Jakość nie jest najlepsza, lecz filmik jest oryginalny i pochodzi z oficjalnej strony EA:
Po jego obejrzeniu tudzież przypomnieniu, co zawierał, z pewnością nikt nie ma wątpliwości dlaczego swego czasu pewien prawnik toczył walkę, aby gry The Sims (które traktował na równi z Grant Thef Auto) zostały wpisane na listę gier zakazanych. Na szczęście dla nas graczy tak się nie stało.
A teraz już o animacjach niespotykanych w innych odsłonach serii.
98. Kiedy sim nie mieszka już z rodzicami i zaprasza ich do siebie (!) to po przybyciu rodzica - simy czule się witają - przytulają, całują.
99. Jeżeli spotka się dwóch simów i oboje mają konsole, wówczas mogą grać razem. Zwiększa to zabawę i wzrastają relacje między nimi.
100. Wraz z dodatkiem Uniwersytet doszła umiejętność rapowania. Sim może rapować w dowolnym miejscu i czasie. Może to robić dla zabawy albo za pieniądze. Może rapować sam albo konkurować z innymi.
101. Uczniowie swoje nieodrobione zadania domowe będą każdego dnia odkładać na biurku lub na podłodze. Z zeszytów można powstać niezła "górka" (na filmiku jest ta sytuacja wyolbrzymiona).
102. Simy mają mierniki aspiracji. Jeśli paski te staną się czerwone sim popada w depresję. Animacja w takiej sytuacji wygląda różnie w zależności od rodzaju niespełnionej aspiracji. Np. simy pragnący założyć rodzinę - będą kołysać poduszkę, żądni wiedzy będą przemawiać do piłki, spragnieni romansu będą tańczyć z mopem, pragnący zdobyć fortunę będą żebrać.
Chcący zabawy - będą tańczyć z abażurem na głowie.
103. Jeżeli miernik aspiracji będzie przez dłuższy czas czerwony - oszaleją. Wtedy pojawi się psychoterapeuta - spadnie z nieba i zacznie z nimi rozmawiać. Terapeutę widzi tylko leczony, nie widzą go natomiast osoby postronne.
104. Wszystkie gotowe rodziny w The Sims 2 mają swoje historie i albumy ze zdjęciami. Ze zdjęć tych gracz dowiaduje się, co ważnego w danej rodzinie się wydarzyło. Gracz może dopisać dalszy ciąg dziejów i dodać własne zrzuty ekranu.
105. Gdy dziecko gra w szachy, siada na stosie książek.
106. Jeżeli sim stoi na drodze, a jedzie samochód, to tenże samochód zatrzyma się przed ludzikiem i poczeka (trąbiąc) aż delikwent odejdzie. W Trójce natomiast autko swobodnie przejeżdża przez Sima, a ten nadal stoi jakby nigdy nic. Cuda, cuda na kiju

107. Po pojawieniu się dodatku "Czas wolny" doszły kolejne animacje związane z zainteresowaniami ludków. Zdarza się, że trenują "na sucho". Np. ktoś mający hobby sportowe będzie wykonywać gesty rzucania do kosza, simy interesujące się muzyką będą pogwizdywać lub ćwiczyć taniec nawet bez muzyki, Simy zainteresowane baletem będą wykonywać ruchy baletowe, zainteresowane nauką układają kostkę Rubika.
108. Jeżeli dziecko ma misia i nim się bawi, po pewnym czasie można zauważyć, że zabawka się zużywa (po ok. 11 dniach) i zmienia wygląd na zniszczoną (tak jest zresztą ze wszystkimi pluszakami). Jednak mimo oznak zużycia zabawka zachowuje swoje właściwości - ciągle można się nią bawić.
109. Kupując farmę dla mrówek, simy mogą obserwować życie tych żyjątek, naśladować je - robiąc na głowie antenkę lub z dłoni szczypce. Mogą też potrząsać terrarium, co spowoduje ucieczkę mrówek. W The Sims 3 tez jest co prawda farma mrówek, lecz jedynie co można, to tylko je oglądać w ciszy i spokoju.
110. Kiedy ktoś się na kogoś wścieknie pojawi się nad jego głową płomień.
111. Jeżeli dwóch simów się przyjaźni, a pojawi się osoba, którą jeden sim zna, a drugi nie, wtedy zachodzi interakcja przedstawienia sobie osób.
112. Jak już wiemy w TS2 są funkcjonalne samochody. Istnieje też opcja zainstalowania w nich alarmu. Po zainstalowaniu alarmu w samochodzie ludzik korzysta z pilota. Alarm zostanie uruchomiony, gdy do samochodu skrada się złodziej. Wtedy pojawia się policja.
113. W TS2 są funkcjonalne grzejniki co, przy których można się ogrzać. W TS4 to tylko dekoracja, chociaż w Czwórce za to jest termostat regulujący temperaturę pomieszczenia.
114. Kiedy Simy osiągają najwyższe stopnie w karierze zawodowej pojawiają się różne stroje, a także możliwości ich przemieszczanie się do pracy i z pracy. I tak np. po osiągnięciu najwyższego statusu w karierze w organach ścigania - sim przywdziewa strój superbohatera i staruje (niczym Supermen) w niebo. W niebo też startuje naukowiec po osiągnięciu szczytu kariery, tylko że jego strój ... no cóż


115. Jeśli ląduje lub startuje helikopter, osoby znajdujące się w jego pobliżu zatykają uszy z powodu hałasu.
116. Simy często grają w grę podobną do bingo. Jest to jedna z licznych gier simów, o których była mowa w poprzednich smaczkach.
117. Balony stanowią dekorację. Pozostawione jednak na kilka godzin po prostu pękają.
118. Patrzenie w gwiazdy w Dwójce to bardzo romantyczne interakcje. Para może nie tylko obserwować niebo, ale także przytulić się do siebie. W Trójce tez patrzą w gwiazdy ale do romantyzmu im daleko, a z kolei w Czwórce wspólne obserwowanie nieba ma tylko opcję przyjazną.
119. Jeżeli Sim osiągnie określony poziom twórczy może malować niestandardowe obrazy, zarówno te które są w katalogu gry, ale również te które do tego katalogu dodamy. O tym pisała już @olivkasims w poprzednich smaczkach. Należy dodać tylko, że jakość wykonania kopii nie odbiega od oryginału.
120. Gdy nasz ludzik dzwoni do kogoś, a ta osoba jest zajęta, ale nie mieszka sama, wówczas telefon odbiera inny domownik informując o tym naszego sima.
121. Starsze Simy mogą samochodem odwozić dzieci do szkoły, po tej akcji albo pojadą do pracy albo wrócą do domu. W Trójce też istnieje opcja odwiezienia dziecka, ale każdą czynność trzeba wskazać myszką.
122. W TS2 można spotkać skunksa chodzącego po parceli. Można obserwować go z daleka albo pogłaskać, jednak uwaga - skunks na to zareaguje we właściwy dla siebie sposób. Spryska sima, spryska zwierzaka, gdy ten mu się nawinie. W TS4 też mamy skunksa, ale domyślnego. Dowiadujemy się o jego istnieniu tylko wtedy, gdy spryskany, brudny pies wyjdzie z krzaka.
123. W Dwójce można szkolić zwierzaki, aby robiły różne sztuczki. Istnieje jedna specjalna sztuczka tylko dla kotów - umiejętność załatwiania się do sedesu. Nauka tego wygląda bardzo zabawnie

124. Simy naprawiają komputery w różny sposób, zależny od typu i "wieku" sprzętu. Komputer starszej generacji trzeba odwrócić tyłem, podczas gdy nowszej naprawa odbywa się po otworzeniu klapy z przodu.
125. Kiedy Sim umiera ze starości możliwe są dwie animacje śmierci. Jeżeli ma zielony lub czerwony miernik aspiracji, pojawia się Mroczny Kosiarz i pokazuje klepsydrę, że czas ludzika się skończył. Sim może się godzić z tym faktem, może oburzać i kłócić z Mrocznym. Natomiast, jeżeli pasek aspiracji w chwili śmierci jest złoty lub platynowy, Kosiarz pojawia się z tancerkami hula i Sim z walizką radośnie z nimi odchodzi.
126. W grze istnieje również breakdancer (gdy posiada się "Miejskie życie"), pojawiający się na parceli publicznej. Można obejrzeć jego występ lub za 75 simoleonów nauczyć się od niego tańca. Po nauczeniu się Sim może w dowolnym czasie i dowolnym miejscu ten taniec wykonywać za darmo albo za napiwki.
127. Koty i psy mogą uzyskać jeden z trzech rodzajów pracy. Wszystkie prace mają 4 poziomy, na każdym zwierzę musi nauczyć się określonych zachowań. Mogą jeździć do pracy typami samochodów (podobnie jak Simy) w zależności od stopnia, jaki w pracy posiadają.
128. Warto zwrócić uwagę na czynności kierowcy pojazdu. Jest animacja wciskania klaksonu, przekładania biegów. W TS3 kierowca tylko trzyma ręce na kierownicy i tak rusza.
129. Zachowania Simów zależą od cech ich charakterów. Szczególnie jest to widoczne przy Simach z cechą nieśmiały. W miejscach publicznych zaciskają ręce lub zasłaniają podbródek, gdy są wśród tłumu.
130. Głodne zwierzaki mogą jeść kwiaty z klombów. Psy mogą tarzać się w trawie lub kwiatach.
131. Zwierzęta reagują na swe odbicia w lustrze. Koty zazwyczaj podchodzą do tego obojętnie, zaś psy są podekscytowane.
132. Podczas ćwiczeń z TV simy wykonują zadania zgodnie ze swoją sprawnością fizyczną. CI o słabej kondycji nie wykonają dokładnie tego, co jest pokazane w telewizji. W TS 4 bez względu posturę oraz na umiejętności fitness ludziki idealnie wykonują pompki i przysiady. Takie zdolne bestie

133. Simy w takcie korzystania z toalety mogą także czytać gazetę (natomiast nigdy w wc nie spożywają posiłków, co w Czwórce zdarza się nader często).
134. Z biegiem czasu używane pianino wymaga dostrojenia. Przychodzi wtedy wezwany konserwator i dokonuje przeglądu.
135. Są różne animacje zmiany stroju. Zwykle Simy wirują i skaczą w powietrzu, aby zmienić strój. Jednak leniwe simy wirują chwiejnie trzymając jedną stopę na ziemi. Z kolei dzieci skaczą wysoko okręcając się wokół własnej osi.
136. Romantyczne animacje również są różne, jeżeli chodzi o wiek Simów. I tak para nastolatków ściska się delikatnie, nieśmiało (inaczej niż dorośli). Podobnie w wannie z hydromasażem para w zależności od wieku zachowuje się inaczej.
137. W ogóle w TS2 jest mnóstwo animacji wyróżniających poszczególne grupy wiekowe. Ot choćby siadanie na krześle. Inaczej usiądzie dziecko (podwijając nogę) a inaczej dorosły. Różnie też wygląda ich wstanie z krzesła.
138. Gdy ktoś patrzy jak inni grają w gry konsolowe, sam też się angażuje w rozgrywkę (np. krzyczy, podskakuje, macha rękami). W TS3 i TS4 animacje ograniczają się do prostych reakcji - śmiech, zaskoczenie, ale przede wszystkim oglądanie w milczeniu.
139. Jeżeli umrze wróg Sima, ten może wyżyć się na jego nagrobku - kopać w niego lub na urnie, rozbijając ją.
140. Gdy świat simów spowija zima i ulepi się bałwana, na parcelę domową przychodzi sympatyczny pingwin, by pogadać z bałwanem. Można go pogłaskać lub dać mu rybkę. Natomiast, jeżeli dostrzeże rybę powieszoną na ścianie, będzie próbował jej dosięgnąć.
141. Gdy Sim łowiący ryby postanowi zmienić lokalizację, to znaczy przejść w inne miejsce nad stawem, to przechodzi trzymając wędkę w ręce. Wędka nie znika, jak to jest TS4.
142. W lodówce może zabraknąć zapasów, więc trzeba je uzupełnić. Trzeba iść do sklepu spożywczego lub zamówić dostawę do domu. W TS3 też można zamówić jedzenie, ale tak naprawdę nie jest to konieczne do gotowania, ponieważ można zapłacić natychmiast, przygotowują posiłek z lodówki. Z kolei w TS4 lodówka w cudowny sposób napełnia się sama.
143. W TS2 nawet najprostsze jedzenie takie jak np. płatki owsiane Sim musi sam przygotować - najpierw do miski sypie płatki, potem dodaje mleko. Istnieje stwierdzenie, że tylko w tej odsłonie gry istnieje jedyny prawidłowy sposób przygotowania płatków. Chciałam zwrócić uwagę na opakowanie mleka (w filmie o tym nie ma mowy) - jest na nim zdjęcie Belli Ćwir, a na niektórych innych opakowaniach np. Smętny Klaun.
144. Sim do snu może przebrać się tradycyjnie w piżamę lub spać w bieliźnie. Możemy mu nakazać, którą opcję ma wybrać, ale często zdarza się, że to ludek sam o tym decyduje.
145. Gdy Sim robi zakupy w sklepie spożywczym i otworzy zamrażarkę, by wyjąć z niej jakiś produkt, z zamrażarki tej wydobywa się chmura pary. Po zamknięciu drzwi lodówki pojawi się na jej szybie szron, by z czasem zaniknąć.
146. Zebrane plony (gdy ktoś posiada "Pory roku") można umieścić w sokowirówce, aby wyprodukować kilka rodzajów soku. Jest opcja miksowania owoców lub wytworzenia nektaru. Na marginesie (w filmie też nie ma o tym mowy) sok można uzyskać nawet dodając do sokowirówki stary but - to taki dowcip twórców). W TS3 nektar wytwarza się poprzez udeptywanie w kadzi, natomiast w Czwórce jest już gotowy w butelkach. Teraz jednak po dodatku Życie eco to się zmieniło - istnieje ogromna machina wywarzająca nektar.
147. Jeżeli zmotoryzowany Sim idzie na randkę, po jej zakończeniu może partnerkę odwieź do domu. Po jej odwiezieniu sam powróci do domu.
148. W czasie randki pojawia się licznik zadowolenia z niej. Gdy randka będzie udana - następnego dnia partner może pod drzwiami domu Sima, pozostawiając kwiaty i wiadomość, a nawet większy prezent (np. telewizor). Jednak, jeżeli randka będzie nieudana, to biada Simowi. W "prezencie" dostanie tlącą się torbę lub .. kupę i obraźliwe przesłanie.
149. Gdy przyjeżdża strażak gasić pożar na plecach ma gaśnicę. Po zakończeniu akcji kanister znika, sugerując że pożar został opanowany.
150. Może zdarzyć się, że na parceli pojawią się karaluchy. Trzeba więc wezwać odpowiednie służby lub próbować samemu uporać się z problemem (chociaż z doświadczenia wiem, że nie jest to prosta sprawa, lepiej odżałować parę simoleonów na fachową pomoc).
Dodam jeszcze od siebie (na poniższym filmiku nie została przedstawiona), że istnieje również zabawna animacja związana z teleskopem. Simy oczywiście używając teleskopu, oglądają gwiazdy, ale także mogą podglądać sąsiadów. Takie podglądactwo czasem kończy się fatalnie - awantura, a nawet bójka gwarantowana

Proszę więc obejrzeć film, pokazujący zachowania ludzików, o których pisałam powyżej.