ukyojin

Post autor: Aericia » czwartek 22 sie 2019, 16:18

Chciałabym to zobaczyć! :D
A sprawdzałaś ich debugiem (menu debug na Simie - wickedwhims - i tam w general info dostaniesz info na ile lubi panów).

Generalnie ryzykowne pytanie (wciąż dla mnie zagadka) powinno działać tak:
Sim pytający: niechlujnie zadaje pytanie (rozkłada ręce jak przy zwyczajnym pytaniu) - obiekt mu się nie podoba; zadaje pytanie we flirciarski sposób (animacja jak przy zapraszaniu na bara-bara/seks) - obiekt jest atrakcyjny.
Sim odpowiadający: tu mamy wachlaż reakcji - od gniewu, przez wstyd (czyli odmowa - pytający nie ejst w jego typie) do entuzjazmu i flirciarskich gestów (wyraźnie uradowany). Te pozytywne reakcje też są różne - Sim tylko się uśmiecha; Sim kiwa głową z aprobatą i wreszcie Sim wymachuje flirciarski rękami lub posyła całusa (tu nie jestem pewna która reakcja byłaby najsilniejsza).
Zwróćcie uwagę na rekację pytające go na odpowiedź - tutaj też mamy pełen zestaw. Może być wstyd, jeśli pytanie zostało odrzucone. Jeżeli nie - Sim pytający będzie się uśmiechał; klaskał; klaskał w wielkim entuzjazmem.

Na ryzykowne pytanie działa też nastrój - im bardziej sprzyjający, tym jest większa szansa na lepsze rezultaty. Simowie w nastroju nieswoim, spięci czy rozgniewani mogą odrzuć pytanie zadane nawet przez obiekt potencjalnie ich interesujący.
Warto też zadbać o intymność. Jezeli w rozmowie uczestniczy ktoś jeszcze szansa na pozytyw także spada.

To tak podsumuję.


A. I mam szybki sposób na idealną parę Simów.
1. Tworzymy w CAS parę jaką chcemy i zaznaczamy, że mają być małżeństwem.
2. Upewniamy się w grze czy wszystko jest ustawione jak należy, czy się sobie podobają itd. (Będą na 99%).
Ważne! Można poczekać aż ujawnią się archetypy osobowości i najwyżej ustawić je ręcznie w modzie.
3. Dla pewności w Opcje/rozgrywka wyłączamy kaprysy, żeby nic się nie zbugowalo.
4. W MCCC wchodzimy w związki i kasujemy im całą relację.
5. Usuwamy jedno z Simów na inną parcelę, względnie ich zostawiamy jeżeli chcemy, aby mieszkali razem (warto wtedy przejść do zarządzania światami, żeby oczyścić pole, bo boty mogą głupieć po tym zabiegu).

Rozwiązanie jest dobre także dlatych, ktorzy grają bez moda, bo atrakcyjność zostanie bez zmian (o ile się ńie mylę).
Simowie się nie znają, są gotowi do romansu a preferencje powinny zostać niezmienione.
Obrazek

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 2228
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » czwartek 22 sie 2019, 16:28

A dodalam edit u góry pewnie go nie czytalas.
Pytanie zadane jak przy zaproszeniu do bb. Ten zapytany sim naprawde imponuje temu drugiemu. I mimo preferencji by sie pewnie zdecydował.
Obserwowałam tego pytanego sima jak jastrząb - lekki usmiech , zaduma - przerwa w rozmowie a potem intensywna gadka do pytajacego. Jesli on nie znał preferencji pytajacego to ja jestem cesarz chinski. On ma 100% na facetów. Ten drugi prawie tyle samo ale na panie. Nastroj mieli idealny - Stworca sie postaral XD
ORIGIN ID Kreatora Hero of Answers on EA AHQ

Awatar użytkownika
Aericia
Administrator
Administrator
Posty: 729
Rejestracja: wtorek 03 kwie 2018, 21:54
Lokalizacja: Warszawa
Origin ID: ukyojin

Post autor: Aericia » czwartek 22 sie 2019, 16:41

A wyskoczył im pasek romansu?
Facetom w sensie że. ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 2228
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » czwartek 22 sie 2019, 22:11

Nie - nic nie wyskoczyło, ale przyjaźń nie zmalała ani o milimetr
P.S.
@Aericia
Wykorzystałam ten debug z shiftem i odkryłam jedną rzecz. U jednego sima ustawialam na poczatku gry jeszcze przed odkryciami na temat wdrukowanych przez gre preferencji te preferencje ręcznie. No i malo ze on je ma ale zachowuje sie zgodnie z nimi. Inna sprawa, ze gram nim juz bardzo dlugo i po kolejnym wejsciu do gry, jeśli preferencje sie zmieniają to gra mogla sie dostosować do tych przeze mnie ustawionych. Jesli by tak bylo to mod jednak działa choc niejako z opóznieniem. Ale to tylko teoria, Moze po ustawieniu tych preferecji recznie one zaczynaja dzialac, ale nie natychmiast ale dopiero po kolejnym wejsciu do sejfu? Gdy wchodzisz do sejfu po raz drugi mod juz dziala. Wymazuje te EA ustawienia i wpisuje Twoje? Sprawdzę to na tych facetach jeszcze dzisiaj :cat_ok:
ORIGIN ID Kreatora Hero of Answers on EA AHQ

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3454
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » piątek 23 sie 2019, 21:46

Wiecie co - gram na razie bez tego moda wicked - i coś zaobserwowałam - być może twórcy gry coś poprawili w tym względzie...
W domu, który buduję dla simtopii mieszka parka - testerzy. Dom jest tak zbudowany, że są to w zasadzie dwa domy na jednej parceli. Simka mieszkająca w jednej części często przyłaziła "bez zapowiedzi" do pana mieszkającego w drugiej. Pozwalałam na to bo zajęta byłam sprawdzaniem, czy simowie gdzieś nie utykają albo nie machają łapkami. No i znajomość rozwijała się poza moją kontrolą, bo nie patrzyłam tak dokładnie, co porabiają. Pan zresztą dość niemrawo interesował się dziewczyną...Ale od czasu do czasu sprawdzałam, żeby się coś niespodziewanego nie szykuje, bo moja panna dość nachalnie nachodziła tego sierotę.. Trochę to było wkurzające, bo ustawiłam żeby drzwi każdego domu były zamknięte dla wszystkich prócz głównego lokatora. Ale zapomniałam, że są drugie drzwi - do ogrodu :( No i co widzę - moja panna przylazła i dupskiem kręci, znaczy - tańczy. I to jak tańczy...Aż sama zaczęłam się przyglądać z zaciekawieniem... A on ją obserwuje siedząc na kanapie :) Obserwuje... obserwuje, coś tam gada, i raptem oba robaczki mi znikają, więc w popłochu zapauzowałam grę, i co widzę - u niego włączyło się że się udają na bara bara! Skasowałam natychmiast, bo do testowania niepotrzebny mi przychówek, ale myślę sobie - co się takiego stało, że parka postanowiła skonsumować znajomość "na pniu" niemalże - przy bardzo małym różowym pasku a sporym zielonym? Ponieważ to panna była aktywniejsza - zdziwiło mnie, że to on był inicjatorem tego bara bara... Chcąc sprawdzić czy raptem może on jest w jej typie - kazałam Simce zadać ryzykowne pytanie. Natychmiast się oburzył - Simka mu się nie podoba! No to czemu - pytam się - ciągnął ją na górę? Podkreślam - pasek flirtu był ledwie rozpoczęty... Bara bara ok - ale bycie parą - już nie?

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 2228
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » piątek 23 sie 2019, 23:54

@Aericia
Mialam 100% racji!!!!
Mod dziala jak zloto! Pozmienialam preferencje u mojego sima na 50/50 kobieta/facet zapisalam i wyszłam z gry. Po wlaczeniu spiknelam ich ze sobą. Wrecz rzucili sie na siebie :cat_lovely: Nie tykalam myszki , ale chata byla nalasowana nastrojnikami plus działka tez oznaczona odpowiednio. Zanim sie obejrzalam ten od facetów zaciągnął mi sima do wyra, Autonomicznie to poszło i teraz nie mozna ich od siebie odkleic :cat_mwaha:
Czyli nie meczysz sie z ustawieniami EA , Ustawiasz sama - zapisujesz i wychodzisz z gry. Jak wrocisz do sejfu to bedzie dzialalo tak jak chcialas. To jest bardzo fajne bo teraz moze mieszkac dwoch facetów ze soba i jak im ustawisz na 100% dziewczyny to nie ma obaw ze sie zabawia ze soba autonomicznie. To samo dotyczy dziewczyn.
Oczywiscie jak ktos lubi inne zwiazki to tez moze to sobie odpowiedno ustawic. Dziwne ze EA nie ustawila tak tego aby uniknąć atakow oburzonych przeciwnikow LGBT. No ale jakby ustawila to z kolei druga strona by byla wsciekla. Wiec chyba wolą udawać ze nie potrafia tego zrobić.
Ten mod jest BOSKI!
ORIGIN ID Kreatora Hero of Answers on EA AHQ

Awatar użytkownika
Aericia
Administrator
Administrator
Posty: 729
Rejestracja: wtorek 03 kwie 2018, 21:54
Lokalizacja: Warszawa
Origin ID: ukyojin

Post autor: Aericia » sobota 24 sie 2019, 23:09

To tak...
Z konwersacji z Turbo wyszło, że on serio nie planował wprowadzać przyciągania się Simów. Mało tego - jego atrakcyjność ma być tylko wskazówką dla grającego - ta osoba podoba się Twojemu Simowi, możesz ją podrywać jak chcesz.
Ponadto uważa, że gra nie ma atrakcyjności, choć ja się z nim nie do końca zgadzam. Albo więc myśli, że jej nie ma, albo nie rozgryzł skryptu albo nie chce zdradzać tajemnic programu (pomyslałam, że gdyby EA coś umieściła to ja na miejscu Turbo też bym tego nie ujawniała. Nie wiem jakie są zasady pisania modów ze skryptami do gry, ale podejrzewam, że grzebiący w skrypcie moderzy mogą być związani jakąś umową z firmą, aby za wiele nie ujawniać).

Odpisałam mu zatem, że chciałabym systemu, który będzie działał jak w Dwójce i że rozwiązania w grze typu (masz info, idź se podrywaj) są rownie ciekawe, jakby w grze RPG potworki, z którymi miałby walczyć gracz żeby np. przejść lokację, stałyby nieruchomo czekając na atak (co nie miałoby sensu przecież).
Napisałam mu o gwiazdach, które przyciągają fanów, o parach Simow w związkach, ktorzy flirtują autonomicznie. Opisałam też zalety przyciągającej Simów chemii, to, jak w Dwójce każde wyjście Simem do baru było przygodą, bo być moźe gdzieś czaił się wielbiciel lub wielbicielka.

Turbo na to, że mam fajne pomysły, że je rozważy, że być może on się myli itd. Nie wiem na ile zainteresował się sprawą a na ile chciał być po prostu uprzejmy i mnie spławić. Myślę, że jezeli on sam nie wyczuje potencjału takiego moda to zapewne nie weźmie się za zmiany aby zadowolić jakąś graczkę z Polski czy skąd tam to mu przylazło.

Na razie stanęło na tym, ze on rozważy a ja poczekam.

Cały czas mam cichą nadzieję, że mój pierwszy post nie był pomyłką zaślepionej baby i że Turbo nie wie/ wie ale nie powie o skrypcie odpowiadającym za romanse w Czwórce.

Jednocześnie jestem zła na twórców, że w tak ważnym aspekcie symulatora życia jak romansowanie, odwalili być moze fuszerkę stulecia (po Dwójce w dodatku!).
Obrazek

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 2228
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » sobota 24 sie 2019, 23:56

U mnie to dziala jak zloto. Inna sprawa ze to na pewno dziala przypreferencjach ustawiania plci i wieku. Kolor wlosów tez działa i budowa ciała. Na to daje gwarancje. Inne cechy jak ksztalt oczu, ciuchy, brwi to juz nie. (Jak zmienilam temu simowi orientacje z meskiej na zenska to jakby zmartwychwstal i autonomicznie podrywa wszystko co ma spodnice i jest mloda dorosla, czy nastolatka i ma kolor wlosow jaki preferuje)
Nie dziala zadna zakladka ktora od startu gdy sprawdzisz EA ustawienia jest pusta. Tam gdzie bedą EA ustawienia - to bedzie dzialac. Ta reszta to Turbo dodal ale chyba tylko dla picu i nic nie zmienial w skrypcie EA bo takowego skryptu po prostu nie ma.
Jak nie ma EA skryptu to on nic juz zrobic nie moze. To dotyczy wszystkich modow lacznie z MCC. Musi byc baza - skrypt EA a oni to tylko mogą modyfikowac zebys mogla wlaczac czy przelaczac istniejace w skrypcie opcje - modziarz tylko to dodaje tam w tym skrypcie - opcje przelaczania, czy wylaczania czesci skryptu, No do tego w zyciu sie zaden modziarz nie przyzna bo lepiej zeby malo oswiecony ludek myślał ze on taki genialny.
Jaka wiec jest recepta na ta jedna jedyną? Musisz ustawic takie opcje ktorych wiekszosc simow nie ma. Nie ma oczywiscie gwarancji ze gra nie wyprodukuje na bazie twoich ustawień caly szereg tych "jednych, jedynych'" ( u mnie wyprodukowala ale z opoznieniem) i twoj sim bedzie na nie lecial tez ale przynajmniej na starcie gry za duzej konkurencji nie bedzie
ORIGIN ID Kreatora Hero of Answers on EA AHQ

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3454
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » niedziela 25 sie 2019, 11:53

Ja też myślę po tej przygodzie z Simami, że to jest już w skrypcie gry, i coś chyba po kolejnych poprawkach zostało poprawione - z tym przyciąganiem znaczy się... Tylko mi jakoś tak smutno, że Sim chciał tę moją SImkę zaciągnąć do wyra - tak na zimno :( Zeby mu się chociaż podobała!

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 2228
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » niedziela 25 sie 2019, 15:31

Alutku przeciez to elektroniczne pliki plus trojwymiarowa forma graficzna w ktora ten plik jest wklejony. Ma wdrukowane ze ma podciagac te zielone paski samopoczucia choc to nie paski dla niego ale zapisany wzór matematyczny. I jak on te postawione przed nim przez programistów zadanie spelnia to jest OK. Jesli ten plik ma alarm, bo ma nisko pasek rozrywki to ma do wyboru kilka interakcji - z obiektami , jak komputer czy TV. Ale jesli ma nisko pasek towarzystwa i jednoczesnie rozrywki, to jesli w skrypcie plikowi tej opcji nie obwarowano dodatkowymi warunkami ktore musi "zaliczyć" aby ta opcja dla niego była mozliwa to oczywiscie najbardziej skuteczna opcja aby te nieszczęsne paski podciagnac to natychmiastowa interakcja z innym plikiem - w lóżku. :cat_mwaha: Oczywiscie lepiej aby ben plik zaciągany do łózka spelnial dodatkowe warunki ktore wyprodukują odpowiedni moodlet na pare godzin - jak preferowana uroda, ale na bezrybiu i rak ryba. I tu nieoczekiwanie i niechcacy gra dosc dobrze naśladuje real :cat_mwaha2:
Nie oczekuj od nich "ludzkich" reakcji. Takie reakcje to tez skomplikowane linijki literek w skrypcie. Im wyzszej klasy gra tym lepiej te reakcje sa napisane i nasladują real. Ale to nie real, rownie dobrze mozesz oczekiwac ze wzor matematyczny w twoim zeszycie zakocha sie w innym wzorze na sąsiedniej stronie. Zawsze trzeba o tym pamietac i miec dystans do tego co widzisz. Podobnie jak w kinie - wiemy ze to aktorzy, ale im lepiej aktor zagra tym szybciej zapominamy ze to tylko wyrecytowana rola.
To my zmieniamy swoimi emocjami ten spektakl, czy jak w tym wypadku grę w namiastkę realu.
Mało tego - my tez jestesmy podobnie zaprogramowani przez Matkę Nature. Cala reszta istniejaca oprocz wzorow wdrukowanych w nas genetycznie to juz wyzsza polka - etyka, moralnosc i.t.d wytworzona przez zbiory plików ludzkich. Czyli musi byc odpowiednio duzy zbior "plików - jednostek ludzkich i odpowiednio rozwinięte narzedzie - mozg - aby ta wyzsza polka zaistniala. Niestety pliki gry nie maja ani samoświadomości ani mózgu.
Chociaz mam momenty , gdy zaczynam podejrzewać ze cos tam sobie po dluzszym okresie gry wyprodukowaly dodatkowo oprocz tego co im programisci wdrukowali
ORIGIN ID Kreatora Hero of Answers on EA AHQ

ODPOWIEDZ

Wróć do „The Sims 4 - rozgrywka”