(TS3) Kroniki Delisuny

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3556
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

(TS3) Kroniki Delisuny

Post autor: SimDels » środa 19 lut 2025, 22:10

Dziś w dobie swoistego przewrotu, kiedy nagle spod ziemii niczym trójnogi w dziele "Wojna Światów" wypełzło nam wspaniale klimatyczne sims2 sprzed lat i chyba też przy okazji spora gromada graczy przypomniała sobie o Trójce, postanowiłem spróbowac po raz kolejny uruchomić edytor świata,, który w tej ostatniej odsłonie gry sprawiał mi kiedyś więcej frajdy niż sama gra. Po wielu latach wreszcie działa (!) Oczywiście przy próbie budowania budynków na parceli za pomoca gry wyskakuje błąd ale zdaje się, że już częściowo ominąłem problem przenosząc ręcznie plik (edytor krzyczy, że grę mam na innym koncie, może to przez te ciągłe kombinacje EA z Origin a teraz EA App zważywszy na to, że kiedy nabyłem tę grę to żądnego z tych wynalazków nie było i gra uruchamiała sie tylko z bezpośredniego launchera.
Nie mniej mając rekordowo długie zdania za sobą, pomyślałem, że podzielę się tym co dziabię już w trakcie tworzenia. A nóż (widelec, nożyczki) przyniesie mi to szczęście i uda się skończyć tak by działało w grze a może nawet miało od razu na starcie mieszkańców (co nie zawsze mi kiedyś wychodziło).
Samo budowanie parceli jest w stopniu trudności czymś pomiędzy Dwójką i Czwórką choć troche bliżej Dwójki. No ale do rzeczy;

Delisuna

Nazwa tej tropikalnej wyspy jest robocza. Największe miasto to Delisang -kurort na wybrzeżu południowym z długą Aleja Pamową wzdłuż której planowane są najwyższe i najbardziej reprezentacyjne budynki (raczej bez szczególnie wielkich wieżowców jak to było w Tokyoko). Hotele w liczbie nadmiarowej ,kluby, sklepy i inne miejsca rozrywki (taka typowa "ulica grzechu" jak na kurorty przystało ;). Na wschodzie wyspy istnieje siatka ulic przygotowana pod dużo mniejszą spokojną osadę nadmorską prawdopodobnie pod nazwa Esang. Trasa wokół wyspy prowadzi także przez górska wioskę (na razie nie mam pomysłu na nazwę). Fragmentami trasa wiedzie bardzo wysoko w górach ale nie będzie tu pieszych tras wiodących na szczyty jak w świecie Gulfland choć podobnie jak tam , również i tu będzie można znaleźć relikty zapomnianej cywilizacji a może nawet coś w rodzaju miasta Majów (jeśli uda mi się coś takiego zrobić na największej parceli). Liczne stanowiska archeologiczne i miejsca dobre do szukania skarbów już są ale wiadomo... nie od razu Simtopowo zbudowano :)
Załączniki
Screenshot.jpg
Screenshot-2.jpg
Screenshot-15.jpg
Screenshot-4.jpg
Screenshot-3.jpg
Screenshot-9.jpg
Screenshot-13.jpg
Screenshot-7.jpg
Screenshot-5.jpg
Screenshot-10.jpg
Screenshot-8.jpg
Screenshot-18.jpg
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
Kamelia
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 157
Rejestracja: piątek 14 cze 2019, 09:10

Post autor: Kamelia » czwartek 20 lut 2025, 00:02

Piękna wyspa, szkoda że do trójki, bo pomieszkałabym sobie tam na górce z widokiem. Lubię ładne widoki i luksusowe domy. Pomarzyć
wład­czy­ni krainy bez uczuć...

Awatar użytkownika
Percival159
Naczelny
Posty: 743
Rejestracja: piątek 11 cze 2021, 12:06
Origin ID: Percival159

Post autor: Percival159 » czwartek 20 lut 2025, 11:34

Bardzo ciekawie ukształtowany teren, a miasto zapowiada się niezwykle intrygująco jako nowe otoczenie wakacyjne. :a_bravo: :13-thumbs-up:
Ma swoją historię tę znaną powszechnie i tę jeszcze nie odkrytą, którą Simowie będą badać na licznych stanowiskach archeologicznych. Ciekawi mnie ta górska wioska i nadmorska osada, oraz to jak je rozplanujesz i zbudujesz.

A mafijny hotel faktycznie przez jakiś czas mógłby spełniać składane obietnice, bo póki co z jego tarasów rozciągają się imponujące widoki. Mógłby, ale nie może, bo budowa została zablokowana... Ciekawe, co się z nim dalej stanie? Zostanie dokończony, wyburzony? A może powstanie wokół niego szemrana dzielnica, do której zapuszczają się tylko najodważniejsi turyści? Na dodatek w towarzystwie zaufanego przewodnika, który twierdzi, że ma znajomości gdzie trzeba i jest w stanie zapewnić pewną dozę bezpieczeństwa. Oczywiście o tyle, o ile oprowadzani grzecznie będą poruszać się po wyznaczonej trasie, nie zbaczając samowolnie w zakazane miejsca i zaułki. Opowieści o tym miejscu jeżą włos na głowie zarówno miejscowym, jak i przyjezdnym. ;)

Nie pamiętam jak było z ustawianiem parcel w trójce. Ale chyba podobnie jak w dwójce, można było samemu zaplanować, gdzie się pojawią i nie były tak sztywno wyznaczone jak w czwórce? Oczywiście z ogromnym zainteresowaniem czekam na kolejne relacje z budowy. I gdzieś z tyłu głowy rodzi się myśl: a może by tak jednak spróbować odpalić trójkę? A kysz! A kysz!
"Ukarani czy bezkarni –
Ciemność im na nerwach gra.
Bezimienni, legendarni –
Omawiają przyjście dnia".
(J. Kaczmarski)

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3556
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » czwartek 20 lut 2025, 12:59

@Kamelia Dzięki ogromniaste. Były jakies próby zrobienia czegos podobnego do Czworki ale chyba nadal albo są to jakieś wersje demo i płątne albo nie działające więc pozostaje mi taka zabawa bo bardzo brakuje mi od początku w ts4 takiego edytora. Swoją drogą jak tak móisz o tych willach itd... niekiedy możnaby tym naszym ludzikom pozazdrościć :D

@Percival159 ALez mi historie ciekawe podsyłasz :) Parcele na gotowych otoczeniach można przesuwac i chyba też dodawac nowe ale tu robię to przez edytor , który co ciekawe pozwala na robienie innych wymiarów parcel niż domyślne w grze np długi prostokąt 4;20 co jest przydatne by zrobić np jakies placyki lub ,malutkie parcele na sklepik (takie tu będą choć te mieszkalne zrobiłęm chyba w większości zbyt duże więc może jeszcze je porozdrabniam choć jest tu ich juz bardzo dużo).
Nie kuszę ale powiem jeszcze, że choć ludzikami to mi sie tam za mocno bawić nie chce pomijając ptzemieszczanie się ludzikiem po świecie * to jednak widok nawet tego otoczenia z podstawki zwłaszcza na klawiszy shipf daje wielką frajdę, wiedząc, że nic tu nie stanowi sztucznej ozdoby tłą ma się wrażenie specyficznego realizmu otoczenia. Przydałby sie porządny nastepca tej odsłony gry zamiast kombinowania typu "projekt Rene" (domki gotowe do meblowania bo chyba tak ma tam to wyglądać) czykli ak dla mnie symulator meblowania.

*Wiem, że to głupie ale czasami wcześniej instalowałem trójke żeby przejechac sie autem po jakimś otoczeniu lub rowerem bo to "zwiedzanie" w tej grze jest chyba najfajniejsze. Z tego powodu staram się robić trasy jak najbardziej widokowe i nie przesadzać z ilością drzew choć pewnie ich tu jeszcze sporo przybędzie.
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
aanielka
Asystent
Posty: 31
Rejestracja: poniedziałek 06 sty 2025, 23:47
Origin ID: aanielka

Post autor: aanielka » czwartek 20 lut 2025, 21:34

Hej @SimDels, ale frajde mi sprawiasz, dłubiąc znowu w CAW, będę śledzić Twoje poczynania z wielkim zainteresowaniem, bo jako czynny trójkowy gracz chętnie bym przytuliła jakiś nowy światek a sądząc po Twoich wyczynach w Czwórce i tych starszych w Trójce będzie to świat niebylejaki, tyle że ja mam wersję gry 1.67 więc pozostaje tylko mieć nadzieję że zadziała z wersji 1.69;
gdy jestem w Trójce tak jak Ty uwielbiam jeździć z simem po świecie i oglądać otoczenie z pozycji pojazdu, tak że pierwszego fana już masz. :a_jumping:

Swego czasu trochę dłubałam w CAW, ale tylko w zakresie poprawek do już istniejących światów, przerobiłam nawet Riverview pod swoje potrzeby ale coś poszło chyba nie tak przy eksporcie do sims3packa bo część oryginalnych ozdób terenu mi się nie przeniosła, a gdy tylko dla sprawdzenia eksportowałam świat to już poszło ok, projekt czeka w zawieszeniu, bo już mi się nie chciało drugi raz tego samego robić, przykurzył się nieco, ale może kiedyś do niego wrócę :22-thinking-face:

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3556
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » czwartek 20 lut 2025, 23:57

@aanielka ogromnie ci dziękuję chociaż dzisiaj sprawdzam dokładniej i jednak mam jakiś poważny problem z edycją otoczenia w grze ale powalczę z tym i znajde może jakiś sposób na obejście tego dziwnego błędu. Miło wiedzieć, że bawisz się tą odsłoną gry i że także tworzyłas w edytorze. Mysle, że gotowy świat będzie działać niezaleznie od wersji a co do twojego problemu to chyba miałem podobny, u mnie to wynikało z tego, że gra nie widziała zainstalowanych jak byk dodatków dopóki nie potwierdziłem ich istnienia w aplikacji ea mimo ,że tam tez pokazywały sie jako zainstalowane (chyba naprawd eto pokłosie chaosu z tymi aplikacjami nakłądającymi sie na siebie).
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
aanielka
Asystent
Posty: 31
Rejestracja: poniedziałek 06 sty 2025, 23:47
Origin ID: aanielka

Post autor: aanielka » piątek 21 lut 2025, 01:02

@SimDels ja cały czas działam w starej "nieoriginowej" wersji Trójki czyli z zupełnym pominięciem EaApp, mam wszystkie dodatki, również store więc raczej bląd nie wynikał z tego, ale jeśli chodzi o edycję świata w grze to u mnie również występował błąd dopóki nie przeniosłam całego CC i store z DCCache, bo mam tam masę GB, jak i package'ów z Mods, wtedy edycja poszła.

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3556
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » piątek 21 lut 2025, 16:57

@aanielka Możesz podpowiedzieć skąd dokąd przeniosłać pliki? Może będzie to dla mnie jakies ułatwienie jeśli sprawdzi się przy plikach miast
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
aanielka
Asystent
Posty: 31
Rejestracja: poniedziałek 06 sty 2025, 23:47
Origin ID: aanielka

Post autor: aanielka » piątek 21 lut 2025, 17:37

@SimDels po prostu tymczasowo zabrałam je z gry, żeby to wszystko nie musiało się wczytywać, elementy samego świata obrobiłam w CAW, a parcele zrobiłam normalnie w grze już z całą zawartością i wstawiłam w przygotowane działki. Podejrzewam, że program pamięciowo nie radzi sobie z za duża ilością contentu. Na różne rozmiary działek jest mod na MTS autorstwa Velocitygrass: AddAnyLotSize.
Poprawiałam też parę fanowskich światów i wszystko poszło ok.

Awatar użytkownika
bobas52
Mistrz Humoru
Mistrz Humoru
Posty: 1940
Rejestracja: piątek 06 kwie 2018, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Origin ID: bobas52

Post autor: bobas52 » sobota 22 lut 2025, 07:42

Nawet pusta okolica ma swój niepowtarzalny urok. Pamiętam Twoje światy, które tworzyłeś, były kapitalne. Szkoda, że Czwórka pozbawiła Cię możliwości zabawy w tym kierunku.
Z przyjemnością będę obserwować jak zmieniać się będzie wyspa w miarę postępu prac. Te starożytne rzeźby za miastem skojarzyły mi się z kulturą Ameryki Południowej. Historię już mamy, czas pokazać zmiany jakie zaszły na przestrzeni lat. Kibicuję Ci Mistrzu z całego serducha :13-thumbs-up: .

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 4040
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » sobota 22 lut 2025, 09:31

@aanielka Anielka - jak pamiętasz - w trójce pliki cece oraz te ze sklepu store instalują się w trzy miejsca (do downloads po pobraniu) a potem instalowane są (dokładnie te same) do folderu dc backup i dc cache.
Błąd występuje wtedy, gdy usunie się zawartość folderu dc backup, a chce się wyeksportować parcelę czy Sima z tymi właśnie cecami. Bo one są widoczne w grze jedynie dzięki temu, że gra je sobie instaluje właśnie jeszcze do dc cache. Jednak tam te pliki są skompresowane w wielkie pliki zbiorcze po ok 200mb każdy. Gra im nadaje kolejne numery - dbc0 dbc1 dbc2 oraz analogicznie ebc0, ebc1, ebc2 czy ebc3 - nie pamiętam już czy ebc dotyczy plików ze store a dbc cece czy odwrotnie. W każdym razie żeby móc wyeksportować parcelę czy Sima nie można usuwać zawartośc folderu dc backup - bo tam są nieskompresowane pliki rozpakowane do gry z postaci simspack (simspack jest jedynie spakowanym archiwum!) Gdybyśmy rozpakowali (lub podejrzeli) zawartość takiego simspacka, to zobaczymy tam pliki z zapisem dziwnych literek i cyferek! To jest postać natywna plików, które obsługuje gra. Gra musi mieć dostęp do tych pojedynczych plików z cyferkami i literkami w nazwie - podczas eksportowania nie widzi ich, jeśli są skompresowane w folderze dc cache, a nie ma ich w folderze dc backup!
Piszę to wszystko ze świadomością, że jako stary trójkowy wyjadacz na pewno o tym wszystkim wiesz, ale może akurat nie - bo ponoć najciemniej jest pod latarnią :P

Aa - i jeszcze jedno - nie wyeksporujemy ani Sima ani parceli z zawartością znajdującą się w folderze Mods/Packages, bo tamtych plików gra nie widzi kompletnie, trzeba je dodawać do postu w którym wysyłamy parcelę - osobno - najlepiej spakowane jakimś archiwizerem.

Nigdy niczego nie robiłam w CAW więc nie podpowiem niczego sensownego, ale wydaje mi się, że nie można ruszać niczego z folderu Dc backup, jeśli się chce coś w CAW-ie tworzyć, natomiast usunięcie plików z dc backup jeśli nie zamierza się niczego eksportować jest najczęstszą praktyką stosowaną przy odciążaniu gry, by się tak nie cięła. Łatwo bowiem policzyć, że jeśli się nie usunie plików z dc backup i z folderu downloads - to jeśli zainstalowaliśmy ceców na sto mb, to w efekcie końcowym mamy ich trzysta megabajtów w grze, bo te same są w trzech miejscach!
Pliki z folderu downloads usuwamy bezwzględnie - bo po zainstalowaniu w grze (czyli rozpakowaniu ich do wspomnianej postaci natywnej) NICZEMU już nie służą, obciązając grę. Wyłączamy w grze wspomnienia, a sam zapis co jakiś czas odnawiamy (zapisujemy go pod inną nazwą - przez polecenie zapisz jako np Sunset Valley 1 a potem - Sunset Valley2 etc. Za każdym razem musimy powtórzyć zapis (już bez dodawania numerka i poleceniem zapisz (a nie zapisz jako) - a to po to, by gra utworzyła sobie backup tego zapisu. Po wyjściu z gry wchodzimy do saves usuwamy wcześniejsze zapisy. Oczywiście niezbędny jest też NRAAS overwatch, który uniemożliwia(lub przynajmniej ogranicza) gromadzenie w grze różnych śmieci, wyłącza grające telewizory u niegranych mieszkańców w otoczeniu, usuwa błąd gry w postaci gromadzących się w plecaków sima starych samochodów - tymi, które przyjeżdząją po sima gdy zaczyna dopiero pracę. I tym podobne kwiatki.

@Percival159 - ja nie rozumiem, dlaczego ty nie chcesz odpalić trójki. Ja nadal gram, nadal buduję, i jest to moja ukochana odsłona gry!

Delsiku - twój świat zapowiada się bardzo ciekawie. Ma interesujące ukształtowanie terenu - w zasadzie nie ma takiego w dotychczasowych światach z gry i ze store - prócz Hidden Springs. Ale z nim akurat są ciągle problemy, tak jak i z Appaloosa Plains. Kurort będzie na pewno ciekawą alternatywą dla posiadaczy opatrzonej podstawki i płaskiego Riverview. Pamiętaj jednak, że im więcej ozdób terenu - w tym drzew - tym większe prawdopodobieństwo cięcia się gry. A jeśli dodać dużo parcel i do tego tych dużych - padaczka gry nieunikniona. To miej na uwadze budując swój świat. Ale nawet nie wiesz jak się cieszę, że ci CAW wreszcie działa!
Ostatnio zmieniony sobota 22 lut 2025, 10:27 przez Alibali, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3556
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » sobota 22 lut 2025, 10:10

@Alibali Dzięki wielkie, kiedys zrobiłęm "Gulfland" i tam dało się nawet chodzić po bardzo wysoko położonych szlakach górskich na szczyty i polanki górskie choć dziś już chyba nie potrafiłbym za szybko tak tego zrobić. Caw niby działa ale póki co troche jak oddzielna aplikacja nie mająca za wiele wspólnego z sims3; Prawdopodobnie największym błędem było spontaniczne przeniesienie (kiedyś dawno temu) gry i dodatków dobrowolnie na orygin (chyba wydawało mi się, że będzie wygodniej nie instalowac wszystkiego z płyt za każdym razem). Ceną za to są pewnie takie niezgodności, że w CAW export świata wreszcie działa i to jest już coś ale opcja "edytuj w grze" która przenosi z caw do gry by budować na wyznaczonych w caw parcelach nie działa; wywala sie błąd coś w rodzaju "zaloguj się na inne konto twoja gra nie jest przypisana do użytkownika" czy jakos podobnie mimo ,że to to samo konto a do tego zalogowałem sie d;a uspokojenia systemu także w laucherze trójki na ten sam mail i hasło rzecz jasna... i dooppa :S W sumie chodzi mi coś jeszcze po głowie ale nie miałbym ochoty żeby znó kupować dodatki; jakbym odżałował na podstawkę (chyba ok 60 zeta teraz) to może zrobiłbym sobie nowe konto... kurczę a może dałoby się grę z płyt jednak jakoś przypisać do innego maila? Może jakis temat wymysle oddzielny choć chyba o trójkowych problemach Ali duzo juz tu na forum kiedyś pisałaś. Może to zagadnienie nie tylko mnie ciekawi - czy można "oszukać system" i zmienić sobie maila do trójki (z nadzieją, że to cos da) lub jakimś cudownym sposobem powrotu do grania takiego jak u @aanielka czyli "poza współczesna aplikacją. Ogólnie męczące to jest, że dziś tak wiele gier uruchamia sie nawet niekiedy z kilkoma apkami jednoczeńie chyba np w przypadku simów na steam tak jest czyli w pewnym sensie mamy 3 lanczery (polonizując to łamliwo-językowe słowo) -obłęd :O
@bobas52 Serdeczne dzieki po wielokroć :) Wierzę, że jakoś znajdę jeszcze sposób na kolejne nowe problemy z ta zabawą bo faktycznie dla mnie zabawa w simsy bez tworzemia włąsnych miast czy tzw światów to w sumie jakby pół zabawy co najwyżej, dlatego Czwórka choć na swój sposób łądna i wszystkich nas wciągneła to jednak świeci mi po oczach tym brakiem zwłąszcza wtedy kiedy nowe otoczenie od twórców jest napakowane dużą ilością udawanych domów (bo troche lepiej było przy WIndenburgu i prawie idealnie przy Sulani. Powiedzmy, że znośnie przy otoczeniu z "Rumunią" ze zdechlakowego dodatku i oczywiście newcrest ale reszta to taka zabawa w usupełnianie ściśle okreslonej tkanki a to prędzej czy później trochę nuży.
Te rzeźby to faktycznie takie odniesienie do cywilizacji ameryjańskich choć najbardziej przy samych pomnikach zainspirowałem się Wyspą Wielkanocną ale faktycznie ma tam być tez jakas piramida lub coś więcej . Kiedyś udało mi sie takie miniaturki zrobić w South Islands i chyba ogólnie klimat tamtego świata mi chodzi po głowie kiedy sobie wizualizuję to co teraz chciałbym zrobić, mam nadzieje, że coś z tego wyjdzie :)
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 4040
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » sobota 22 lut 2025, 10:25

Wiem, że można mieć dwa systemy operacyjne jednocześnie - taki, który obsługuje jeszcze te starutkie płyty, jak i ten najnowszy. Spróbuj więc takiej opcji Miszka, żeby zainstalować z płyt. Jakby co - mam kompletne Simy dwójkowe i trójkowe na płytach. więc mogę wysłać, wgrasz i odeślesz. A uruchamiać będziesz trójkę za pomocą moda NO cd ( na stronie NRAAS-a do pobrania) Latami grałąm bez wkładania ostatniej płyty, czyli Skoku w Przyszłość.

Teraz po skopaniu starszych gier przez EA App - muszę co jakieś trzy - cztery rozgrywki uruchamiać opcję (do trójki) - napraw grę, bo apka nie widzi moich dodatków. Nadal proponują mi zakup tych światów, które kupiłam, w apce nie mam wśród zakupionych gier Barnacle Bay i Hidden Springs czy Monte Vista :( Ale gdy uruchamiam grę, to mam. Ale losowo - raz jednego nie widać, raz drugiego... Nie mam pojęcia, o co chodzi.

Awatar użytkownika
aanielka
Asystent
Posty: 31
Rejestracja: poniedziałek 06 sty 2025, 23:47
Origin ID: aanielka

Post autor: aanielka » sobota 22 lut 2025, 12:32

@Alibali wszystko o czym piszesz jest mi oczywiście wiadome, zawsze wszystko wyrzucam z folderu zarówno Downloads jak i DCBackup, bo raczej nic nie eksportuję z gry do Sims3packów, w moim przypadku mówiłam o eksporcie świata z aplikacji CAW i tutaj można a nawet trzeba mieć opróżnione foldery gry z cecekami w każdej formie, bo po prostu z poziomu CAW nie uruchomi się edycji świata w grze. CAW po prostu wisi i nie przechodzi do tego trybu (który i tak jest uproszczony), po usunięciu zawartości DCCache i Mods normalnie działa. Tak przynajmniej było w moim przypadku. U @SimDels podejrzewam jest inny problem, bo być może CAW nie współpracuje zbyt dobrze z wersją 1.69 i EA App.

Jeśli chodzi o instalację z płyt to ja mam wszystkie płyty instalacyjne w postaci obrazów płyt na dysku i instaluję korzystając z programu do tworzenia obrazów płyt i emulacji napędów CD DaemonTools. Czytałam gdzieś, że płyty wydane przed 2012 r nie wymagały instalacji Origina a późniejsze już tak. Moje są starsze, bo wszystko przebiegało przy instalacji jak kiedyś, numery seryjne wpisywałam tak jak przy instalacji z fizycznej płyty i nie było potrzeby logowania się. Aktualizację do wersji 1.67 można zrobić już w launcherze, ale można też znaleźć w necie oryginalne paczki aktualizacyjne do kolejnych wersji. Myślę, że na Win10 można tym sposobem zainstalować Trójkę bez konieczności uruchamiania EA App, ale osobiście tego nie sprawdzałam, bo na Dziesiątce mam wersję z Apką, tyle że z niej nie korzystam, żeby uniknąć takich kwiatków jak pisze @Alibali :08-smiling-face-open-mouth-closed-eyes: . Swoją instalację Sims 3 mam już od wielu lat, ale jest sporo osób grających i tworzących w wersji 1.67 czyli tej nie wiążącej gry z Apką.

Ja zapisuję grę korzystając z Nraas Savera, który co pół godziny wyświetla mi okienko zapisz i sam nadaje kolejny numerek od 1 do 4, również w trybie budowania co jest przydatne bo w tym trybie nie można normalnie zapisać gry. Trzymam te cztery zapisy i nadpisuję w kolejnej rundzie. Gram w ten sposób na wieloletnich sejwach i chyba nigdy nie straciłam zapisu.
Z naszej konwersacji wynika, że o Trójce można by pisać elaboraty po tylu latach grania i zbierania doświadczeń, o Dwójce zresztą też :cat_mwaha:

Awatar użytkownika
Percival159
Naczelny
Posty: 743
Rejestracja: piątek 11 cze 2021, 12:06
Origin ID: Percival159

Post autor: Percival159 » sobota 22 lut 2025, 14:32

@Alibali To nie to, że nie chcę odpalić trójki! :D Oprócz Simsów mam jeszcze inne gry pozaczynane, które chciałabym skończyć - i na to wszystko czasu brak. Gdyby czas był z gumy, to bardzo chętnie odpaliłabym i trójkę, bo otwarty świat i jazda na motorku to było coś cudownego!. Na razie w chwilach wolnych delektuję się dwójką i na poważnie zastanawiam się nad ściągnięciem CC do niej.Ta odsłona ma to do siebie, że błyskawicznie się otwiera, u mnie zawsze dużo szybciej niź czwórka. Ekrany ładowania też ma szybkie.
"Ukarani czy bezkarni –
Ciemność im na nerwach gra.
Bezimienni, legendarni –
Omawiają przyjście dnia".
(J. Kaczmarski)

Awatar użytkownika
aanielka
Asystent
Posty: 31
Rejestracja: poniedziałek 06 sty 2025, 23:47
Origin ID: aanielka

Post autor: aanielka » sobota 22 lut 2025, 14:42

@Percival159 moja Dwójka ładuje się za pierwszym razem po uruchomieniu komputera ok 10 minut albo i więcej, jak wyjdę z gry i ponownie uruchamiam to już krócej, ale ja mam jak pisałam w innym temacie ponad 40 000 plików cc w Downloads, tak więc żeby utrzymać komfort szybkiego ładowania trzymaj się raczej niższego limitu :08-smiling-face-open-mouth-closed-eyes: . Sama gra już śmiga jak należy.

Edit: @SimDels w tym temacie https://www.simtopia.pl/viewtopic.php?f=13&t=3304 jest poruszona kwestia instalowania Trójki z płyt na Win10, może uwagi Sławka pomogłyby Ci w instalacji gry bez powiązania jej z EA App.
Ostatnio zmieniony sobota 22 lut 2025, 15:23 przez aanielka, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Percival159
Naczelny
Posty: 743
Rejestracja: piątek 11 cze 2021, 12:06
Origin ID: Percival159

Post autor: Percival159 » sobota 22 lut 2025, 15:17

@aanielka Właśnie, nie posiadam CC, choć trochę modów mam i dlatego ładowanie się dwójki jest błyskawiczne, niecała minuta. :D Powyżej porównywałam to do czwórki, w której też nie mam żadnych CC tylko parę modów, a mimo wszystko ładowanie się gry, a potem ekranów parcel trochę trwa i trzeba poczekać. :39-face-stuck-out-tongue-winking-eye: A 40 000 plików CC to się na pewno nie dorobię, bo zabrakło by mi cierpliwości i czasu, by się w tym grzebać. :03-face-with-tears-of-joy: Choć efekty budowania, jak się już ma owe CC są na pewno fajne.
"Ukarani czy bezkarni –
Ciemność im na nerwach gra.
Bezimienni, legendarni –
Omawiają przyjście dnia".
(J. Kaczmarski)

Awatar użytkownika
aanielka
Asystent
Posty: 31
Rejestracja: poniedziałek 06 sty 2025, 23:47
Origin ID: aanielka

Post autor: aanielka » sobota 22 lut 2025, 15:30

@Percival159 Zajrzyj do tematów Alibali w dwójkowym dziale, https://www.simtopia.pl/viewtopic.php?f=17&t=2931 i https://www.simtopia.pl/viewtopic.php?f=17&t=5487, może coś dla siebie znajdziesz :01-grinning-face:
Po kilkunastu latach grania może się dorobisz i takiej kolekcji :a_grin2:

Awatar użytkownika
Percival159
Naczelny
Posty: 743
Rejestracja: piątek 11 cze 2021, 12:06
Origin ID: Percival159

Post autor: Percival159 » sobota 22 lut 2025, 15:45

@aanielka Zważywszy na to, że po sześciu latach regularnego grania w The Sims 4, dorobiłam się zaledwie jednego CC (włosów Marylin Monroe dla Simki stworzonej przez Alę/Alibali), to większej kolekcji w The Sims 2 dorobię się nie po kilkunastu, a po kilkuset latach grania. Wcześniej nie ma na to szans... :a_grin2:

P.S. Dzięki za linki.
"Ukarani czy bezkarni –
Ciemność im na nerwach gra.
Bezimienni, legendarni –
Omawiają przyjście dnia".
(J. Kaczmarski)

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 4040
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » sobota 22 lut 2025, 18:20

Rany, jak się zejdą simomaniacy, to powstają elaboraty! Bo po tym prawdziwego maniaka tej gry można poznać. Gdy pisałam jakąś poradę na trójkowym forum a później czwórkowym, to można to było mierzyć na metry. Ale kochałam i nadal kocham to robić. Gdy widzę jakiegoś bezradnego biedaka szukającego pomocy, to nie umiem przejść obojętnie - co nie zawsze przekładało się (i nadal nie przekłada) na wdzięczność. Mimo iż proszę - napisz człowieku, czy to pomogło, bo to dla mnie też wskazówka - nie mówiąc o innych. A taki jeden z drugim przeczyta i nawet nie bąknie jednego słowa. Wrr...

Anielko, mam nadzieję, że gdy tak się rozkręciłaś w dwójkowym i trójkowym temacie, to już nas nie opuścisz :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaginiony Świat Delsa”