InZOI

Awatar użytkownika
Kirka
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 454
Rejestracja: wtorek 14 kwie 2020, 14:54
Origin ID: KirrkaNa

Re: InZOI

Post autor: Kirka » piątek 28 mar 2025, 02:28

Na Steamie już można kupić InZOI. Cena w polskich złotych jest nawet niższa niż się spodziewano, a mianowicie gra kosztuje 149,00 zł.
Niestety, ale z kolei wymagania systemowe są chyba wyższe od wcześniej zakładanych :34-sleepy-face:
Cóż, pozostaje granie w chmurze w GeForce NOW? Tylko, że to kolejny wydatek. Ceny za subskrypcję wzrosły. Za 1 miesiąc 54,00 i granie przez 6 godzin dziennie, a w wersji Ultimate - 109,00 i możliwość grania przez 8 godzin dziennie. I analogicznie za pół roku: 269,00 i 539,00. Trochę dużo :(
Podam jeszcze link do strony GeForce NOW, na której można się dowiedzieć, jak to wygląda i sprawdzić jakie gry są dostępne (ponad 2 tys. gier)
https://www.nvidia.com/pl-pl/geforce-now/
https://www.nvidia.com/pl-pl/geforce-now/games/

Awatar użytkownika
Katel
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 144
Rejestracja: czwartek 07 cze 2018, 07:24
Lokalizacja: Podkarpacie
Origin ID: Katel

Post autor: Katel » piątek 28 mar 2025, 10:56

Obczajałam wczoraj te demo, dzisiaj nie jest już dostępne. Trochę szkoda, bo i tak nie daje możliwości rozgrywki a jedynie udostępnia creator postaci tryb budowy. Ani jeden ani drugi tryb nie daje możliwości zapisania swojego "dzieła" (a przynajmniej ja nie ogarnęłam takiej możliwości w demo) więc nie bardzo widzę sens w odcięciu potencjalnych nabywców od mozliwości przetestowania. Chyba że obawiają się że toporność trybu budowy mogłaby raczej odstraszać niż zachęcać. Takie właśnie są moje pierwsze wrażenia. CAS jest ok, możliwości modyfikowania wyglądu są bardzo fajne, a tworzone postaci wyglądają naprawdę ładnie. Trochę nie podobają mi się ciuchy, ale to może poprostu dlatego, że ja jestem z poprzedniej epoki i większość po prostu jest zupełnie nie w moim stylu :D. Ale jeśli chodzi o tryb budowania... :a_hatecomp: Nie wiem, może to po prostu kwestia przyzwyczajenia się do czegoś nowego, ale naprawdę układanie podłogi po 1 płytce, czy brak możliwości pomalowania jednej ściany kilkoma kolorami (w tej po zaznaczeniu ściany podświetla się cała i wali jedną farbę po całości). Ustawianie dachów, czy zwykłe przestawianie mebli jest po prostu ciężkie. Jest też całkiem możliwe (a nawet pewne), że w ciągu zaledwie 1,5 godziny dłubania, wielu rzeczy zwyczajnie nie odkryłam lub nie znalazłam, ale to z kolei znaczy, że tryb nie należy do nazbyt intuicyjnych. Generalnie o ile tworzenie postaci jest w porządku, to tryb budowania wymaga jeszcze wieeeele pracy. Gdybym miała w to grać to na tę chwilę pewnie korzystałabym wyłącznie z gotowych domów, w których pewnie nawet przestawianiem mebli bym się nie trudziła. Na tę chwilę na pewno się na tę nowość nie rzucę, poczekam, aż trochę to dopracują. Niwątpliwie gra ma ogromny potencjał, szczególnie jako zdrowa konkurencja dla simsów i niechaj się rozwija zdrowo, może jej rozwój choć trochę rozrusza leniuchów w EA :)
W przerwach między budową a budową bawię się tak: https://www.wattpad.com/user/Kami-Kate

Nisełka
Felietonista
Posty: 152
Rejestracja: sobota 09 mar 2024, 12:34
Origin ID: niselka

Post autor: Nisełka » sobota 29 mar 2025, 17:56

@Katel Z tego co zdołałam wywnioskować z podcastów, to pełna wersja InZOI ma już na starcie dawać trochę tego, co w serii "the Sims" było dopiero w którymś rozszerzeniu. Tu dwa świeże podcasty o InZOI

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3556
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » sobota 29 mar 2025, 21:56

To co przeczytałem w recenzji z Komputer Świata pokrywa się w sumie z odczuciami tych z Was, którzy już w to grali oraz z recenzjami graczy na YT ale wkleję link bo w sumie ciekawie i trochę hmmm... bez litości opisano tam ta grę jako mówiąc delikatnie mimo grafiki i możliwości, nie całkiem udaną choć wiadomo, że z czasem jeszcze dużo może mienić się na lepsze (najmniej spodziewałbym się tu jednak lepszej optymalizacji).
Recenzja nawiązuje do tego tworzenia własnych obiektów ze zdjęć, które można z komputera przesłać do gry i to jest faktycznie świetna rzecz z potencjałem. Zdaje się, że podobne myki mamy także w edytorze postaci ,np. jeśli dobrze rozumiem to da się wgrać własne tekstury i wzory czyli np. napisik "i love simtopia" ;)
Jeśli jednak faktycznie nawet kiedy już InZOI pójdzie na kompie to mogą się zdarzać takie rzeczy jak opisuje autor recenzji to... :61-shocked-face-exploding-head:
Ale nie powiem, mi i tak chyba każdy następny film czy Wasza relacja z gry będzie mieszac w głowie :)

https://www.komputerswiat.pl/gamezilla/ ... ze/djk7fv3
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
Percival159
Naczelny
Posty: 743
Rejestracja: piątek 11 cze 2021, 12:06
Origin ID: Percival159

Post autor: Percival159 » niedziela 30 mar 2025, 10:10

Misza, do rzeczy ta recenzja i w punkt! Zgadza się z tym, co czytałam w różnych miejscach w necie; trafnie podsumowuje słabości gry.

Myślę, że ciekawym doświadczeniem jest odfiltrowanie negatywnych opinii na STEAM i przeczytanie ich (co zrobiłam), bo wtedy można dowiedzieć jakie problemy i niedociągnięcia pojawiają się podczas rozgrywki. Przeglądałam przede wszystkim dłuższe wypowiedzi z konkretnymi zarzutami. I nie były to absolutnie komentarze czy opinie hejterskie, wręcz przeciwnie, ich autorzy zaznaczali: że InZoi jest grą z ogromnym potencjałem, ale zwyczajnie nie dopracowaną, i że przed jej twórcami jeszcze sporo pracy.

Co do silnika Unreal Engine 5, na jakim tworzona jest InZoi i problemami z optymalizacją gry, które są z nim związane (bo tym również wspomina zalinkowana przez Delsa recenzja) - to przypomniało mi się, że właśnie na tym silniku jest tworzony polski Wiedźmin 4, co nie wróży najlepiej. No chyba że autorzy zarówno Wiedźmina, jak i InZoi popracują porządnie nad tym tematem.

Rozbawił mnie poniższy fragment recenzji:
"Postaci mają ogromną tendencję do robienia złych rzeczy w najbardziej nieoczywistych momentach. Może więc dojść do sytuacji, że kilka minut po ślubie pojawi się temat rozwodu, a dziecko pięć minut po narodzinach zostanie samo w domu, bo rodzice postanowią iść na siłownię".
Jeśli chodzi chodzi o tę pierwszą sytuację ze ślubem i rozwodem, to jakbym mojego Sima Vitalija widziała :03-face-with-tears-of-joy: , który potrafi w jednym momencie wyznać miłość i zaśpiewać serenadę, a chwilę potem znienacka obrazić i zwyzywać. Z tym, że Vitalij ma cechy: zły i niezrównoważony, więc jego zachowanie jest jak najbardziej uzasadnione. Z innymi Simami, obdarzonymi bardziej pokojowymi cechami, takich problemów nie ma. W przypadku Zoi - jest to dość dziwne i przypuszczam, że może napsuć sporo krwi graczowi.

Jeśli chodzi o drugą sytuację, z dzieckiem, to tutaj przyznam, że w Simsach 4 ten temat był sukcesywnie poprawiany przez lata i teraz rodzic zazwyczaj biegnie zareagować na płacz noworodka, ale gdy noworodek jest spokojny, to sam z siebie rzadko kiedy do niego podchodzi i się nim zajmuje. Woli siedzieć przy kompie czy zajmować się innymi ciekawszymi sprawami, a takich maluch leży godzinami sam w łóżeczku. A że Sim nie idzie w tym czasie na siłownię, to... no cóż... zamknięty świat i ekran ładowania zwyczajnie mu na to nie pozwala! :catlol:

Tak na zakończenie, przyznam, że mimo tych wszystkich błędów i niedociągnięć, temat InZoi mnie również wciąż "miesza w głowie" (korzystam z określenia Delsa :D). I mieszał będzie. W dalszym ciągu będę zapoznawać się z opiniami graczy, czasem obejrzę jakiś filmik czy poczytam o kolejnych aktualizacjach gry.
"Ukarani czy bezkarni –
Ciemność im na nerwach gra.
Bezimienni, legendarni –
Omawiają przyjście dnia".
(J. Kaczmarski)

Awatar użytkownika
Kamelia
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 157
Rejestracja: piątek 14 cze 2019, 09:10

Post autor: Kamelia » niedziela 30 mar 2025, 16:58

Ja troszeczkę poczeka z zakupem. Jak mawiam "lepsze jest wrogiem dobrego" :)
wład­czy­ni krainy bez uczuć...

Awatar użytkownika
Kirka
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 454
Rejestracja: wtorek 14 kwie 2020, 14:54
Origin ID: KirrkaNa

Post autor: Kirka » niedziela 30 mar 2025, 22:15

Każda gra z wczesnym dostępem ma błędy. Niektóre psują grę, niektóre są zabawne, a niektóre są po prostu frustrujące. Nie inaczej jest i z InZOI. Gra ma cechować się realizmem, lecz nikt nie spodziewał się, że ten realizm będzie aż tak brutalny. O co chodzi? Otóż jeden z graczy zgłosił, że istnieje możliwość potrącenia dzieci samochodem. Napisał: „Jednym z problemów, które znalazłem, jest to, że możesz wjechać do szkoły podstawowej i przejechać... Pozbawić życia dzieci... Powinni to zmienić, ponieważ gra jest wydawana z oceną T", Załączył klip:
https://x.com/malice_vrc/status/1905415992752439578.

Niektórzy gracze zareagowali przerażeniem, inni podeszli do tej sytuacji z humorem, a nawet ze zrozumieniem i aprobatą, twierdząc np., że "powinno to zostać w grze. Niestety, to samo dzieje się w prawdziwym życiu. Poza tym... ludzie cały czas domagają się realizmu, ale tylko wtedy, gdy im to pasuje? Jaka jest różnica między zabijaniem cyfrowych istot w ogniu czy przez zagłodzenie lub utopienie a przez szalonego zojka za kierownicą? Są to podwójne standardy".
Jednak studio Krafton zareagowało natychmiast, wydając aktualizację przy okazji usuwając również inne błędy zgłoszone przez graczy (w podsumowaniu aktualizacji jednak nie wspomniano o powyższym błędzie). Jednocześnie przeproszono graczy za kłopoty związane z grą:
"Przepraszamy za wszelkie nieprzewidziane niedogodności, które mogły powstać w związku z tymi problemami. W przyszłości będziemy nadal pracować nad zapewnieniem bardziej stabilnego i przyjemnego środowiska dla Państwa pobytu. Jeszcze raz dziękujemy za Wasze stałe wsparcie i opinie".
Czy EA zdobyło się kiedyś na taki gest???

Ponadto Kjun - twórca i pomysłodawcz InZOI - wystosował list do graczy:
"Cześć, twórcy. Chcę wyrazić moją szczerą wdzięczność za waszą ogromną miłość i wsparcie, jakie okazaliście inZOI. Jestem w pełni świadomy, że z powodu wielu niedociągnięć gry niektórzy z was mogli doświadczyć awarii lub uznać dostępną zawartość za niewystarczającą. Bardzo przepraszam za wszelkie frustracje, jakie to mogło spowodować. Kiedy oglądam transmisje inZOI tworzone przez naszych utalentowanych twórców treści, czasami czuję się tak niespokojny, jak rodzic oglądający pierwszy występ swojego dziecka w przedszkolu. Jednak widząc, jak się bawią, czuję, że zdobyłem cały świat. Ponieważ chciałem włączyć jak najwięcej z waszych cennych pomysłów i podjąć się nowych eksperymentów, rozumiem, że gra może czasami wydawać się niestabilna i niekompletna. Mimo to nadal okazujecie społeczności ciepłe wsparcie i zachętę, za co szczerze wam dziękuję. Zespół inZOI zawsze śledzi wiadomości, które wysyłacie, i zobowiązujemy się do jeszcze cięższej pracy, aby odwzajemnić waszą życzliwość. Chociaż teraz możemy mieć braki, jesteśmy zdecydowani udowodnić, że to nie jest kolejna gra „Early Access”, która po prostu z niej korzysta. Naprawdę chcemy się z wami komunikować, wspólnie budować tę grę i pozostać oddani tej obietnicy. Ten projekt zaczął się jako małe, osobiste przedsięwzięcie napędzane moim własnym entuzjazmem, ale dzięki wsparciu KRAFTON i was wszystkich, rozwinął się znacznie poza moje początkowe oczekiwania. Chociaż ten wzrost jest wspaniały, czuję również głębokie poczucie odpowiedzialności, które wynika z waszego ogromnego wylewu miłości i wsparcia. Dzięki waszemu wsparciu obiecuję nadal rozwijać inZOI. W tej chwili nasz zespół jest trochę wyczerpany przygotowaniami do premiery, więc zrobimy sobie krótką przerwę, aby się zregenerować. Gdy tylko odzyskamy energię, planujemy utworzyć dedykowany kanał na Discordzie, gdzie będziemy mogli aktywnie dyskutować i wspólnie zastanawiać się nad waszymi opiniami. Naszym celem jest rozwój i ewolucja inZOI z dnia na dzień i z tygodnia na tydzień, zapewniając, że stanie się najlepszym możliwym doświadczeniem dla wszystkich. Jednak zdaję sobie również sprawę, że częste aktualizacje mogą czasami wprowadzać nieoczekiwane problemy. Dlatego będziemy priorytetowo traktować stabilność i przeprowadzać dokładne wewnętrzne przeglądy przed wprowadzeniem jakichkolwiek nowych zmian. W przyszłości pozostaniemy wdzięczni za Wasze wsparcie, będziemy starać się komunikować bliżej i nadal się doskonalić. Przede wszystkim naszym celem jest zapewnienie, że będziecie mogli naprawdę „cieszyć się” inZOI z głębi serca. Jeszcze raz bardzo Wam wszystkim dziękuję za Wasze ogromne wsparcie.
Z poważaniem, Kjun"

(wszystkie przytoczone teksty zostały przetłumaczone za pomocą translatora Google").

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 4040
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » niedziela 30 mar 2025, 22:31

Ej, Kirko @Kirka - nie należy też przy okazji wychwalania Studia Krafton rzucać tak ostro kamieniem na EA - wszak to nasza ukochana gra od całych 25 lat! EA z każdą łątą coś naprawia, poprawia. Czasami głośno, czssami cichcem. Owszem namnożyło się tych błędów przez tak długi okres istnienia gry, ale też są one naprawiane.
A przykładem reakcji na protest graczy jest okrojenie Śnieżnej Eskapady z elementów szintoizmu - zaprotestowali głównie Koreańczycy właśnie.
Krafton dopiero ruszyło z InZoi - zobaczymy, czy tych zapewnień będzie przestrzegać przez cały czas istnienia tytułu, czy nie skończy się na roku czy dwóch tego wychodzenia naprzeciw graczom...

Nisełka
Felietonista
Posty: 152
Rejestracja: sobota 09 mar 2024, 12:34
Origin ID: niselka

Post autor: Nisełka » wtorek 01 kwie 2025, 18:51

Pomijając już opisywane przez was usterki w InZOI, mam nadzieję, że w podstawie będzie więcej tego, co w TS jest dopiero w jakimś rozszerzeniu, oraz więcej elementów funkcjonalnych. Wciąż nie mogę wyjść z podziwu, jak w TS potraktowano środki transportu. I już nawet nie chodzi o te nawiązujące do jakiejś epoki (ach... to "moje" Średniowiecze :D) i można tu liczyć tylko na jazdę konną (bo konie są w TS4: Ranczo). Ale że wciąż są tylko rowery, katamarany i statki kosmiczne, a nie ma nawet samochodów - nie mówiąc już o motocyklach, autobusach i pojazdach szynowych - to dla mnie jeden wielki zonk.
Ostatnio zmieniony poniedziałek 21 kwie 2025, 11:50 przez Nisełka, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 4040
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » wtorek 01 kwie 2025, 22:22

@Nisełka Nisełko - gdzieś tam, po trójkowych dodatkach rozrzucone są te środki transportu. W TS3 chyba najbardziej można "podróżować" samochodem, chociaż twórcy gry całkowicie "położyli" animację wsiadania - Sim stoi przy pojeździe, a za chwilę znika w jego wnętrzu, samochód rusza, i nasz Sim jest widoczny w jego wnętrzu. Nie ma takiego ładnego wsiadania jak w InZoi. Nie pamiętam już animacji wsiadania w dwójce.

Gdy Simka wraca ze szpitala położniczego, to wsiada pod szpitalem do taksówki, którą udaje się do domu, i widać we wnętrzu samochodu, że siedzi z dzieckiem na rękach.
Jest duży wybór samochodów - doszły co prawda głównie w sklepie store, ale było ich sporo za free.

Chyba tylko w trójce Sim może przemieszczać się po okolicy w taksówce.

Dodatkowo mając dodatek Wymarzone Podróże - Sim mógł jeździć skuterem nabytym w Champs Les Sims, rowerem nabytym w Shang Simla czy specjalnym pojazdem kupionym za punkty szczęścia życiowego.
W jednym z zestawów ze store (miasto Roaring Heights) jest również samochód do naprawy, podobnie jak w dwójce, co tak rozczula @Percival159 też można go naprawiać, ale nie pamiętam czy w końcu udaje się go naprawić i dodać do wyposażenia jak w dwójce. Można jednak na pewno używać go w celach hmmm... randkowych :P Animacja jest widoczna (obściskiwanie) bo to kabriolet. Dodatkowo można słuchać w samochodzie radia, tańczyć przy samochodzie (działa to jak włączenie zwykłego radia czy wieży posiadanej w domu_

Obrazek


https://pl.store.thesims3.com/productDe ... SIM3:71040

W trójce podobnie jak w dwójce jest specjalny "dywanik" czy też podjazd, na którym stawiamy samochód. Jeśli dywanik umieścimy w środku postawionego garażu, to drzwi garażu będą się otwierać, (podnosić) , gdy SIm będzie "ruszał" Ale jak wspomniałam - sama animacja ruszania samochodu z podjazdu czy garażu jest kiepsko zrobiona. Samochód "teleportuje się" na jezdnię. Ale nie znika z pola widzenia tak jak w dwójce, gdy dojedzie do końca działki. gdyż w trójce jest otwarty świat.

Dzięki kodowi constrainfloorelevation false możemy garaż zbudować w fundamentach domu lub pod domem. Bez kodu niemożliwe jest łączenie budynku na fundamencie z budynkiem bez fundamentów, (no bo jak by wyglądał garaż na fundamencie).

Awatar użytkownika
Percival159
Naczelny
Posty: 743
Rejestracja: piątek 11 cze 2021, 12:06
Origin ID: Percival159

Post autor: Percival159 » środa 02 kwie 2025, 09:57

Alu, ten kabriolecik jest przecudny, spojrzałam na zdjęcia w store i wyremontowany wygląda bardzo ładnie. W opisie zaznaczyli, że można wybrać się nim na przejażdżkę po mieście! Tak, że jest funkcjonalny w każdym calu. :10-smiling-face-smiling-eyes: :13-smiling-face-heart-shaped-eyes: :12-smiling-face-sunglasses:
"Ukarani czy bezkarni –
Ciemność im na nerwach gra.
Bezimienni, legendarni –
Omawiają przyjście dnia".
(J. Kaczmarski)

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 4040
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » środa 02 kwie 2025, 15:07

To teraz Perci nie pozostaje nic innego, tylko nabyć - zamiast tego Inzoi - miasto Roaring Heights i odpalić trójeczkę. I świat masz otwarty, i samochodzikiem jest sens jeździć :P A w razie czego zawsze możesz tylko remontować bez końca :a_beer: :a_grin3:
Nie będę wtedy sama grać trójeczką na naszym forum!

Awatar użytkownika
Percival159
Naczelny
Posty: 743
Rejestracja: piątek 11 cze 2021, 12:06
Origin ID: Percival159

Post autor: Percival159 » wtorek 08 kwie 2025, 11:16

Alu, wszystko mnie kusi. :01-grinning-face: Choć trójka jakby mniej, bo jak czytałam o problemach z jej instalacją po zamianie Origina na EA, to trochę mi się odechciewa. A to dlatego, że niektóre dodatki mam z płytek, a niektóre kupione w aplikacji. Jak się odpalało trójkę z Origina, to nie było problemów - wszystko było pięknie widoczne i można było włączać lub wyłączać wybrane dodatki. Choć z drugiej strony, w trójce jest mój ulubiony cmentarny wampir, Baeu Merrick. :a_grin2: :a_smile:
"Ukarani czy bezkarni –
Ciemność im na nerwach gra.
Bezimienni, legendarni –
Omawiają przyjście dnia".
(J. Kaczmarski)

Nisełka
Felietonista
Posty: 152
Rejestracja: sobota 09 mar 2024, 12:34
Origin ID: niselka

Post autor: Nisełka » poniedziałek 21 kwie 2025, 11:48

@Alibali Sorry, za bardzo skupiłam się na transporcie w TS4 i nie zaznaczyłam tego dość wyraźnie :D. Wracając do InZOI, to wygląda na grę z większymi możliwościami.

ODPOWIEDZ

Wróć do „InZoi”