1. GRA BEZ TYTUŁU, bez scenariusza. Gra, która jeszcze nie powstała.
Dlaczego więc o niej piszę i to na pierwszym miejscu?
Otóż grę tworzy pochodzący z Francji ceniony i znany modder The Sims 4 o imieniu Arnie. Jego mody przede wszystkim wzbogacają rozgrywkę w Simsach. Wystarczy choćby wspomnieć o modzie Farmland ( zawierającym m.in. funkcjonalne owce, konie, na których można jeździć, ciągniki, którymi można orać, siać i wiele, wiele innych aspektów wzbogacających życie farmera.). Gdyby ten mod stanowił integralną część "Wiejskiej sielanki" na pewno dodatek byłby o wiele ciekawszy. Innym jego modem jest Plumfruit 2 i Sistagram, rozbudowujący funkcje sieci społecznościowych w Simsach (a nie jest taką namiastką, jaką dała nam EA w "Licealnych latach").
Ponad 11 miesięcy temu Arnie pożegnał się z The Sims i zaprzestał modowania tej gry. Postanowił bowiem całkowicie oddać się swojej pasji tworzenia gier, a jego największym marzeniem jest stworzenie symulatora życia, zawierającego te wszystkie elementy, które chciałby - jako gracz - widzieć w grze tego typu.
Oczywiście czym innym jest zmiana czy modyfikacja już istniejących skryptów, a czym innym tworzenie gry od postaw. Arni jednak jest ambitnym człowiekiem. Rozpoczął więc intensywne zgłębianie tajników oprogramowania takich narzędzi jak Unita i Unreal Enigme.
O postępach na bieżąco informował na You Tube. Ostatecznie po 6 miesiącach nauki zaprezentował krótką zajawkę, co jest już w stanie zrobić. Przedstawione demo jest prototypem, jeszcze raz podkreślam - p r o t o t y p e m, a nie początkiem realnej gry.
Demo zaczyna się od 6:30, ale warto obejrzeć cały zwiastun, bowiem Arnie wyjaśnia, jak to wszystko działa.
Czyż nie jest to fantastyczne! A to zdziałał tylko jeden człowiek.
Nie wiem, czy zwróciliście uwagę, czego Arnie dokonał w szóstym dniu, a co (według mnie) jest genialne. Otóż wymyślił (nie wiem, czy ktoś z twórców kiedyś na to wpadł) creator obiektów.
Na jednym z shorts widać wyraźnie jak taki creator działa:
https://www.youtube.com/shorts/IQfHbJ_poLY
EA nigdy nie dopuści takiej możliwości, bowiem przecież nie pozbawi się kasy z wydawanych kitów

Dwa miesiące temu Arnie poinformował społeczność na You Tube (cyt.)
"W końcu zdecydowałem, jaka będzie moja pierwsza gra, i obecnie piszę scenariusz do tej historii, a także bardzo wczesny rozwój (z podstawowymi funkcjami rozgrywki i środowiskami testowymi). Chcę podzielić się niektórymi rzeczami, które tworzę, ale nie mogę, ponieważ chcę zachować to w tajemnicy, aby zrobić duży zwiastun ujawniający. Więc mogę przejść w tryb cichy na kilka tygodni/miesięcy, dopóki nie będę gotowy udostępnić informacji o MOJEJ PIERWSZEJ GRZE"
(tłumaczenie za pomocą Google).
Możemy więc tylko czekać i życzyć Arniemu powodzenia. Myślę, że jest on zapaleńcem na tyle wiarygodnym, że faktycznie ambitnie podchodzi do tworzenia symulatora, a nie chodzi mu wyłącznie o wyciągnięcie kasy z ewentualnych patronów.
Warto więc śledzić jego kanał na You Tube
https://www.youtube.com/@arniesworkshop/featured
O innych znaleziskach dot. symulatorów życia napiszę poniżej (bo mi już raz wcięło cały tekst
