W The Sims 4 za pomocą tego kodu stworzymy np.nowe ciekawe meble czy ozdoby także imitujące naturę czy ogród oraz nietuzinkowe rozwiązania w bryłach budynków. Ten kod uruchomimy otwierając konsolę kodów (ctrl+shift+c) oraz wpisując "bb.moveobjects" i zatwierdzając (enter). Od tej pory możemy nie tylko powiększac objekty ( klawisze "[" oraz "]" ) ale i podnosic je (klawiszem "9") czy obniżać ( "0") i dowolnie łaczyć z innymi objektami.
Dalej ograniczy nas już tylko wyobraźnia a ten temat powstał z myślą o tym by podzielić się ciekawymi rzeczami, być może rozpowszechnić sposoby na tworzenie ciekawych "nowych" mebli czy innych rzeczy ale także po to by również podzielić się sposobami na inną zabawę w simach niż zwykle.
Będzie to zatem rodzaj zbiorczego poradnika o tym jak ciekawie wykorzystac elementy w grze by min stworzyc coś fajnego tym bardziej, że dzielenie się pomysłami podobnie jak dzielenie się rozgrywką także może dawać dużo frajdy.
Duże okna gotyckie.
Zawsze ciekawił mnie gotyk jednak jak zrobić duże okna rodem np. z gotyckich katedr czy kaplic zamkowych bez nieoficjalnych elementów cc?
To proste choć bardzo przydatny okaże się dodatek do gry "Spotkajmy się" i jak zobaczycie nie z powodu okien czy szachulców

1.Stworzyłem mur max wysokości i na wysokość 2 poziomów na dole łacząc 2 wystające kwadratowe bloki najniższa półścianką.Dodałem średnie okno niżej, najwyższe wyżej.
2.przyczepiłem podpórki w górnej części wystających bloków, powiększając je (tu powiększyłem 5 krotnie) i dostosowałem wysokość (kliknąłem 3xklawisz "9" by podniesć obiekt)
3.Używając półścianki do wypełnienia przestrzeni pod łukiem zamiast normalnej wysokiej ściany, pozbędziemy się czarnego koloru podpórek.

4.Użyłem też jednospadowego dachu.Zmniejszyłem go do szerokości 2 kratek wciągając także wystające ranty z każdej strony.
5.Obniżyłem wysokość daszku dopsowywując do niżej położonego okna.
6.Dodajmy jeszcze... rynny. Tak rynny z dodatku z Windenburgiem dają ciekawy efekt podziałki okna. W dolnej cześci dopasowałem do okna średnia długość a na górne nałożyłem najdłuższe rynny.

Po podwyższeniu fundamentu zastosowane w oknie daszki dają wrażenie "parapetów" okiennych a całośc może wyglądać jak na obrazku poniżej lub podobnie w zalezności od proporcji i zastosowanych elementów.

Ale zaraz zaraz co to za gotyk bez łuków sklepień i kolumn? Nie wszystkoi da się zrobic idealnie ale można stworzyc pewnego rodzaju wrażenie sklepien i ciekawego urozmaicenia oczywiście znów za pomoca kodu moveobjects oraz ponownie elementów z podstawy gry i z dodatku "Spotkajmy się".
Kolumny i sklepienia gotyckie
1.Stawiamy kolumnę,
2.wtapiamy w nią drugą i obracamy (klawiszem "," lub ".").Chodzi nie tylko o estetykę ale o uzyskanie sporej grubości kolumny.
3Można powielić proces poziom wyżej jeśli działamy w większym wnętrzu.
4.Tworzymy tymczasowe ścianki krzyżujące się najlepiej po 2 kratki długości.

1.Dodajemy podpórkę ,powiększamy ok 3 razy... sory nie pamiętam ile, zedytuję jak sprawdze

2.Po ustawieniu padpórek z 4 stron kolumny usuwamy niepotrzebne ścianki
3.Powielamy proces i powstaje nam zaczątek pseudo-sklepień (Tu oddaliłem od siebie kolumny o 5 kratek).

Pamiętając o proporcjach, powielamy zabieg wielokrotnie w zalezności od wielkości wnętrza i efektu jaki chcemy uzyskać.

Aby łatwiej pooglądać sobie wyższe niż jednopoziomowe wnętrze, warto w trybie życia (z simem na parceli) kliknąć będąc na 2 poziomie lub pierwszym klawisz TAB i wtedy możemy cykać ciekawe fotki naszym łukom. Klawiszem "G" likwidujemy widocznośc siatki.By zocazyc sufit lub zdjąć piętra w dół używamy klawiszy page-up, page-down.

Oczywiście możemy dopracować to po swojemu, ozdobic bardziej czy dac mniejsze podpórki pod większe by ulepszyć efekt więc traktujcie to rozwiązanie bardziej jako bazę wyjściową niż jedyny słuszny pomysł na pseudo-sklepienia i kolumny.
Takie rozwiąznie sprawdzi się oczywiście najbardziej we wnetrzach zamkowych czy świątynnych lub w budowlach fantasy.
Mam nadzieje, że ten pomysł lub jego fragmenty przydadza Wam się w projektach simowych
