Oczywiście, to co napiszę znajdzie odzwierciedlenie w filmie poniżej (numeracja z opisu jest zgodna z tą z filmiku).
Zatem zaczynamy:
1. Simy przygotowujące posiłki otwierają szafki, szuflady, aby wyjąć z nich sprzęt - noże, miski, patelnie. Warto porównać te czynności z The Sims 4, gdzie narzędzia kuchenne pojawiają się znikąd.
2. Kiedy para śpi razem w łóżku zawsze czule się przytula do siebie ( w TS3 też się tuli, lecz tej czułości nie widać).
3. Jeśli na ścianie jest zawieszony telewizor czasem zdarza się, że spada i rozsypuje, pojawia się przy tym stosowny efekt dźwiękowy.
4. Czasem zdarza się także, ze małe dziecko potrafi uciec z łóżeczka.
5. Niektóre nastolatki mają trądzik i żeby się go pozbyć muszą użyć specjalnego kremu (przy kliknięciu na lustro). Po użyciu tegoż kremu trądzik znika (w TS4, jeżeli w CAS sima "wystroimy" w trądzik, ma go już na zawsze).
6. Jeśli Sim zamówi pizzę, to po jej dostarczeniu, weźmie kawałek. Kawałek ten zostaje usunięty z pudełka. W odróżnieniu od The Sims 3 i The Sims 4, gdzie pizza mimo jej jedzenia przez simów pozostaje w cudowny sposób nienaruszona.
Dodatkowo w Dwójce podczas jedzenia kawałek pizzy się wygina, tak jak to jest w realu.
7. Gdy Simy rozmawiają nad ich głowami pokazują się dymki dot. tematu rozmowy. W tym czasie ich zachowanie dokładnie obrazuje to o czym mówią. Np. jeśli jeden z nich mówi
o insektach, będą się otrzepywać. Jeśli rozmawiają o duchach wydają się przestraszeni. Mówiąc o rakietach kosmicznych ruchami rąk naśladują lot takiej rakiety.
8. Jeżeli Sim jest bardzo zmęczony i ma niską energię zasypia nawet w czasie jedzenia (zabawna animacja twarzą w talerzu).
9. Dzieci i nastolatki z osobowością lekkoducha mogą zjeżdżać z poręczy schodów spiralnych ( w TS3 również jest taka animacja, lecz w TS4 - jak wiemy - nie ma nawet schodów spiralnych).
10.Również lekkoduchy dzieci i nastolatki bawią się lodówką - huśtają na drzwiach lub szybko otwierając i zamykając drzwi sprawdzają, kiedy zgaśnie światło.
11. W grze można wejść w interakcję z samochodem. Wsiąść do niego, rozmawiać w nim ze sobą, robić bara-bara, słuchać muzyki. Jest także naturalna animacja wyjazdu (i wjazdu) z podjazdu (w TS4 brak grywalnych pojazdów czterokołowych).
12. W tanich lub starych samochodach czasem trudno domknąć drzwi, trzeba to zrobić dwukrotnie. Również taki samochód nie rusza płynnie
13. Gdy Simowie na drodze natrafią na małe przeszkody, potrafią je przekroczyć. Natomiast w Sims 4 Sim w takim przypadku jest uziemiony na zawsze.
14. Jeśli Sim pije dużo kawy zdarza się, że dostaje drgawek, które trwają przez jakiś czas.
15. Simy w każdym wieku w czasie snu mogą mieć koszmary, budząc się w nocy.
16. Gazety to kolejny przedmiot w The Sims 2, z którym można wejść w interakcję - czasopismo można przeglądać, rozwiązywać krzyżówki (wówczas wzrasta poziom logiki), robić papierowe samolociki.
17. Jeżeli dzieci są świadkami kłótni rodziców, wówczas uciekną i będą płakać lub z bezsilności wyżywać się na obiektach.
18. Rodzice mogą uczyć małe dzieci rymowanek. Po ich zapamiętaniu dzieciaczki same takie rymowanki sobie powtarzają.
19. Dzieci, po powrocie rodziców z pracy, bardzo serdecznie się z nimi witają poprzez przytulenie lub pocałunek (jak już pisałam poprzednio w TS4 dzieci też wybiegają na spotkanie rodziców, ale opiekunowie pozostają obojętni

20. Simy z leniwą osobowością stoją lub chodzą garbiąc się.
21. Jeżeli Sim zechce naprawić telewizor stojący na podłodze to musi go najpierw odsunąć od ściany. Telewizor dotąd będzie stał w takiej pozycji, dopóki ktoś go z powrotem do ściany dostawi.
22. Dzieci mają swoje specyficzne śmieszne ruchy, kiedy tańczą słuchając muzyki - kołyszą się, dotykają głowy, robią różne wygibasy.
23. Oprócz siedzenia i drzemki Simowie mogą również położyć się na boku podpierając głowę ręką i tak oglądać telewizję. Jakież to naturalne, prawda?
24. Kiedy Simy nic nie robią i czekają na Twoją dyspozycję, wówczas patrzą wprost na Ciebie, wodząc wzrokiem za kamerą, jeżeli ją przesuwasz.
25. Rzadko to się zdarza, lecz Simy z osobowością schludną, myją okna. Tej akcji nie można im nakazać, robią to same z siebie.
26. Jeśli jedno z małych dzieci pije mleko, drugie wyrywa mu butelkę. Wtedy to pierwsze płacze (częsty widok przy dwójce dzieci w równym wieku).
27. Nastolatki, mający złe relacje z rodzicami, mogą uciec z domu. Wrócą do domu jak dorosną lub jak rodzice zawiadomią policję. Wówczas policja przywozi uciekiniera, który będzie błagał o wybaczenie.
28. Kiedy Simy grają w szachy , w odróżnieniu od innych gier, pionki nie teleportują się, lecz poruszają precyzyjnie. Dlatego gra trwa dłużej.
29. Gdy jeden Sim korzysta z toalety, a drugi np. bierze prysznic dochodzi między nimi do kłótni i zawstydzenia.
30. Po powrocie ze szkoły dziecko najpierw sprawdza oceny. Jeżeli są fatalne złości się, jeżeli przeciętne wzrusza ramionami, natomiast jeżeli dobre to podekscytowane biegnie do domu pochwalić się rodzicom. Rodzic też jest wtedy szczęśliwy.
31. Kiedy Sim pisze w pamiętniku, a ktoś wejdzie w tym czasie do pokoju, zakrywa pamiętnik, dopóki osoba nie opuści pomieszczenia.
32. Jeżeli Sim jest głodny automatycznie otworzy lodówkę i zacznie z niej podjadać.
33. Kiedy kupisz Simom jakiś drogi przedmiot od razu wyrażą swój zachwyt. Jednak, gdy będzie to obiekt niskiej wartości, okażą dezaprobatę
Na pewno nie będą szczęśliwe Simy w basenie bez drabinek. Wtedy po pewnym czasie toną. Jest to najczęstszy sposób uśmiercania dwójkowych ludzików.
34. Poduszki na kanapach oraz siedzenia uginają się pod ciężarem siedzącego. Zapadają się tez wtedy, gdy ktoś po kanapie skacze lub się na niej położy.
35. Kiedy Sim gra na komputerze, poczeka aż sprzęt najpierw odpali, potem włoży płytę do stacji dyskietek i dopiero wtedy zaczyna grać (ówczesne realia

36. Dzieci mogą wyjadać zwierzakom jedzenie z misek . Potem będą wymiotować, ale nic im się nie stanie. Mogą tez spać na posłaniu psa lub kota.
37. Simy uwielbiają wręcz wykradać krasnale ogrodowe lub gazety. Aby odzyskać skradzione rzeczy sim o północy opuszcza parcelę i wraca z odzyskiem.
38. Dzieci mogą robić psikusy. Np. naelektryzować się na dywanie, aby potem kogoś porazić prądem.
39. Simy w Dwójce chodzą, biegają, ale także podskakują.
40. Sim biegnący po schodach autentycznie przebiera nogami tak jak to jest w realu (podobnie jest w The Sims 1).
41. Jeśli Sim zmienia pieluszkę niemowlakowi, to brudna zostanie zrzucona na podłogę i pozostanie na niej tak długo śmierdząc, dopóki ktoś jej nie posprząta.
Dziecko można kąpać w umywalce lub przewijać na przewijaku, przy zachowaniu naturalnej animacji.
42. W The Sims 2 istnieje sporo gier, w które simowe ludki mogą grać ze sobą. I tak np. papier, nożyce, kamień czy rzucanie piłki, walka na poduszki, gra w berka, w zośkę, w uderzanie rąk, łaskotki, dzieci mogą bawić się w złodziei i policjantów, wszyscy grać w łapki, robić samolot. W basenie zaś grac w marco polo itd.
43. Dziecko tańcząc z dorosłym staje na jego stopach i tak się poruszają.
44. Simy (bez względu na wiek) mogą także bawić się w wannie udając podróżnika, nurka, żeglarza.
45. Simy z cechą poważny ekscytują się np. teleskopem lub szachami. Z kolei osoby schludne lubią sprzątać i są wówczas zadowolone. Simy z osobowością towarzyscy cieszą się, gdy mogą z kimś rozmawiać.
46. Nieśmiali natomiast, gdy zostaną zmuszeni do rozmowy okażą swe niezadowolenie,patrząc w ekran. Simy poważne, które mają zachowywać się jak lekkoduchy także wyrażą swoją niechęć.
47. Złośliwi Simowie będą pocierać ręce z zadowolenia, gdy mogą kogoś zdenerwować.
48. Dzieci mają opcję pochwalenia się umiejętnościami gimnastycznymi, np. zrobieniem salta, gwiazdy lub stania na głowie.
49. W grze istnieje fizyka włosów. Falują one wraz z ruchami ludzików. Niektóre czapki na głowie też się lekko poruszają.
50. Simowie mogą nastawić budzik na konkretną godzinę, aby ich obudził. Alarm włączy się, a sim w zależności od nastoju albo go spokojnie wyłączy, albo będzie się wściekał uderzając w zegarek.
Teraz zaś zapraszam do obejrzenia tych sytuacji, o których pisałam powyżej.